جوانمردی در گفتگو با برنا:

قرار نیست خانم ها در سطح شهرموتورسواری کنند/ محدودیت های زیادی داریم

۱۳۹۳/۱۲/۲۲ - ۰۳:۲۱:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۱۸۰
قرار نیست خانم ها در سطح شهرموتورسواری کنند/ محدودیت های زیادی داریم
نایب رئیس فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری گفت: خانم ها، شهریان و منظمی نگاه مثبتی به حضور بانوان در موتورسواری داشتند و من به بازگشت این رشته مهیج امیدوارم.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، فریبا جوانمردی موفق شد برای اولین بار به عنوان یک زن ایرانی به عضویت اف آی ام از سوی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی و موتورسواری در آید.

وی در گفتگو با برنا ابتدا درباره نحوه انتصابش در فدراسیون جهانی صحبت کرد: دکتر مهرعلی رایزنی هایی با فدراسیون جهانی انجام داد و ما باید یک نفر را به آن ها معرفی می کردیم. پس از آن رزومه من برای آن ها فرستاده شد و بررسی هایی صورت گرفت و قرار بر این شد تا در بخش بانوان فعالیت داشته باشیم.
نایب رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره آخرین وضعیت موتورسواری بانوان اظهار داشت: به هر حال در بخش موتورسواری محدودیتهای زیادی داریم. از سال گذشته استارت ایجاد تغییرات را زده ایم و مذاکرات خوبی را هم با مسئولین ذی ربط ترتیب داده ایم. خانم ها، شهریان و منظمی نگاه مثبتی به حضور بانوان در موتورسواری داشتند و من به بازگشت این رشته مهیج بسیار امیدوارم.
او در ادامه افزود: امیدوارم نتایج این مذاکرات مثبت باشد و بتوانیم اثبات کنیم بانوان هم می توانند موتور سواری کنند و توانایی شرکت کردن در مسابقات را دارند. همه این موضوع ها به نشست های ما در اوایل سال آینده بستگی دارد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره مشكلات این رشته گفت: مهم ترین مشکل ما در حال حاضر این است که مسئولین آشنایی با این رشته ندارند و گمان می کنند پوشش بانوان با مشکل روبرو خواهد شد در حالی که پوشش موتورسواران مانند بانوان اتومبیلران است و پوشش مقنعه هم زیر کلاه های خود دارند و همین باعث می شود برای پرش ها و انجام حرکات موزون مشکلی به وجود نیاید. از سوی دیگر باید همه بدانند که این خانم های موتورسوار قرار نیست در سطح شهر موتورسواری کنند و فقط در پیست های تعریف شده تمرین خواهند کرد و در مسابقات شرکت می کنند.
جوانمردی در ادامه درباره شرایط فعلی موتور سواری بانوان در ایران توضیح داد: در تهران حدود 15 تا 20 نفر موتور سوار داریم که البته پراکنده شده اند. آخرین مسابقه رسمی ای که برای آن ها برگزار شد، در سال 88 بود و بعد از آن دیگر مسابقه ای انجام نشد.
باید برای این تعداد نفرات و هر کس که علاقه دارد به سمت این رشته بیاید کلاس های آموزشی ترتیب داده شود؛ چرا که اکثر آن ها زیر نظر پدر یا برادر خود آموزش دیده اند و باید حالا تحت آموزش های اصولی قرار گیرند تا احیانا در مسابقات دچار مشکل نشوند.
در قسمت مربیگری هم ما فقط در حال حاضر یک مربی به نام خانم نراقی داریم که ایشان هم در سطح بالایی نیستند و باید آموزش های لازم را ببینند.

جوانمردی درباره شرایط فعلی موتورسواری بانوان گفت: هنگام ماه مبارک رمضان بود که برنامه ای را در نظر گرفتیم تا سطح بانوان موتورسوار را بسنجیم و واقعا تعدادی از نفرات خیلی خوب بودند و خیلی ها به دلیل اینکه تمرین کافی نداشتند؛ عملکرد مثبتی از خود به نمایش نگذاشتند.
وی در انتها گفت: تمام سعی و تلاش خود را به کار خواهم بست تا موتورسواری بانوان را در کشور فراگیر کنم و از شما هم می خواهم به دیده شدن این رشته کمک کنید.

نظر شما