مروری بر مهمترین اتفاقات ورزشی مهر ماه ۸۹

دربی برنده داشت، آقاکریم خداحافظی کرد

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۳:۵۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۲۰
دربی برنده داشت، آقاکریم خداحافظی کرد
مهرماه سال 89 برای ورزش ایران ماه پر برکتی بود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مهرماه سال 89 برای ورزش ایران ماه پر برکتی بود و در رشته های وزنه برداری و والیبال اتفاقات خوبی رخ داد.بخصوص اینکه عنوان قوی ترین وزنه بردار جهان دوباره به ایران رسید و تیم والیبال ایران بازی های آبرومندانه ای را در جام جهانی والیبال انجام داد.


طلسم شکنی پس از چهار سال

کیانوش رستمی وزنه بردار دسته 77 کیلو گرم تیم ایران در مسابقات جهانی آنتالیا موفق شد پس از چهار سال طلسم شکنی کند و یک مدال برنز برای تیم وزنه برداری بدست آورد. او دومین نماینده ایران در این رقابت ها بود که با بلند کردن وزنه 193 کیلویی و با مجموع 354 امتیاز به مدال برنز برسد.


بهداد قوی ترین مرد جهان

بهداد سلیمی بار دیگر طلای فوق سنگین جهان را برای وزنه برداری ایران بدست آورد. او موفق شد در مجموع حرکات یک ضرب و دو ضرب عنوان قهرمانی مسابقات جهانی 2010 را برای اردوی وزنه برداری ایران به ارمغان بیاورد. سلیمی با کسب دو نقره و در مجموع 453 کیلوگرم به مدال طلای دسته فوق سنگین دست یافت.


حضور خیرکننده والیبال در جام جهانی

تیم والیبال ایران در جام جهانی والیبال طلسم شکنی کرد و تیم والیبال ژاپن را شکست داد. والیبالیست های ملی پوش ایران در دومین بازی خود در جام جهانی ایتالیا موفق شدند با نتیجه سه بریک تیم ژاپن را مغلوب کنند. شاگردان حسین معدنی در ادامه این رقابت ها یک بازی خاطر انگیز هم برابر تیم والیبال ایتالیا میزبان جام جهانی برگزار کردند که این بازی را با نتیجه سه بر دو به حریف نامدارشان واگذار کردند.



 تکواندوکاران مدال ها را درو کردند

تیم تکواندو ایران در مسابقات آزاد انگلیس با کسب 3 طلا، 3 نقره و یک برنز به کار خود در این مسابقات پایان داد. تکواندوکاران ایرانی در بخش مردان و بانوان عملکرد خوبی داشتند و رضا نادریان با حضور در یک وزن بالاتر در وزن سوم به مدال نقره رسید. در بخش بانوان نیز تکواندو کاران ایرانی موفق بودندو صاحب مدال طلا شدند. سارا خوش جمال، راحله آسمانی و سمانه شش پری مدال طلا کسب کردند.


کفش طلا به مسی رسید

ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونای اسپانیا کفش طلای اروپا را تحویل گرفت. لیونل مسی با زدن 34 گل در فصل گذشته لالیگا موفق شد که کفش طلای فوتبال اروپا را تصاحب کند و عنوان برترین گلزن فوتبال اروپا به نام خود به ثبت برساند.


دو مدال حاصل کار ژیمناستیک ایران

تیم ژیمناستیک ایران درمسابقات جهانی چک با کسب دو مدال به کار خود پایان داد. یک مدال طلا و یک مدال برنز سهم تیم ایران از رقابت های جهانی بود. هادی مختاری نژاد در ماده دار حلقه به مدال طلا رسد و محمد رمضان پور در پرش خرک به مقام سوم رسید.


وداع تلخ جوانان با آسیا

تیم جوانان ایران وداعی تلخ با بازی های جوانان آسیا داشت. شاگردان علی دوستی که در بازی اول برابر تیم کره جنوبی با دو گل مغلوب شده بودند در دومین بازی خود نیز در ایالت شاندونگ چین سه گل مغلوب جوانان استرالیا شدند.  تیم ایران در بازی سوم که جنبه تشریفاتی داشت تیم یمن را با نتیجه دو بر یک شکست داد.



برزیل 3-ایران 0

تیم ملی ایران در دیداری دوستانه برابر تیم ملی برزیل با سه گل مغلوب شد. برزیلی ها به لطف درخشش بازیکنان کلیدی خود توانستند روی گل های دنی آلوز، پاتو و نیلمار این بازی را در ورزشگاه ابوظبی به سود خود تمام کنند. لازم به یادآوری است که محمد غلامی در دقایق ابتدایی بازی دروازه برزیل را باز کند ولی داور اماراتی گل تیم ایران را مردود اعلام کرد.

خداحافظی کاپیتان کریم

کریم باقری در پایان دیدار تیم های ایران و برزیل برای همیشه از تیم ملی ایران خداحافظی کرد. کاپیتان کریم در این بازی دوستانه که ورزشگاه شیخ بن زائد شهر ابوظبی برگزار می شد از دقیقه 73 جانشین مسعود شجاعی شد. تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه باقری را بشدت در پایان بازی تشویق کردند.


پیروزی استقلال در دربی

دربی تهران با گلزنی فرهاد مجیدی در وقت اضافه نیمه دوم به سود تیم فوتبال استقلال به پایان رسید. جدال سنتی تیم های پرسپولیس و استقلال در حالی به دقایق پایانی خود نزدیک می شد که پرسپولیسی ها در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشته بودند ولی فرصت طلبی مجیدی در دقیقه 1+90 سبب شد تا استقلالی ها دربی 69 را با شکست پرسپولیس به پایان برسانند.


نظر شما