/مسابقات شطرنج قهرمانی بانوان/

آتوسا پورکاشیان قهرمان ایران شد

۱۳۸۹/۱۰/۲۶ - ۱۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۸۰۷۱
آتوسا پورکاشیان قهرمان ایران شد
استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان به مقام قهرمانی شطرنج ایران دست یافت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرانجام پس از گذشت 9 دور رقابت فشرده و پایانی، استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان موفق شد با کسب 6 پیروزی، دو تساوی و قبول یک شکست، بار دیگر به مقام قهرمانی دست یابد.


شب گذشته دور پایانی مسابقات قهرمانی کشور در حالی برگزار شد که غزل حکیمی فرد با نیم امتیاز بیشتر نسبت به پورکاشیان، با مهره سفید به دیدار میترا حجازی پور رفت. وی برای آن که قهرمانی خود را مسجل کند، به پیروزی و کسب یک امتیاز کامل مقابل حجازی پور نیاز داشت.


بازی در دفاع سیسیلی آغاز شد و در نهایت حجازی پور به پیروزی رسید.


آتوسا پورکاشیان هم که به دیدار رعنا حکیمی فرد رفته بود، توانست با مهره سیاه در سیسیلی بسته به مرور به برتری دست یافته و پیروز میدان شود. بدین ترتیب پورکاشیان که مسابقات را با یک شکست آغاز کرده بود، سرانجام توانست با کسب 7 امتیاز از 9 بازی خود، بالاتر از غزل حکیمی فرد به مقام قهرمانی کشور دست یابد.


در دیگر بازی‌ها شایسته قادرپور بر مونا سعیدپور غلبه کرد و خادم الشریعه در یک اسلاو تعویضی هانیه خلجی را شکست داد تا این دو به همراه حجازی پور با 5/5 امتیاز در رده سوم تا پنجم شریک شوند.


عسگری زاده هم که هما علوی را مغلوب کرد با 5/4 امتیاز ششم شد.


رده بندی 5 نفر اول:
1- آتوسا پورکاشیان 7 امتیاز
2- غزل حکیمی فرد 5/6 امتیاز
3- شایسته قادرپور 5/5 امتیاز
4- سارا سادات خادم الشریعه 5/5 امتیاز
5- میترا حجازی پور 5/5 امتیاز


این 5 نفر به همراه 2 نفری که در روزهای آینده توسط گروه گزینشگر تیم های ملی برگزیده می شوند به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز