دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش همگانی:

هیچ مشکلی برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در اروپا نمی‌بینم

۱۳۹۱/۰۵/۱۵ - ۱۷:۱۰:۰۱
کد خبر: ۹۹۶۵۵
هیچ مشکلی برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در اروپا نمی‌بینم
دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش همگانی گفت: مشکلی برای گسترش ورزش زورخانه‌ای در اروپا نیست و این ورزش می‌تواند در جهان مطرح و همچون سایر رشته‌ها گسترش یابد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حضور ولفگانگ باومن در ساعات نخست شروع مسابقات دومین دوره قهرمانی جوانان اروپا نشان داد که نه تنها ورزش زورخانه با اقبال جهانی مواجه شده بلکه در کانون توجه مدیران ورزشی اروپا و جهان به خصوص باومن دبیر کل فدراسیون جهانی ورزش همگانی قرار دارد. 

وی  گفت: من باید بگویم که ورزش زورخانه گذر موفقی از گذشته و تاریخ کهن تا به امروز داشته است؛ من باور دارم که این رشته فقط یک ورزش سنتی آئینی نیست بلکه حرکات مختلف این ورزش تاثیر فوق العاده ای در آمادگی جسمانی دارد و تمام عضلات در آن درگیر می‌شوند.

دبیرکل آلمانی فدراسیون جهانی ورزش همگانی افزود: در این رشته قدرت، انعطاف بدنی، سرعت و نوعی از حرکات موزون در کنار هم آمیخته شده‌اند که باعث نشاط و زیبایی آن شده است البته کسانی که از بیرون به این رشته نگاه می‌کنند تصور می‌نمایند که ورزش راحتی است، اما واقعیت این است که در این رشته مهارت‌ها و تاکتیک‌های نهفته‌ای وجود دارد که برای ورزشکار خیلی راحت نیست و نیازمند آموزش و تمرین‌های مداوم است.

باومن یاد آور شد بدون شک میتوان ابزار و وسایل ورزش زورخانه را که اغلب چوبی هستند با هزینه‌های کمی در داخل اروپا تولید کرد و یا آنها را از مواد دیگری راحت تر و مرقوم به صرفه‌تر ساخت.

دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش همگانی با تاکید بر این که «من هیچ مشکلی را برای گسترش زورخانه در اروپا نمی‌بینم» افزود: من همچون سایر اعضای تفیسا (TAFISA) مطمئن هستم که زورخانه می‌تواند در جهان مطرح و همچون سایر رشته‌های عضو معرفی و گسترش یابد چرا که تفیسا به تمام مردم جهان تمام جنسیت‌ها و تمام سنین تعلق دارد.

او در مورد دومین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوانان اروپا هم گفت: نظر اصلی من این است رشته زورخانه نه تنها برای جوانان بلکه برای سنین بالاتر هم قابل دسترسی است معتقدم این ایده خیلی خوبی بوده که فدراسیون بین المللی زورخانه برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان اروپا را در دستور کار خود قرار داده است.

ولفگانگ باومن در پایان خاطر نشان کرد: قطعا تماشاچیان بازی‌های جهانی تفیسا از تماشای زورخانه لذت بردند چون آنها دیدند که زورخانه هم حرکات ورزشی جالبی دارد و هم ریتم موزون و ضرب آهنگ زیبا و جذابی دارد، پس قطعا لذت برده‌اند.

دومین دوره مسابقات زورخانه قهرمانی جوانان اروپا با قهرمانی جمهوری آذربایجان و نایب قهرمانی بلاروس، هم زمان با پنجمین دوره مسابقات جهانی ورزش همگانی در لیتوانی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز