دوگانه انگلیسی – آلمانی در لیگ قهرمانان

سلام به یار قدیمی

۱۳۹۲/۰۷/۲۹ - ۱۵:۵۵:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۱۸۸
سلام به یار قدیمی
نبرد شالکه و چلسی در گروه E و آرسنال با بورسیادورتموند در گروه F دوگانه ژرمن – آنگلوساکسون را رقم می زند.

شب اول از هفته سوم لیگ قهرمانان فرداشب با برگزاری دیدارهای چهار گروه دوم آغاز می شود. در این شب نبردهای جذابی در پیش است. از جمله اتفاقات مهم این شب یک دوئل تمام عیار انگلیسی – آلمانی است. نبرد شالکه و چلسی در گروه E و آرسنال با بورسیادورتموند در گروه F دوگانه ژرمن – آنگلوساکسون را رقم می زند. اما بی تردید مهمترین بازی فرداشب دوئل کلاسیک بارسلونا و میلان است. دو غول بزرگ قاره سبز که بی تردید همه چشم ها خیر خواهند کرد.


گروه E
اولین اپیزود از دوگانه انگلیسی – آلمانی در این گروه رقم می خورد. جایی که دو تیم آبی پوش به مصاف هم می روند. شالکه صدرنشین گروه که با دو برد استارت خوبی در لیگ قهرمانان داشته برای حفظ صدر‌نشینی خود به یک تساوی نیاز دارد. آبی‌های آلمان به خوبی می‌دانند که در صورت غلبه بر آبی‌های لندن شانس زیادی برای سرگروه شدن خواهند داشت. چلسی نیز بعد از فاصله گرفتن از روند سینوسی ابتدای فصل به ثبات رسیده. آنها اگرچه هم امتیاز با بازل روی پله دوم نشسته اند اما برای صدرنشینی در این گروه چاره ای جز برد در برابر معدنچی های آلمان ندارند. بازگشت ساموئل اتوئو و فرناندو تورس به ترکیب چلسی نیز از جمله خبر‌های خوبی است که هواداران چلسی را به این بازی امیدوار کرده است. شاگردان مورینیو نیز برای فرار از روبرو شدن با تیم سرگروه در مرحله‌ی بعد به فکر پیروزی مقابل شالکه هستند. چرا که در صورت شکست جبران فاصله 6 امتیازی در دور برگشت کار آسانی نخواهد بود. چلسی در اولین دیدارش در لیگ قهرمانان مغلوب بازل شد اما در بازی دوم، 4-0 استوا بخارست را شکست داد. مورینیو فاش کرد که به بازیکنانش گفته گندکاری بازی اول شان را درست کنند: «ما می دانیم که نمی توانیم در همه دیدارها به پیروزی برسیم و در همه رقابت ها قهرمان شویم اما باید در هر دیدار برای پیروزی به میدان بروسم. اگر شکست خوردید، یعنی تیم رقیب بهتر بود و باید این را بپذیرید. بعد از شکست مقابل بازل، به بازیکنان گفتم که نباید گریه کنند یا ناراحت باشند. خودشان را پنهان نکنند بلکه سعی کنند گندکاری شان را تمیز کنند.»

برنامه بازی ها
شالکه – چلسی
استوا‌بخارست – بازل

جدول
1- شالکه 6 امتیاز
2- چلسی 3 امتیاز (تفاضل گل 3+)
3- بازل‌ 3 امتیاز (تفاضل گل صفر)
4- استه‌وا بخارست صفر امتیاز


گروه F
دومین دوگانه انگلیسی – آلمانی بی تردید یکی از جذابترین بازی های فرداشب خوئاهد بود. جایی که می توان ادعا کرد دو نماد فوتبال انگلیس و آلمان روبروی هم می ایستند. آرسنال در خانه از بوروسیا‌دورتموند نایب‌قهرمان دوره قبل پذیرایی می کند. لندنی ها بعد از چند سال رکود و فترت، در فصل جاری یکی تولدی دوباره داشته اند و با حضور چند ستاره ریز و درشت در کنار پسران باانگیزه و با طراوت ونگر، شور قهرمانی در امیریتس جاری شده. به گونه ای که پروفسور ونگر نیز با حرارت رویای قهرمانی در لیگ قهرمانان را می پروراند و امیدوار است تیمش امسال به فینال لیگ قهرمانان برسد. صدر‌نشین لیگ برتر در گروه دشوار F نیز با دو برد صدرنشین است و قصد دارد تا این روند را ادامه دهد. توپچی ها در 17 سال حضور ونگر تنها یک بار به فینال رسیده که در آن هم در سال 2006 مقابل بارسلونا 2-1 شکست خورد. ونگر می‌گوید: «ما تجربه داریم، هرجا که می‌رویم تلاش می‌کنیم و نمی‌خواهیم جلوی خلاقیت‌هایمان را بگیریم. ما در پنج، شش سال گذشته در قرعه‌کشی بداقبال بوده‌ایم چون اغلب می‌خوردیم به بارسلونا، بایرن مونیخ یا میلان و بازی با این تیم‌ها بسیار سخت است. در سال رویایی 2006 با قدرت به فینال رسیدیم. آن هم بدون حتی یک باخت و حتی خوردن یک گل! در فینال نیزدر 13 دقیقه پایانی و در شرایطی که 10‌نفره بودیم، باختیم و امیدوارم که امسال آن خاطره را دوباره تکرار کنیم و به فینال برسیم البته منهای تجربه فینال! چرا که نه؟»
دورتموند نیز در فصل جاری کماکان تیم جذاب و پرهیجانی است که همه را به تحسین واداشته. آنها بعد از غافلگیری در روز نخست برابر ناپولی، با برد برابر مارسی فعلا روی پله دوم ایستاده اند و می دانند که در صورت شکست در امیریتس، مسیر دشواری برای صعود خواهند داشت. یورگن کلوپ سرمربی ماجراجوی قناری های زرد در این بازی نیز کماکان محروم است و این کار را برای دورتموندی ها دشوارتر خواهد کرد. این دیدار برای سه تفنگدار آلمانی آرسنال فرصتی خواهد بود که برابر هم تیمی های ملی پوششان دیداری تازه کنند. تقابل مسعوت اوزیل، پرمرته‌ساکر و لوکاس پودولسکی با ملی پوشان دوتموند بی تردید جذابیت این بازی را بیشتر خواهد کرد.

برنامه بازی ها
آرسنال – بوروسیا‌دورتموند
مارسی – ناپولی

جدول
1- آرسنال 6 امتیاز
2- بورسیادورتموند 3 امتیاز (تفاضل گل 2+)
3- ناپولی 3 امتیاز (تفاضل گل 1-)
4-مارسی صفر امتیاز


گروه G
گروه G بی تردید یکی از آسانترین گروه های مرحله مقدماتی است. در این گروه همه چیز تقریبا از هم اکنون مشخص شده و پورتو و اتلتیکو رقابت دوقطبی را برپا کرده اند و برای گرفتن جایگاه اول و دوم تلاش می کنند. دو مدعی این گروه دو بازی آسان پیش رو دارند.

برنامه بازی ها
پورتو – زنیت
آستراوین – آتلتیکو‌مادرید

جدول
1- اتلتیکومادرید 6 امتیاز
2- پورتو 3 امتیاز
3- آستریاوین 1 امتیاز (تفاضل 1-)
4- زنیت 1 امتیاز (تفاضل 2-)


گروه H
حساس‌ترین بازی این هفته لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه سن‌سیرو برگزار می شود. میلان و بارسا دو غول بزرگ اروپا در ایبن بازی روبروی هم صف آرایی خواهند کرد. نبرد این دو تیم بدل به یکی از کلاسیک های تاریخ لیگ قهرمانان شده که همیشه فراز و نشیب های فراوانی داشته. از برد 4-صفر میلان رویایی ساکی برابر تیم نوگرای کرویف در فینال گرفته تا همین بازی فصل پیش که یک نیرد دوگانه و عجیب بود. آنجا که میلان در خانه در یک بازی تماشایی بارسا را زمینگیر کرد و با 2 گل شکست داد اما در بازی برگشت در نیوکمپ اسیر توفان مسی و هم تیمی هعایش شد و با 4 گل شکست خورد تا از گرودنه رقابت ها حذف شود. میلان مثل چند فصل اخیر استارت نومیدکننده ای با آلگری در این فصل داشته و روند پر فرز و نشیبی را تجربه می کند. اگرچه روسونری را متخصص لیگ قهرمانان ازروپا می دانند. آنها بعد از برد سلتیک هفته گذشته در آمستردام به دردسر افتادند و به سختی و به لطف پنالتی مشکوک بالوتلی در ثانیه های تلف شده، از شکست گریختند. با این حال در غیاب بالوتلی مصدوم و دردسرساز، میلان می تواند به بازگشت کاکا خوشبین باشد تا در خانه برابر بارسا نتیجه فصل گذشته را تکرار کند تا در صدر جدول جای بارسا بنشیند. آلگری معتقد است برای تکرار پیروزی 2-0 فصل گذشته مقابل بارسا، باید سخت کار کنند: «دیدار سه شنبه شب 3 امتیاز می ارزد و ما باید تلاش کنیم تا به این سه امتیاز برسیم زیرا می تواند کمک زیادی به صعود ما کند. مطمئنا کار آسانی نخواهد بود زیرا دیدار بسیار دشواری است. بارسا انگیزه زیادی برای کسب سه امتیاز دارد. مسی، پیکه و ماسچرانو به تیم برگشته اند و تقریبا همه بازیکنانشان را در اختیار دارند. ما باید بجنگیم و کاملا مراقب و متمرکز باشیم. مطمئنا دیدار دشواری خواهد بود و ما امیدواریم که بتوانیم به نتیجه مثبتی برسیم.»
در مقابل آبی و اناری ها با دو برد قاطعانه صدر جدول را در اختیار دارند و به دنبال تداوم این روند در سن سیرو هستند. اگرچه آنها در این هفته در پامپلونا بعد 8 برد پی در پی به تساوی قناعت کردند و بعد از 64 مسابقه، گلی نزدند و همین نشان می دهد که بارسا حتی با وجود اعجوبه ای چون نیمار دیگر یک تیم دست نیافتنی نیست. با این حال بازگشت مسی به ترکیب بارسا، امیدواری های آنها افزایش داده است. لیونل مسی که در بازی برابر اوساسونا به عنوان یار جانشین به جای ژاوی به میدان آمد می تواند پس از غیبت در بازی قبل برابر سلتیک، در بازی برابر میلان برای تیمش به میدان رود.

برنامه بازی ها
میلان – بارسلونا
سلتیک – آژاکس

جدول
1- بارسلونا 6 امتیاز
2- میلان 4 امتیاز
3- آژاکس 1 امتیاز
4- سلتیک صفر امتیاز

نظر شما