گزارش خبرنگار اعزامی برنا به برزیل

کی‌روش: اعتقادی به فردا ندارم!/ مقابل آرژانتین سربلند خواهیم بود

۱۳۹۳/۰۳/۲۸ - ۰۲:۰۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۶۲۹۸
کی‌روش: اعتقادی به فردا ندارم!/ مقابل آرژانتین سربلند خواهیم بود
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: بازیکنان من تا امروز هرآنچه در توان داشته‌اند گذاشته‌اند و من دلیلی نمی‌بینم که نتوانند این کار را برابر آرژانتین انجام دهند.

به گزارش خبرنگار برنا از برزیل، کارلوس کی روش در نشست خبری تیم ملی که بعد از تمرین امروز صبح برگزار شد اظهار داشت: هنوز اعتقاد دارم که اکثر افراد فکر می کنند در این گروه سه تیم حضور دارند. اکثر کارشناسان هم اعتقاد دارند که آرژانتین تیم اول این گروه خواهد بود. آنها اعتقاد دارند تیم دوم بوسنی خواهد بود. همان‌طور که گفتم ما استحقاق حضور در اینجا را داریم. اینطور نبوده که با جایزه فیفا به اینجا آمده باشیم بلکه می‌خواهیم خودمان را نشان دهیم.

کی‌روش ادامه داد: اینطور نیست که به خاطر یک امتیازی که در بازی اول گرفتیم غرور مرا گرفته باشد، ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم و می‌خواهیم توانایی خود را ثابت کنیم. با همین اخلاق و روند به کار خود ادامه می‌دهیم و جنگده کار خود را دنبال می‌کنیم. همانطور که گفتم می‌خواهم پس از هر بازی سر بازیکنان بالا باشد، می‌خواهم همه هواداران به فوتبال ایران افتخار کنند و این مسئله مهم‌ترین هدف ماست.

سرمربی تیم ملی درخصوص تقابل با آرژانتین گفت: آرژانتین در 40 سال گذشته به لحاظ تیمی جزو 4 تیم اول دنیا بوده و سخت است تیمی را پیدا کنید که بالاتر از آرژانتین باشد. اما دو مسئله مهم در فوتبال است اول اینکه اعتبار هیچگاه در فوتبال باعث برد شما نمی‌شود و دوم اینکه هیچ بازی در جهان وجود ندارد که قبل از شروع مسابقه نشان دهد که شما برنده بازی هستید. بازی ما مقابل آرژانتین یکی از سخت‌ترین بازی‌های ایران در جام جهانی است. فوتبال ایران در پنج روز آینده بزرگ‌ترین چالش خود را پیش روی دارد. تنها راهی که داریم این است که روحیه جنگندگی بالایی داشته باشیم و بهترین بازیکنان ما مقابل آرژانتین بازی کنند. در نهایت بهترین بازیکن ما امروز روحیه خوبی داشت و منظور از بهترین بازیکن همان روحیه تیمی ما است.

سرمربی تیم ملی فوتبال در مورد اینکه ممکن است برای حفظ انرژی بازی با آرژانتین را قربانی بازی با بوسنی کند، تاکید کرد: خیر هرگز. من فکر می‌کنم با بهترین بازیکنان تقابلی مناسب با آرژانتین خواهیم داشت. از بهترین‌ها استفاده خواهیم کرد. در فوتبال به فردا اعتقادی ندارم، پس باید بهترین را در روز مسابقه داشته باشی.

کی‌روش در مورد اینکه برای بازی با آرژانتین چه برنامه‌ای دارید و آیا احتمال تغییر وجود دارد یا خیر گفت: بله امکان تغییر وجود دارد. احتمال دارد که ما کارهایمان را تطبیق دهیم ولی مهم‌ترین برنامه ما این است که استراحت خوبی داشته باشیم چون بازی سنگینی مقابل نیجریه داشتیم. وی افزود: مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که دو روز دو هفته یا نه، دو سال هم نمی‌تواند فاصله زمانی با آرژانتین را حل کند شاید به 20 سال زمان نیاز باشد. اما باید خودمان را برای بازی آماده کنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چرا دژاگه نتوانست در بازی نخست عملکرد خوبی داشته باشد گفت: در بازی نیجریه کار مهاجمان ما بسیار سخت بود. خصوصا برای خسرو حیدری و اشکان دژاگه در دو گوش بازی می‌کردند. البته دژاگه فصل پیش مصدوم بود و چند هفته‌ای از میادین دور بود. شک ندارم که این مسئله بی‌تاثیر نبوده است. او دارد روند رو به رشدش را طی می‌کند. به لحاظ وضعیتی که به او سپرده بودیم اشکان کارش را به خوبی انجام داد اما باید این را هم در نظر بگیریم که نیجریه بازیکنانی مانند اوبی میکل و موزس را در اختیار داشت که از بازیکنان سرشناس لیگ برتر انگلیس هستند. از عملکرد اشکان راضی هستم. او تلاش کرد تا به خوبی در زمین حفظ توپ کند.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که شما قول دادید پس از بازی با نیجریه با سربلندی زمین را ترک کنید، آیا برای بازی مقابل آرژانتین نیز چنین قولی می‌دهید گفت: بله، هیچ شکی در این ندارم. وقتی شما شاهد هستید که بازیکنان در طول 90 دقیقه هرآنچه در توان دارند را در زمین می‌گذارند، این مسئله باعث افتخار است و من خوشحالم که چنین بازیکنانی را در اختیار دارم. بازیکنان من تا امروز هرآنچه در توان داشته‌اند گذاشته‌اند و من دلیلی نمی‌بینم که نتوانند این کار را برابر آرژانتین انجام دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که اینکه می‌گویید سربلند از زمین خارج می‌شوید به بحث نتیجه‌گیری نیز برمی‌گردد، اظهار کرد: من فقط درباره مسائلی صحبت می‌کنم که در اختیار من باشد و بتوانم آن را کنترل کنم اما روی نتیجه کنترلی ندارم. نه فقط من هیچ کس روی نتیجه کنترلی ندارد. مطمئنا ما برنامه و استراتژی خودمان را داریم و آن را در زمین پیاده خواهیم کرد. آیا فکر می‌کنید بازی کردن با تمرکز بالا کار آسانی است؟ آیا فکر می‌کنید ساده است که تمام اعضای یک تیم 90 دقیقه برای توپ بجنگند و پس از دست دادن آن باز برای توپ بعدی همان اندازه تلاش کنند؟ اگر بتوانند در بازی بعد این کار را انجام بدهند می‌توانیم به آن‌ها تبریک بگوییم.

سرمربی تیم ملی از پاسخ دادن به این سوال که بهترین بازیکن ایران در دیدار برابر نیجریه چه کسی بود، خودداری کرد و گفت: همان طور که قبلا گفتم اگر شما یک بازیکن را مقابل تابلوهای تبلیغاتی بگذارید، خوشحال می‌شود. ما اگر در جام جهانی بازیکنانی داشته باشیم که در تیم‌های لیورپول و چلسی بازی کنند کارمان راحت است اما برای اینکه سطح فوتبال‌مان به این جا برسد، راه بسیار طولانی در پیش داریم.

کی‌روش درباره حضور علیرضا حقیقی درون دروازه ایران در بازی نیجریه گفت: شما آیا بازی را دیروز دیدید؟ زمانی که بازی گویای همه چیز است دیگر لازم نیست چیزی اضافه کنم. سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به خبرنگاری که سبک بازی تیم ملی را به تیم‌های مورینیو شبیه دانست گفت: شما می‌گویید بازی‌های ما یادآور بازی‌های تیم‌های مورینیو است نمی‌دانم با این حرف‌تان قصد دارید از ما انتقاد کنید یا ما را تحسین کنید اما مطلبی که می‌توانم در این باره بگویم این است که مربیان با ابزارها و داشته‌هایشان، کار را کنترل می‌کنند. درباره تاکتیک هم باید یادآوری کنم که وقتی در رئال بودم رونالدو را در اختیار داشتم، درباره رونالدو برزیلی صحبت می‌کنم که وقتی پا به توپ می‌شد سه نفر از بازیکنان حریف مشغول او می‌شدند. ما باید بر اساس داشته‌هایمان کار کنیم. وقتی چنین ابزاری را در اختیار نداریم باید با نظم فوتبال بازی کنیم و فوتبال منطقی ارائه بدهیم. امسال هم در لیگ قهرمانان دیدید که بعضی از بازی‌ها تیم‌ها مقابل بارسلونا و رئال مادرید در سه متر ابتدایی زمین‌شان بازی می‌کردند. ما نمی‌توانیم فقط بر روی بازیکنی مثل مسی تمرکز کنیم. ما باید تلاش کنیم کل تیم آرژانتین را در نظر بگیریم و از تمام بازیکنان آنها مراقبت کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز