جام جهانی بیستم

فغانی: شکایت از داور صربستانی اشتباه بود

۱۳۹۳/۰۴/۲۲ - ۰۶:۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۰۳۰۴۳
فغانی: شکایت از داور صربستانی اشتباه بود
نماینده داوری کشورمان در جام جهانی 2014 برزیل گفت: داوران تیم سی و سوم جام بودند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علیرضا فعانی درخصوص حضورش در جام جهانی گفت: حضور در جام جهانی لذت های خاص خودش را داشت و خوشحالم که به عنوان نماینده ایران و آسیا شانس این را داشتم در 7 بازی به عنوان داور چهارم خصوصا در بازی خاطره انگیز افتتاحیه حاضر باشم.

وی درخصوص نقش داور چهارم گفت: فضای بین داور اول و بازیکن را داور چهارم پر می کند، همچنین صحنه هایی که از چشم تمام داوران پنهان می ماند توسط داور چهارم نوشته و گزارش می شود.

فغانی درخصوص قضاوت داوران آسیایی در جام جهانی برزیل گفت: قضاوت های آسیایی ها خوب بود ولی من خودم نیشی مورا را مثل همیشه ندیدم. بازی سنگینی برای وی بود خصوصا که فشارهای روانی زیادی بروی وی بود . به نظرم خودش نتوانست از لحاظ ذهنی خودش را آماده کند. خیلی بد برایش تمام شد چراکه با جام جهانی خداحافظی بدی داشت.
 
وی درخصوص اشتباهات داوری گفت: دیدیم که داورهای جهانی که زیر نظر فیفا با بالاترین هزینه ها در حال آموزش هستند هم دچار اشتباه می شود تا زمانی که این کار توسط انسان انجام می شود اشتباه پیش می آید و ای کاش فشار روی داوران در داخل ایران هم کمی کاسته شود.

فغانی درباره گوشی های داوران هم گفت: هزینه این ست ها تنها 20 میلیون تومان است اما متاسفانه تا الان که اقدامی نشده است اما امیدوارم برای فصل تهیه شود. خیلی کمک می کند چرا که دیگر تنهایی تصمیم نمی گیرید و می توانید 4 نفری در خصوص یک صحنه تصمیم گیری کنید. امیدوارم برای فصل بعد تامین گردد.
 
فغانی درخصوص توهین هایی که در شبکه اجتماعی به داور دیدار ایران و آرژانتین صورت گرفت و اعتراض ایران به فیفا گفت: این موضوعات باعث ناراحتی مازیچ شده بود. آقای بلاتر در جلسه ای که از داوران قدردانی کرد و گفت شما تیم سی و سوم من هستید. در جام جهانی مهم آنست که همه با همه ی اشک ها و لبخند در انتها باهم با کمال دوستی خداحافظی می کنند و حتی از گل زدن ایران و شادی مردم ایران مثال زد.

وی گفت: شکایت از مازیچ کاملا غیر حرفه ای است چراکه این اتفاقات برای ما هم می افتد مانند بازی با ازبکستان که توپ از خط دروازه ما عبور کرده بود و یا خطای پنالتی ما در بازی با قطر که گرفته نشد. شکایت کردن غیر حرفه ای است زیرا این شکایت ها سودی ندارد و در صورتی که اشتباهات داور تایید شود محرومیت هایی برای وی در نظر گرفته خواهد شد اما امتیاز به شاکی داده نمی شود بنابراین شکایت کردن حرفه ای نبود.

نظر شما