من سیتی – بارسلونا

غریبه‌های آشنا باز به هم رسیدند

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۰۳:۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۷۵۲
غریبه‌های آشنا باز به هم رسیدند
من سیتی و بارسا بازهم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پست هم خوردند و باید منتظر ۹۰ دقیقه زیبا و پرهیجان در اتحاد باشیم.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا فردا شب با دو بازی پیگیری می شود و حساس ترین بازی این مرحله بین دو تیم من سیتی و بارسلونا در انگلستان، شهر منچستر و ورزشگاه اتحاد برگزار خواهد شد. دیداری تکراری از یک هشتم نهایی پارسال.قهرمان فصل گذشته انگلستان، یعنی من سیتی در لیگ جزیره که به عنوان تیم دوم گروه ۵ راهی این مرحله شده در حالی به مصاف بارسلونا می رود که آبی و اناری ها شنبه در نیوکمپ بعد از ۱۱ بازی از مالاگا شکست خوردند و با باخت به استقبال این دیدار حساس می آیند.اما شاگردان مانوئل پیگرینی موفق شدند در همان روز، نیوکاسل را با ۵ گل در هم بکوبند و با روحیه ای مناسب به استقبال این دیدار بیایند.هر دو تیم در حال حاضر در لیگ های خود در مکان دوم قرار دارند و امیدوارند در آینده از لغزش تیم های بالاسری خود استفاده کنند و به صدر جدول رده بندی برسند.بازی فردا سومین جدال رسمی بارسلونا و من سیتی خواهد بود. همان طور که گفته شد این دو تیم فصل پیش هم در همین مرحله رو در روی هم قرار گرفتند و در مجموع ۲ بازی این آبی و اناری ها بودند که با اقتدار و با نتیجه ۴-۱ حریف متمول خود را مغلوب کردند و راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند. دمیکیلیس و زابالتا بازیکنان اخراجی این دو بازی بودند که عر دو از تیم انگلیسی بودند.مسی و آلوز هر کدام دو بار برای بارسا گل زدند و در سوی مقابل هم ونسان کمپانی تک گل تیم سیتی را وارد دروازه بارسا کرد.آبی آسمانی ها برای دومین بار پیاپی به این مرحله راه پیدا می کنند. در حالی که بلوگرانا یازدهمین حضور متوالی شان در یک هشتم نهایی را تجربه می کنند. بارسایی ها در ۷ جدال آخرشان در این مرحله به برتری دست پیدا کرده اند.
عملکرد من سیتی در خانه مقابل تیم های اسپانیایی نسبتا خوب بوده و ۲ برد و ۲ مساوی و ۱ باخت حاصل کار آن ها بوده است. در سوی مقابل کاتالان ها در جدال هایشان مقابل تیم های انگلستانی در جزیره، ۱۴ باخت، ۸ مساوی و ۷ پیروزی کسب کرده اند.البته شاگردان لوییز انریکه در این فصل و در ۳ دیداری که خارج از خانه بازی کرده اند ابتدا به پاریسن ژرمن باختند؛ اما بعد از ان تیم های آژاکس و آپوئل را از پیش رو برداشتند.یایا توره به دلیل محرومیت نمی تواند منچستری ها را در این دیدار همراهی کند و بازی مقابل تیم سابق خود را از دست داد. در سوی مقابل فرمائلن و داگلاس نمی توانند بارسا را در اتحاد همراهی کنند.در مسابقه فردا جدال های زیبایی هم شکل خواهد گرفت که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود.مانوئل پیگرینی سرمربی من سیتی، پیش از این ۲۲ بار مقابل بارسا به عنوان مربی صف آرایی کرده و آمار فاجعه باری را هم به نام خود ثبت کرده است. ۱۴ باخت، ۴ مساوی و ۴ برد کارنامه آقای مهندس مقابل بارسا را تشکیل می دهد.سرخیو آگوئرو مهاجم من سیتی در دو جدال آخری که مقابل تیم های اسپانیایی در اتحاد بازی کرده موفق به گل زدن شده است.
کام کام همچنین با پیراهن اتلتیکو مادرید و حدفاصل سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ ۵ بار به بلوگرانا گل زده است و حالا امیدوار است بتواند دوباره دروازه تیمی را بازی کند که دوست صمیمی اش مسی در آن توپ می زند.فرانک لمپارد دیگر بازیکنی است که می تواند برای بارسا مهره خطرناکی باشد. هافبک کهنه کار انگلیسی ها تاکنون سه بار با پیراهن چلسی دروازه بارسلونا را فروریخته است.در سوی مقابل دوئل لوییز سوارز و جو هارت می تواند بسیار جالب توجه باشد. سوارز در جام جهانی ۲۰۱۴ و در دیداری که اروگوئه ۲-۱ سه شیرها را شکست داد؛ دو گل اروگوئه را به ثمر رساند. لوییز در لیورپول هم در طول ۶ تقابلی که با من سیتی داشت، یک گل به ثمر رساند.تیکی بگریستین دیگر سوژه بازی من سیتی و بارسا است. مدیر ورزشی این ۴ سال من سیتی، پیش از این و به مدت ۷ سال مدیر ورزشی بارسلونا بود. وی در تیم ۹۲ بارسلونا که اولین جام اروپایی اش را هم کسب کرد به عنوان بازیکن حضور داشت و حالا باید بار دیگر روبروی تیم محبوب خود قرار بگیردجدال داوید سیلوا و خسوس ناواس مقابل تیم کشورشان هم می تواند حساسیت های این بازی را دو چندان کند.آمار و ارقام این بازی به سود بارسا است. آن ها در مرحله گروهی هم عملکرد بهتری نسبت به سیتیزن ها داشتند. آبی اناری ها ۱۵ گل و من سیتی ۹ گل به ثمر رساندند.شوت های داخل چارچوب بارسا به مراتب بهتر از من سیتی بود و پاس های رد و بدل شده آن ها هم مطمئنا در وضعیت بهتری قرار داشت. حالا باید ببینیم فردا چه اتفاقی می افتد. بارسا دوباره من سیتی را شکست می دهد یا نوبت سیتیزن هاست که انتقام سختی از آبی و اناری ها بگیرند.
نظر شما