یک چهارم نهایی جام حذفی انگلیس

منچستریونایتد–آرسنال/ در اندیشه جام!

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۳:۰۵:۵۳
کد خبر: ۲۶۸۲۱۲
منچستریونایتد–آرسنال/ در اندیشه جام!
در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس تیم‌های منچستریونایتد و آرسنال به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، فردا شب در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی انگلیس تیم‌های فوتبال منچستریونایتد و آرسنال از ساعت 23:15 در ورزشگاه اولدترافورد به مصاف هم خواهند رفت.

این اتفاق در حالی خواهد افتاد که تیم‌های بزرگ انگلیس همگی حدف شده‌اند و در صورت پیروزی یکی از این دو تیم تنها لیورپول حریف احتمالی آنها خواهد شد و عملا کار خیلی سختی برای کسب جام ندارند. جامی که یونایتد چندین سال است که در حسرت آن است، اما توپچی‌ها سال قبل با غلبه بر هال سیتی آن را فتح کردند.

دو تیم تا به حال 220 بار در همه رقابت‌ها به مصاف هم رفته‌اند که 95 برد سهم یونایتد و 79 برد سهم شاگردان ونگر بوده و الباقی دیدارهای دو تیم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

توپچی‌ها از ماه می 2011 هرگز در هیچ رقابتی موفق نشده‌اند شیاطین سرخ را از پیش رو بر دارند و با انگیز فراوان قصد دارند که به هر صورتی که شده حریف را شکست داده و این طلسم 4 ساله را بشکنند.

با یونایتد شروع کنیم. تیمی که 2 فصل قبل پس از بازنشستگی فرگوسن بزرگ به نظر می رسید یک دوره گذار را طی کند و این مسئله به بدترین نحو ممکن صورت گرفت.

منچستر اولین فصل بدون فرگی کبیر (2013-2014) را با رتبه هفتمی و کسب رکوردهای بسیار ضعیف با دیوید مویس گذراند به صورتی که حتی حضور او در یونایتد به پایان فصل هم نکشید و رایان گیگز هدایت آنها را در چند بازی آخر در اختیار داشت.

اما به هر صورت قرمزها نیاز به یک مربی با تجربه و کاربلد داشتند و با توجه به نتایج ون‌خال با هلند در جام جهانی 2014 وی را به عنوان سرمربی خود در این فصل معرفی کردند.

البته در ابتدای فصل نتایج اصلا دلچسب نبود ولی رفته رفته فن‌خال تیم خود را شناخت و بازیکنان گران قیمت خود را به صورتی در ترکیب قرار داد که تاثیر زیادی در روند رو به رشد من یو داشته باشند و حداقل به لیگ قهرمانان فصل بعد رسیده و غیبت یک ساله خود را جبران کنند.
 
تنها شانس فن خال با توجه به اختلافی که چلسی متمول ایجاد کرده همین جام حذفی است که می تواند طرفداران پرافتخارترین تیم جزیره را به آینده تیمشان امیدوار کند.

بی شک یکی از دلایل نتایج این فصل یونایتد دروازه‌بان این تیم بوده است. داوید ده‌خئا. گلر 24 ساله و اسپانیایی که به عقیده بسیاری از کارشناسان پس از نویر بهترین دروازه بان دنیا به شمار می رود. البته چندان بی راه هم نیست.

واکنش های استثنایی ده‌خئا به خصوص در دیدار مقابل اورتون نشان داد که او می تواند جانشین خوبی هم برای ون‌درسار در یونایتد و هم برای کاسیاس در تیم ملی اسپانیا باشد.

البته نمی توان به سادگی از کنار رونی، بلیند و ماتا هم گذشت. نفراتی که هر کدام در هر تیمی که باشند یک وزنه به شمار می روند و حالا حضور همه آنها در تیمی به نام منچستر، مجددا از این تیم یک تیم قدرتمند در اروپا ساخته است که می تواند حداقل بخشی از افتخارات فرگوسن را تکرار کند.

تنها غایب تیم فن‌خال در این دیدار رابین فن‌پرسی هموطن اوست که به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در این جدال حساس همراهی کند.

اما برسیم به آرسنال. تیمی که برخلاف یونایتد که مجبور به تعویض مربی‌اش شد با ونگر همچنان ادامه می دهد وبا وجود اینکه چند سال از رسیدن به جام محروم بود اما دست از حمایت از ونگر نکشید. توپچی‌ها این فصل را خیلی امیدوار کننده شروع کردند و خیلی‌ها هم پیش‌بینی قهرمانی این تیم را می کردند.

اما بازهم مشکل چند فصل اخیر که مانع از نتیجه‌گیری گانرز می شد یقه آنها را در این فصل نیز گرفت. مصدومیت‌های پیاپی مهره های اصلی و کلیدی تیم ونگر مانع از آن شد که درخشش آنها ادامه‌دار باشد و حتی این تیم تا رتبه هفتم نیز در مقطعی از فصل پایین آمد اما با جبران نتایج حالا با یک امتیاز بیشتر از یونایتدها در رده سوم قرار دارد.

فصل پرفراز و نشیب آرسنال می تواند با درخشش آنها در این دیدار و قهرمانی مجدد در این رقابت ها با یک آرامش نسبی به پایان برسد. ستاره این فصل توپچی‌ها بی شک الکسیس سانچز شیلیایی بوده که در اولین فصل حضور خود یک تنه توانسته در نتایج خوب آرسنال نقش داشته باشد و با پاس گل‌هایی که داده و گل‌هایی که به ثمر رسانده کمک شایانی به تیم جدید خود بکند.

غایبین گانرز در این دیدار متیو دبوشی، میکل آرتتا، متیو فلامینی، جک ویلشر و احتمالا گابریل پائولیستای تازه وارد خواهند بود که دست ونگر را در این بازی کمی نسبت به همتایش بسته نگه می دارد.

همیشه شاهد دیدارهای جذاب و تماشاگر پسندی بین این دو تیم بوده‌ایم و مطمئنا فردا شب نیز به همین صورت خواهد بود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز