رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با آقای نوری مالكی تاکید کردند:

ضرورت استفاده از ظرفیت اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد برای نقش آفرینی در مسائل منطقه‌ای

۱۳۹۱/۰۶/۱۰ - ۱۹:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۳۰۴
ضرورت استفاده از ظرفیت اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد برای نقش آفرینی در مسائل منطقه‌ای
رهبر انقلاب اسلامی تأكید كردند: ایران به عنوان رئیس جنبش و عراق به عنوان رئیس اتحادیه عرب، ‌می‌توانند از ظرفیت این نهادها برای تأثیرگذاری در مسائل منطقه‌ای استفاده كنند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این دیدار گفتند:‌ جنبش عدم تعهد باید با ورود سیاسی در موضوع سوریه، ابتكار عمل را به دست گیرد و به وضعیت كنونی پایان دهد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات سوء دشمنان برای القای جنگ شیعه و سنی در سوریه، خاطرنشان كردند: واقعیت قضایای سوریه، یک جنگ نیابتی با دولت سوریه از طرف برخی دولت‌ها به سردمداری آمریكا و برخی قدرت‌های دیگر و با هدف تأمین منافع رژیم صهیونیستی و ضربه زدن به مقاومت در منطقه است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: در این میان، مردم سوریه، وجه المصالحه و قربانی این توطئه شده‌اند كه این وضعیت باید هرچه زودتر متوقف شود.

ایشان همچنین با اشاره به مسائل عراق، تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران، پیشرفت و اقتدار عراق را به نفع خود می‌داند و معتقد است كه روابط دو كشور می‌تواند یک الگو و نمونه در منطقه باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی از همكاری و اتحاد گروه‌های داخلی عراق افزودند: كشورهای منطقه و همچنین همه گروه‌ها و جریان‌های داخل عراق باید بدانند كه آمریكایی‌ها شریک قابل اطمینانی نیستند و هر زمانی كه لازم بدانند، قطعاً تمام قول و قرارهای خود را زیرپا خواهند گذاشت و خیانت خواهند كرد.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تأكید كردند: تنها دولتی كه آمریكا برای آن شریک قابل اطمینانی است، رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی است.

آقای نوری مالكی نخست وزیر عراق در این دیدار، ضمن بیان توضیحاتی از وضعیت داخلی عراق گفت: به لطف خداوند عراق توانسته است از بسیاری از مشكلات عبور كند و در مسیر بازسازی و پیشرفت قرار گیرد و در این مسیر احتیاج به تجربیات جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی با اظهار نگرانی شدید از وضعیت سوریه و دخالت‌های بیگانگان و گسترش القاعده و جریان‌های تندرو در این كشور و تأثیر آن در كشور همسایه سوریه گفت: جنبش عدم تعهد باید ابتكار عمل را در حل سوریه به دست بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز