رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای اقتدار دفاعی دیدن کردند

۱۳۹۰/۰۴/۰۱ - ۱۸:۲۹:۲۸
کد خبر: ۵۸۸۱۱
رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای اقتدار دفاعی دیدن کردند
حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز چهارشنبه از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید كردند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای امروز چهارشنبه از نمایشگاه دستاوردهای جهادی علمی و اقتدار دفاعی نیروهای مسلح بازدید كردند.

در این نمایشگاه بیش از سیصد دستاورد علمی، فناوری و محصولات دفاعی ارتش، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی و وزارت دفاع از فضا تا كف دریا به نمایش گذاشته شده بود.

دستاوردهای علمی ـ فناوری و محصولات دفاعی در زمینه سامانه پدافند هوایی، هواپیما و بالگرد و پرنده های بدون سرنشین، شناورهای سطحی و زیر سطحی، انواع رادارهای پیشرفته دو بْعدی و سه بْعدی، سامانه پیشرفته ارتباطی و كاملاً امن، تجهیزات جنگ الكترونیك و مقابله با جنگ الكترونیك، سامانه جنگ سایبری، انواع شبیه سازهای پیشرفته و پزشكی دفاعی، از بخشهای اصلی این نمایشگاه بود.

فرمانده كل قوا در این نمایشگاه همچنین از توانایی ها و پیشرفتهای نیروهای مسلح در طراحی و ساخت خودروهای تهاجمی سبك با قابلیت رمل نوردی، خودروهای زرهی سبك چند منظوره، نسل جدید تانك ذوالفقار، ساخت و ارتقاء انواع موشكهای سطح به هوا، سطح به سطح و هوا به سطح با سوخت جامع و مایع و سامانه های موشكی در جنگ نامتقارن دیدن كردند.

نیروی انتظامی نیز در این نمایشگاه بخشهای متنوع از دستاوردهای خود را در بخش فناوری اطلاعات، صدور اسناد الكترونیكی امن، مانند گذرنامه و گواهینامه الكترونیك، كارت پایان خدمت هوشمند، و نیز كنترل الكترونیك مرزها، جاده ها و راهها ارائه كرده بود.

همچنین جوانان با استعداد بسیجی توانایی های خود را در زمینه های لیزر، شناورهای زیر سطحی، و آنتن های نانو عرضه كرده بودند.

مجموعه این دستاوردهای علمی با استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی، اعضای هیات علمی دانشگاهها و شركت های دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به این نمایشگاه در محل یادمان شهدا، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند و برای آنان علو درجات مسئلت كردند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز