در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

اشتباه متوالی صدا و سیما در پخش روش‌های آموزش در برابر زلزله

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۶:۵۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۸
اشتباه متوالی صدا و سیما در پخش روش‌های آموزش در برابر زلزله
رییس گروه آموزش های همگانی پژوهشگاه زلزله گفت: دو سال پیاپی است که شاهد پخش روش کاملا غلط مثلث حیات،یکی از روش های آموزشی مقابله در برابر زلزله از سوی صدا و سیما هستیم.
محمد رضا مهدوی فر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با اعلام این مطلب افزود: این روش چه در ایران و چه در کشورهای خارجی به صورت علمی رد و مردود اعلام شده است.


رییس گروه آموزش های همگانی پژوهشگاه زلزله تاکید کرد: در سال 2004 این روش معرفی شد ولی به خاطر نواقصی که داشت در همان سال از لیست آموزش جهانی حذف شد. 

این مقام مسئول اذعان داشت: با توجه به حساسیتی که بعضی سازمان ها نسبت به این روش داشتند در این رابطه تحقیقات بسیار وسیعی انجام شد و پژوهشگران ایرانی نیز مقالاتی در این زمینه در ژورنال های داخلی و بین المللی منتشر کردند که در واقع به صورت علمی این روش را بررسی  و مردود بودن آن به مردم اعلام کرد.

مهدوی فر تصریح کرد: متاسفانه ما هنوز شاهد پخش روش غلط مثلث حیات از شبکه های مختلف صدا و سیما هستیم و در حال حاضر به صورت دو سال متوالی است که این روش را پخش می کند.

رییس گروه آموزش های همگانی پژوهشگاه زلزله با ابراز گلایه مندی از این اقدام صدا و سیما افزود: چرا باید صدا و سیما بدون این که از مراجع علمی تحقیق و بررسی کند و درستی و نادرستی این روزش را جویا شود آن را پخش و اطلاع رسانی کند. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این کار باعث می شود که نتایج تلاش چندین ساله سازمان های مختلف و پژوهشگران دراین زمینه زیر سئوال برود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز