در گفت‌وگو با برنا عنوان شد

تصویب آیین نامه ساماندهی سایت‌های همسرگزینی

۱۳۹۱/۰۸/۲۹ - ۱۶:۵۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۰۴۱
تصویب آیین نامه ساماندهی سایت‌های همسرگزینی
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج وزارت ورزش و جوانان گفت: با تصویب این آیین نامه سایت‌های همسرگزینی 6 ماه فرصت دارند تا تحت مراکز مشاوره‌ای مورد تایید ما قرار بگیرند.

مسعود امینی مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی برنا اظهار داشت: آیین نامه ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه امروز توسط دولت به تصویب رسید. در این آیین نامه پیشنهاد شده 7غ سایت‌های همسرگزینی در حال فعالیت، مهلت داده شود تا تحت پوشش مراکز مشاوره‌ای که مجوز رسمی از سازمان ملی جوانان را داشتند، قرار بگیرند.

وی با اشاره به این مطلب که باید مردم را با سوق دادن به سمت رویکردهای اسلامی – ایرانی از این سیستم الکترونیک استفاده کنند تا به تدریج به‌صورت یک فرهنگ بومی در کشور اجرا شود، افزود: با تصویب این آیین‌نامه سایت‌های همسرگزینی 6 ماه فرصت دارند تا تحت مراکز مشاوره‌ای مورد تایید ما قرار بگیرند و فعالیت خود را تحت نظارت این مراکز انجام دهند. 

امینی با بیان این مطلب که اگر سایت‌های همسر‌گزینی پس از 6 ماه تحت پوشش مراکز مشاوره‌ای قرار نگیرند، رسمی نبوده و توسط پلیس فتا و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد شد، گفت:  با انجام این اقدامات اگر اطلاعات شخصی افراد به سرقت برود و مورد سو استفاده قرار بگیرد این مراکز مشاوره هستند که باید از لحاظ حقوقی پاسخگو باشند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده تصریح کرد: در مجموع مراکز مشاوره می‌توانند سایت مخصوص به خود را داشته باشند و در کنار این سایت، سایت‌های همسرگزینی هم اضافه خواهد شد.

وی بااشاره به همکاری چند وزارتخانه در راستای اجرایی شدن آیین نامه ساماندهی سایت‌های همسرگزینی گفت: وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مشاوره از جمله وزارتخانه‌هایی هستند که بر موضوع نظارت و تعیین دستور العمل‌های ساماندهی سایت‌های همسرگزینی همکاری دارند.
 
امینی با بیان این مطلب که از امروز به بعد سایت‌های همسرگزینی مهلت دارند خود را به مراکز مشاوره‌ای معرفی کنند، گفت: آدرس مراکز مشاوره معتبر و مورد تایید در پرتال وزارت ورزش و جوانان قرار خواهد گرفت تا مردم مطمئن باشند این مراکز تخصص، صلاحیت علمی و عمومی لازم را دارند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده در خاتمه تصریح کرد: این آیین نامه توسط محمدرضا رحیمی معاونت اول ریاست جمهوری ابلاغ شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز