مدیرعامل خبرگزاری برنا:

آماده اطلاع رسانی در حوزه رسانه به نیروهای جوان حزب الله هستیم

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۲:۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۱۰۸۵۴
آماده اطلاع رسانی در حوزه رسانه به نیروهای جوان حزب الله هستیم
محمدحسین انصاری فرد گفت: ما این آمادگی را داریم تا آموزش‌هایی را در عرصه رسانه برای گروه‌های حزب الله داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، در جریان بازدید هیات ورزش و جوانان حزب الله لبنان از خبرگزاری برنا، محمدحسین انصاری فرد مدیرعامل خبرگزاری برنا در ابتدای سخنان خود گفت: در ملاقات با گروه‌های مختلفی که با حزب الله داشتم یدواحده الهی را در این گروه دیدم و این مساله حول محور رهبر شجاع، آگاه و با تدبیری همچون سید حسن نصرالله است. حزب الله بزرگترین درس را به دنیا داده و آن این است که با اتکا به خداوند می‌شود با حداقل امکانات در مقابل بزرگترین مشکلات پیروز شد.

وی خطاب به هیات لبنانی گفت: ما این آمادگی را داریم تا آموزش‌هایی را در عرصه رسانه برای گروه‌های حزب الله داشته باشیم. چون در دنیای امروز اطلاع رسانی و ارتباطات به عنوان ارکان اصلی پیشرفت شناخته می‌شوند. به عنوان مثال در سوریه مردم بی گناهی توسط نیروهای تروریسم کشته می‌شوند اما کشورهای غربی با امپراطوری رسانه‌ای خود آن‌ها را قهرمان جلوه می‌دهند.

مدیر عامل خبرگزاری برنا تصریح کرد: ما بایداز طریق همکاری‌های فنی و تخصصی یکدیگر را تقویت و تجربیات خود را انتقال دهیم.

انصاری فرد با اشاره به این مطلب که آمریکا تنها مجرم هسته‌ای دنیا محسوب می‌شود، اظهار داشت: آمریکا در کشور خود موشک‌های هسته‌ای بسیاری تولید می‌کند، اما در فعالیت‌های هسته‌ایی دیگر کشورها دخالت می‌کند. این کشورها با امپراطوری رسانه‌ای خود زمانی صدام را قهرمان ملی در جنگ با ایران نشان می‌دادند اما مدتی بعد برای سرنگون کردن او وی را منفورترین فرد جلوه دادند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه گذاری‌های بیشتری بر روی رسانه‌ها، خاطر نشان کرد: گام اول در این راه، سرمایه گذاری و ارنقای سطح تجهیزات و آموزش است؛ زیرا اگر ما علم خبرنگاری و رسانه را آموزش نبینیم نمی‌دانیم یک خبر را چگونه منعکس کنیم. به عنوان مثال در علم خبرنگاری همیشه خبر به صورتی تنظیم می‌شود که قضاوت به عهده مردم باشد و اگر خبری همراه با قضاوت باشد مخاطبان خود را از دست می‌دهد.

مدیرعامل خبرگزاری برنا در ادامه افزود: در حال حاضر جمهوری اسلامی بر روی تجهیزات رسانه‌ای به شدت فعالیت می‌کند. در ماه‌های آینده سه ماهواره به فضا فرستاده خواهد شد و پیش بینی می‌شود در 5 سال آینده جزو 6 کشور دارای صنعت فضایی در دنیا باشیم. ما در این عرصه می‌توانیم به حزب الله کمک کنیم که در دیگر در حوزه‌ اطلاع رسانی دچار مشکلات کنونی نشوند.

محمدابراهیم زین الدین معاون اجرایی حزب الله درباره با جایگاه جوانان لبنانی گفت: مشکلات متنوعی در حوزه جوانان وجود دارد و اهمیت به قشر جوان به اندازه رفع تمام چالش‌ها و نیازمندی‌های آن‌ها نیست و بدون عنوان این مشکلات احساس می‌کنیم در این عرصه کوتاهی شده است. بدیهی است جوانان عنصری فعال و خلاق در هر جامعه‌ای هستند و این مساله برای ما این فرض را ایجاد می‌کند که بیشتر به چالش‌های جوانان اهمیت دهیم و برنامه ریزی کنیم.

وی خطاب به مسوولان خبرگزاری برنا در ارتباط با نحوه اطلاع رسانی در این خبرگزاری، بررسی‌ها، پژوهش‌ها و فعالیت‌های انجام شده در این زمینه، دوره‌های آمادگی برای آموزش نیروی انسانی متخصص، میزان تاثیرگذاری بر قشر جوان به وسیله اطلاع رسانی و واکنش آن‌ها نسبت به تمامی این برنامه‌ها سوالاتی را مطرح کرد.

انصاری فرد در پاسخ به وی گفت: به عنوان نمونه دولت جمهوری اسلامی ایران و وزارت ورزش و جوانان فعالیت‌هایی را در حوزه جوان و ورزش انجام می‌دهند و اطلاع رسانی و تبلیغ آن به عهده ما است. به عنوان مثال امسال رکورد مدال آوری در بازی‌های المپیک را داشتیم و حتی مدال‌های کشور ما از جمع مدال‌های کشورهای مسلمان منطقه بیشتر بود.

وی افزود: ما این افتخار آفرینی را به صورتی تبلیغ کردیم که بقیه جوانان به سمت ورزش تشویق و ترغیب شوند. این اطلاع رسانی‌ها را با این دیدگاه انجام می‌دهیم که ورزش برای سلامتی، پرکردن اوقات فراغت سلامت روحی و روانی جوان اهمیت دارد.

مدیر عامل خبرگزاری برنا در ادامه با اشاره به اینکه شبکه خبری برنا در تمامی استان‌ها نمایندگی دارد، تصریح کرد: در این شبکه خبری مسایل جوانان در اولویت است و چهار محور عمده جوانان یعنی ازدواج، اشتغال، مسکن و تحصیل دنبال می‌شود. خبرگزاری ما دارای زیرگروه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سرویس صوت، فیلم، عکس و شبکه اس ام اس است و بازخوردها از سمت و سوی جوانان برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان 11 شوال هر سال در روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) جشنواره ملی حضرت علی اکبر را برگزار می‌کند که جوانان برتر به عنوان الگویی برتر در 8 حوزه مانند جوان کارآفرین برتر، بسیجی برتر، سرباز جوان برتر، روزنامه نگار برتر، ورزشکار برتر و ... معرفی می‌شوند.

انصاری فرد در پایان گفت: دوره‌های آموزشی ما شامل آموزش خبرنگاری، تکنولوژی، آموزش عکاسی و فیلمبرداری، علم خبررسانی و آموزش شیوه علمی محاسبه است که می‌توانیم این آموزش‌ها را در اختیار خبرنگاران حزب الله قرار دهیم.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز