معاون فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان در دیدار با هیات حزب الله لبنان:

در حوزه جوانان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور مسوول هستند

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۴:۵۰:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۸۷۸
در حوزه جوانان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور مسوول هستند
پیشنمازی گفت: در حوزه جوانان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور مسوول هستند و بر مبنای فعالیت خود به مطالبات و نیازهای جوانان در کنار دیگر اقشار پاسخ می‌گویند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، سید باقر پیشنمازی معاون امور فرهنگی و تربیتی در دیدار با هیات ورزش و جوانان حزب الله لبنان با اشاره به شرح وظایف و ساختار وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: وظیفه این وزارتخانه در بخش ورزش تصدی گری و عملیاتی است، در حالی که در حوزه جوانان به سیاستگذاری، برنامه ریزی و تقسیم کار بین دستگاه‌های مختلف کشور می‌پردازد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه جوانان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای کشور مسوول هستند و بر مبنای فعالیت خود به مطالبات و نیازهای جوانان در کنار دیگر اقشار و سنین پاسخ می‌گویند. مانند مسکن و اشتغال که به عهده وزارتخانه‌های تخصصی خود هستند.
 
پیشنمازی با اشاره به موضوع ورزش در کشور گفت: براساس تعالیم اسلامی، ما ورزش را ظرفی برای سعادت، خوشبختی و تربیت انسان‌ها می‌دانیم. در سال‌های گذشته ورزش بیشتر در خدمت مسایل قهرمانی، کسب جایزه و رتبه‌های ملی و بین‌المللی بوده است، اما از زمان تاسیس وزارتخانه و شروع به کار معاونت امور فرهنگی و تربیتی تلاش شده از متن و حاشیه ورزش برای انتقال پیام‌های فرهنگی استفاده شود.
 
وی افزود: ورزشکاران مانند دیگر افراد جامعه وقتی به شهرت می‌رسند ممکن است دچار تغییر در رفتار با دیگران شوند، همچنین این قشر به دلیل شهرت و محبوبیت مورد توجه و الگوبرداری از سوی دیگر اقشار جامعه به‌ویژه جوانان قرار می‌گیرند. براساس برنامه ریزی‌هایی که داریم می‌خواهیم پیش از کسب شهرت، ظرف وجودی ورزشکاران را آماده کنیم تا در شرایط شهرت و قهرمانی دچار تکبر و تغییر رفتار نشوند.
 
معاون امور فرهنگی و تربیتی گفت: برنامه‌های ما در این معاونت به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده است. کارهای تاثیرگذار و اساسی از جمله اموری هستند که در بلندمدت و دیربازده اتفاق می‌افتند، لذا در برنامه‌ریزی اصلی و استراتژیک به دنبال توسعه فرهنگی و تربیتی در ورزش هستیم.

وی آموزش‌‎های مربی محور، حضور روحانیون و مبلغان ورزشکار در میادین ورزشی و جمع آوری بانک تماس و ارتباط با تماشاگران مسابقه‌های ورزشی، توسعه فرهنگی میادین ورزشی، مسابقه‌های پیام کوتاه، پیام‌های فرهنگی آموزشی در ورزشگاه‌ها و بسته‌های فرهنگی در میادین ورزشی را از جمله اقدامات کوتاه مدت و میان مدت این معاونت در حوزه ورزش برشمرد.
 
ابوابراهیم زین الدین معاون اجرایی بخش جوانان و ورزش حزب الله لبنان نیز در این دیدار گفت: با توجه به اینکه بحث جوانان یکی از اولویت‌های اساسی حزب الله است و دشمنان نیز در زمینه‌های مختلف فرهنگی هزینه می‌کنند، واحد جدیدی در حزب الله با عنوان ورزش و جوانان تشکیل شد. این بخش ارتباطات گسترده‌ای با سازمان‌ها، نهادها و وزارتخانه‌های مختلف در جمهوری اسلامی ایران برقرار کرده و کمیته‌های مشترک همکاری تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.
 
وی افزود: آنچه تاکنون درباره نحوه فعالیت وزارتخانه در حوزه جوانان و ورزش شنیدیم تجسمی از منش و معنویت امام خمینی(ره) است. این دیدگاه و اقدام که همه ارزش‌های اسلامی در بحث ورزش نمود پیدا کند، در دنیا و به‌‌ویژه جهان اسلامی بی‌نظیر است.

زین الدین اظهار داشت: نیازها در حوزه‌های ورزش و جوانان متنوع و متعدد است. کارهای فرهنگی زیادی از سوی حزب الله صورت گرفته، اما این تلاش‌ها کافی نیست. بلکه باید بستری را ایجاد کنیم که آنچه جوانان می‌خواهند را فراهم کنیم.
 
در این نشست معاون امور فرهنگی و تربیتی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی تربیتی، مدیرکل دفتر امور فرهنگی، مشاور فرهنگی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان ایران، معاون اجرایی بخش ورزش و جوانان، مدیر بخش ورزش و مدیر بخش جوانان حزب الله لبنان حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز