برنا گزارش می‌دهد؛

بودجه پیش بینی شده برای جوانان بخش اعظم مشکلات را حل خواهد کرد

۱۳۹۱/۱۰/۲۶ - ۱۳:۰۳:۰۴
کد خبر: ۱۱۱۳۵۰
بودجه پیش بینی شده برای جوانان بخش اعظم مشکلات را حل خواهد کرد
ساور گفت: اگر اعتبارات مورد نظری که در قانون بودجه، پیش بینی شده نهایی شود به بخش اعظمی از اهداف مربوط به جوانان دست خواهیم یافت و بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا
عبدالرضا ساور معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان پس از حضور در خبرگزاری برنا با خبرنگاران حوزه‌های مختلف به گفت‌وگو پرداخت که مباحث صحبت‌‌های ایشان و خبرنگاران در حوزه جوانان و ورزش بود.

ساور در ادامه به تشریح اقداماتی که در وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته است، پرداخت و به سوالات مطرح در این حوزه را پاسخ داد. 

لایحه وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در امور جوانان در حال نهایی شدن است
در برنامه پنجم توسعه بنا بود قانونی مبنی بر وظایف و تکالیف دستگاه‌ها در امور جوانان نوشته شود که روش‌ها و برنامه‌های کاری، نحوه اجرای این برنامه‌های مربوط به جوانان، وظایف دستگاه‌ها در قبال جوانان و نحوه سیاست گذاری مشخص شود.

در برنامه پنجم توسعه قانونی به‌منظور مشخص شدن وظایف نهادها و دستگاه‌ها نوشته شده همچنین پیشنهادات لازم به‌منظور تخصیص اعتبارات به دستگاه‌ها در حوزه جوانان داده شده است. این قانون به‌منظور تصویب نهایی به مجلس ارایه می‌شود.

از وظایف وزارت ورزش و جوانان رصد و پایش عملکرد سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر است

حوزه اجرایی در بخش جوانان، غالبا خارج از چارت وزارت ورزش و جوانان تعریف شده است، به طوری که نظارت و سیاست گذاری در این بخش به عهده وزارت ورزش و جوانان است. 

هدف ما بر این است که این وزارتخانه بتواند اهداف مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان یک پایگاه رصدی؛ یعنی مکانی که عملکرد سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دیگر را رصد و ارزشیابی می‌کند، باشد.
 
درحال حاضر فعالیت‌های بسزایی برای جوانان در حوزه‌های ساماندهی و فرهنگی-تربیتی صورت گرفته است.

بودجه اختصاص یافته به جوانان به صورت کاربردی و تجربی در قانون برنامه پنجم پیش بینی شده است
 
در سال گذشته با توجه به این که سال اول قانون برنامه پنجم توسعه بود آن چنان که باید نتوانستیم به احصای کاری در سایر دستگاه‌ها بپردازیم، همچنین بحث‌های اجرایی مورد نظر در برنامه پنجم توسعه با دقت لازم تعریف نشد. اما در حال حاضر بودجه اختصاص یافته به صورت کاربردی و تجربی در قانون برنامه پنجم پیش بینی شده است.
 
با برنامه‌ریزی صورت گرفته اگر اعتبارات مورد نظری که در قانون بودجه، پیش بینی شده نهایی شود به بخش اعظمی از اهداف مربوط به جوانان دست خواهیم یافت و بسیاری از مشکلات آن‌ها حل خواهد شد. امیدواریم در سال آینده به مشکلات اعتباری برخورد نکنیم.

اعتبارات و هزینه‌های دولت پوشش دهنده همه فعالیت‌های ادارات و فدراسیون‌ها نیست

با توجه به این‌که ادارات و فدراسیون‌های مرتبط با وزارت ورزش و جوانان با مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه روبه‌رو هستند اما اعتبارات و هزینه‌های دولت پوشش دهنده همه فعالیت‌ها و هزینه‌های ادارات و فدراسیون‌ها نیست. دولت می‌تواند در بخش هزینه‌های ضروری اعتباراتی را به عنوان کمک به وزارت ورزش و جوانان بدهد تا این وزارتخانه بتواند ادارات و فدراسیون‌ها را هر چه بهتر مورد حمایت قرار دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز