گزارش برنا از گردهمایی مشاوران دانشگاه‌ها/۱

گلزاری: با تفکیک‌جنسیتی در دانشگاه‌‌ مخالفم/قرار همکاری میان وزارت‌جوانان و علوم

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۶:۳۹:۴۰
کد خبر: ۱۴۳۴۹۱
گلزاری: با تفکیک‌جنسیتی در دانشگاه‌‌ مخالفم/قرار همکاری میان وزارت‌جوانان و علوم
معاون ساماندهی جوانان گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرصت آشنا شدن دختر و پسران جوان را محدود می‌کند چرا که معتقدم دانشگاه یکی از بهترین عرصه‌های انتخاب همسر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه سراسر کشور صبح امروز با حضور محمود ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، بهمن‌آبادی معاون آموزشی دانشجویی دانشگاه شریف و یعقوبی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در دانشگاه شریف برگزار شد.

محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این گردهمایی اظهار داشت: چالش‌ها و بحران‌های خانوادگی از اواخر قرن 21 رو به افزایش است و حتی بعضی از جامعه شناسان معتقد به زوال خانواده‌ها هستند.

معاون امور سازماندهی جوانان وزارت علوم در ادامه به تفاهمنامه مشترک وزارت علوم و وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: قرار است وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم تفاهمنامه ای منعقد کنند که در این تفاهمنامه باید کارهای تحقیقی مشترک در زمینه های ازدواج جوانان صورت گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از مشکلات خانواده‌ها تعویق سن ازدواج به خصوص در دخترها می‌باشد، گفت: در حال حاضر در جامعه با تجردهای ناخواسته چه در میان دختران و جه در میان پسران روبرو هستیم.

گلزاری افزود: پسرها به دلیل مسائل اقتصادی، آزادی عمل بیش‌تر، ارتباطات قبل از ازدواج و همچنین افزایش نگرانی‌ها نسبت به زندگی متاهلی تمایل زیادی به ازدواج ندارند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این‌که در حال حاضر با بی‌رغبتی در ازدواج و افزایش طلاق در جامعه ایرانی روبرو هستیم، گفت: 35 تا 40 درصد خانواده‌ها در کمتر از 4 سال دچار گسستگی می‌شوند که بیش از30 درصد از ازدواج‌ها در سال‌های اولیه از هم پاشیده می‌شوند.

گلزاری افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در زمان انتخابات ریاست جمهوری این نتیجه به دست آمد که در استان‌هایی که آمار طلاق کمتر بوده و خانواده‌ها از استحکام بیشتری برخوردار بوده‌اند، میزان مشارکت‌های اجتماعی و سیاسی نیز در سطح بالایی بوده است.

وی با بیان این مطلب که باید روش‌های تشخیص ملاک‌های ازدواج را برای جوانان روشن و تبیین کنیم، خاطر نشان کرد: 30 تا 35 درصد از مردان متاهل دچار مشکلات زناشویی هستند که در این راستا باید اقدامات روانشناسی در قبل، حین و بعد از ازدواج صورت گیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی برای همسران جوان گفت: انتخاب مناسب، آموزش و مراقبت بعد از ازدواج و مشاوره هنگام ضرورت، سه اصل مهم در ازدواج است.

گلزاری با تاکید بر این مطلب که با تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها مخالف هستم، گفت: تفکیک جنسیتی در دانشگاه فرصت آشنا شدن دختر و پسران جوان را محدود می‌کند چرا که معتقدم دانشگاه یکی از بهترین عرصه‌های انتخاب همسر است.
 
وی ادامه داد: البته این امر زمانی محقق می‌شود که دانشجو با انگیزه ازدواج وارد رابطه شود و به ملاک‌های انتخاب همسر آگاهی کامل و واقف داشته باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز