گزارش برنا از گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه‌ها/۲

یعقوبی: تحصیل ۵/۴ میلیون دانشجو در برابر تنها ۱ میلیون فرصت شغلی

۱۳۹۲/۰۷/۱۵ - ۱۷:۰۰:۰۲
کد خبر: ۱۴۳۴۹۲
یعقوبی: تحصیل ۵/۴ میلیون دانشجو در برابر تنها ۱ میلیون فرصت شغلی
سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: در سال 5/4 میلیون دانشجو در کشور داریم اما حتی یک میلیون فرصت شغلی هم در کشور ایجاد نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان با اشاره به این مطلب که از سال 87 ردیف بودجه مستقلی برای امور دانشجویان به تصویب رسید گفت: در حال حاضر بیش از 300 مربی آموزش دیده در زمینه مهارت‌های زندگی در مراکز مشاوره مشغول به فعالیت هستند.

یعقوبی به تفاهم‌نامه پیشگیری اولیه از اعتیاد که ما بین دفتر مرکزی مشاوره و ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 87 منعقد شد اشاره کرد و گفت: این تفاهم‌نامه به دلیل فشارهای سیاسی به وزارت علوم منتقل شد.

وی با اشاره به تاسیس امور دانشجویان در سال 90 گفت: از زمان تاسیس این سازمان اقدامات خوبی برای این دانشجویان صورت گرفت که البته همچنان ادامه دارد.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: در سال 5/4 میلیون دانشجو در کشور داریم اما حتی یک میلیون فرصت شغلی ایجاد نمی شود.

یعقوبی اظهار داشت: اگر تشکیل کارگروه مشاوره تحصیلی و شغلی تصویب شود بلافاصله به دانشگاه ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان گفت: در حال حاضر بیش از 2500 موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت می‌کنند.

ملاباشی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه سراسر کشور که صبح امروز در دانشگاه شریف برگزار شد گفت: باید خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان ایرانی خارج کشور نیز ارائه شود و از طریق مشاوران تعاملات علمی و فرهنگی بین این دانشجویان به وجود آید.

وی ادامه داد: کناره گیری مشاورین از فضای دانشگاه و انتظار برای مراجعه دانشجویان به آنها یک روش قدیمی است که دیگر اثر خود را از دست داده است، بنابراین باید رویکرد مراکز مشاوره دانشگاه‌ها با تغییراتی روبرو شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اهمیت تاسیس دفاتر مراکز مشاوره در دانشگاه ها گفت: دفاتر مشاوره باید خود را بیش از پیش در دانشگاه مطرح کنند چرا که کناره گیری و گوشه نشینی متدهای قدیمی است که دیگر ارزشی ندارد.

ملاباشی با بیان اینکه تا چند سال گذشته دیدگاه کلی ما فقط بر دانشگاه های دولتی بوده است اظهار داشت: در حال حاضر باید چتر مراکز مشاوره را بر سر دانشگاه غیر دولتی بگسترانیم.

معاون وزیر علوم در پایان گفت: در حال حاضر 354 موسسه غیر دولتی و غیر انتفاعی درکشور وجود دارد همچنین 116 دانشگاه دولتی داریم که در این دانشگاه 106 دفتر مشاوره تاسیس شده است.

همچنین یعقوبی سرپرست دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در بیست و سومین گردهمایی روسای مراکز مشاوره دانشگاه سراسر کشور در خصوص تاریخچه‌ای تاسیس مراکز مشاوره با اشاره به این‌که در سال 67 تنها 4 مرکز مشاوره داشتیم، گفت: این در حالی است که در حال حاضر 106 مرکز مشاوره در دانشگاه‌ها مشغول به فعالیت هستند و سالانه یک میلیارد تومان برای چکاب روانشناسی دانشجویان هزینه می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز