مناظره بررسی علل بالا رفتن سن ازدواج/۲

معاشرت‌های نابجا با جنس مخالف از دلایل کاهش ازدواج جوانان است

۱۳۹۲/۰۷/۱۹ - ۲۰:۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۰۱۰
معاشرت‌های نابجا با جنس مخالف از دلایل کاهش ازدواج جوانان است
رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت:از دلایل اصلی کاهش ازدواج جوانان معاشرت‌های نابجا با جنس مخالف می باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مهری سویزی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان در ادامه برنامه مناظره بررسی علل بالا رفتن سن ازدواج جوانان گفت: خانواده یک پیوند حقوقی و عاطفی است. پردختن به خانواده پرداختن به ارکان جامعه است.

سویزی با طرح این سؤال که، چرا رهروان ازدواج در بین جوانان کم شده است؟ گفت: یکی از دلایل اصلی کاهش ازدواج معاشرت‌های نابجا با جنس مخالف می باشد. در حال حاضر این گونه روابط فراوان و راحت و سهل است و در مقابل تشکیل خانواده به شدت دشوار شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد: ما باید تشکیل خانواده را سهل و آسان بگیریم و به صورت یک نهضت ملی آن را در کشور پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه 7 عامل در کاهش ازدواج بین جوانان مؤثر است، گفت: اولا معاشرت‌های غلط با جنس مخالف همچنین افزایش طلاق فضای و ایجاد ناامیدی در بین جوانان از جمله این عوامل است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان افزود: هجوم ماهواره‌ها، سایت‌ها و فضای مجازی، کمبود الگوی آسان ازدواج و سعادتمند از دیگر علل کاهش تمایل به ازدواج در بین جوانان است.

سویزی با اشاره به فیلم کوتاهی که در ابتدای مناظره به نمایش در آمد و قرائت خطبه عقد توسط مقام معظم رهبری برای یک زوج جوان با مهری 14 عدد سکه را نشان می‌داد گفت: این فیلم به خوبی آسان‌سازی ازدواج را نشان می‌دهد که باید در جامعه ترویج شود و جامعه نیز از تشکیل چنین خانواده‌هایی حمایت کند.

وی به بیکاری چشمگیر جوانان و رها شدن گرگ تورم در بین جوانان اشاره کرد و گفت: بازتاب این ناامنی در تصمیمات مهم زندگی باعث شده است تا گرفتن تصمیم برای امر خطیر ازدواج سخت‌تر شود.

سویزی در ادامه گفت: چرا باید هم اکنون جوانان ما انتظار داشته باشند که زندگی خود را با نمره 20 و داشتن تمام امکانات در آغاز زندگی شروع کنند.



نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز