معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده؛

پیشنهاد مولاوردی برای تاسیس نهاد زنان ملل متحد

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۵:۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۷۳۴۷۱
پیشنهاد مولاوردی برای تاسیس نهاد زنان ملل متحد
مولاوردی باارائه پیشنهادتاسیس نهاد زنان ملل متحدگفت:این نهادمی تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه زنان در دنیا داشته باشد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا،معاون رییس جمهوری درامور زنان و خانواده باارائه پیشنهادتاسیس نهاد زنان ملل متحدگفت:این نهادمی تواند نقش مهمی در ارتقای جایگاه زنان در دنیا داشته باشد و امیدواریم که گامهای موثری برای بهبود وضعیت زنان جهان برداشته شود.

مولاوردی که به منظور شرکت در پنجاه وهشتمین نشست کمیسیون مقام زن به نیویورک سفر کرده است، شب گذشته به همراه غلامحسین دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و شریفی صدر مدیرکل حقوق بشر و امور زنان وزارت امور خارجه ایران با فومیز ملامبو معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر اجرایی نهاد زنان این سازمان ملل ملاقات کرد.

وی در این دیدار رویکردد دولت روحانی رئیس جمهور ایران برای ارتقا وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت های حاصل شده در این زمینه را تشریح کرد.

مولاوردی شرکت در این اجلاس را فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات و آشنایی با چالشهای زنان در کشورهای مختلف دانست و بر تعامل سازنده در حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.

وی از معاون دبیر کل و مدیر اجرایی نهاد زنان ملل متحد جهت دیدار از ایران دعوت بعمل آورد تا از نزدیک در جریان پیشرفتها و واقعیات زندگی زنان ایران قرار گیرند.

ایران الگوی آموزش زنان دنیاست

فومیز ملامبو معاون دبیر کل سازمان ملل نیز در این دیدار نیز گفت: با توجه به دستاوردهای شگرف و درخشان جمهوری اسلامی ایران در امر آموزش زنان بویژه آموزش عالی ، ایران می تواند بعنوان الگوی آموزش زنان در دنیا معرفی شود.

وی همچنین با اشاره به عدم تحقق کامل هدف دسترسی به آموزش ابتدایی برای کودکان در بسیاری از کشورهای در حال توسعه از جمهوری اسلامی ایران برای تصویب سند کمیسیون مقام زن در خصوص تحقق اهداف توسعه ایی هزاره درخواست همکاری کرد.

مولاوردی در ادامه دیدارهای خود با نمایندگان زن کشورهای مختلف، با اکله فرنرهم معاون وزیر خانواده زنان، سالمندان و جوانان کشور آلمان دیدار کرد.

در این دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به راه های کمک به حل مشکلات فرا روی جامعه زنان و دختران اشاره کرد و گفت: اینگونه نشست ها با بهره مندی از خرد جمعی بتواند به ارایه راه حل های اساسی برای مشکلات فرا روی زنان و دختران به ویژه زنان سالمند و جوانان بپردازد.

الکه فرنرهم نیز در این دیدار به موضوعات و زمینه های مشترک همکاری در این حوزه اشاره و از هیات ایرانی برای دیدار از آلمان دعوت عمل آورد.

پنجاه و هشتمین اجلاس کمیسیون مقام زن از نوزدهم در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک گشایش یافت و تا بیست و نهم اسفند ماه جاری ادامه خواهد داشت.

نمایندگان دولت های عضو کمیسیون مقام زن، ارکان ملل متحد و سازمان های غیردولتی از تمامی نقاط جهان در این اجلاس حضور دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز