روی خط رسانه‌ها؛

کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در ایران برگزار می‌شود

۱۳۹۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۴۲:۲۴
کد خبر: ۱۸۹۱۲۵
کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در ایران برگزار می‌شود
عاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد: اولین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با حضور 10 کشور مرداد ماه امسال به میزبانی ایران برگزار می شود.
معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران اعلام کرد: اولین کنفرانس گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو با حضور 10 کشور مرداد ماه امسال به میزبانی ایران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از ایرنا، از سازمان نظام پزشکی، دکتر محمد جهانگیری در دومین کنفرانس «تله مدیسین و سمینار بیورزنانس و تشخیص های نوین پزشکی» در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این مطلب افزود که این کنفرانس در مازندارن برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین مدیریت مرکز اطلاعات سلامت کشورهای اسلامی به ایران واگذار و دبیرخانه این مرکز نیز در سازمان نظام پزشکی مستقر شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به تله مدیسین اشاره کرد و گفت: سلامت الکترونیک، تله مدیسین و موبایل health(استفاده از فناوری موبایل در سلامت) سه جزء مهم ICT (خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات) در کشور هستند که کشور ما از این نظر در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

جهانگیری با اشاره به اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور افزود: نظام سلامت در گذشته زمانی که در مرحله بودجه ریزی قرار می گرفت در رتبه چهاردهم جای داشت اما امسال برای اولین بار سلامت در کشور در اولویت سوم قرار گرفت و در این زمینه از رییس جمهور قدردان هستیم که نظام سلامت را در اولویت های اولیه کشور قرار داده است.

وی با بیان اینکه در زمینه برنامه طرح تحول نظام سلامت نقد بسیار است، افزود: برای طی کردن این مسیر باید از علم و تکنولوژی روز و یکپارچگی مدیریت استفاده کنیم که در این زمینه بدون استفاده از IT و ICT امکان یکپارچگی مدیریت در سطح ملی و بین المللی را نخواهیم داشت.

به گفته معاون سازمان نظام پزشکی ایران، اگر از موقعیت نظام سلامت به صورت بهینه استفاده نشود آسیب های جبران ناپذیری به کشور وارد می آید.

جهانگیری در ادامه با بیان اینکه اگر بزرگان علم در مفاهیم یک تکنولوژی به اشتراک نرسند جامعه سردرگم خواهد بود، اظهار کرد: مفهوم سازی تکنولوژی جدید به صورت اصول اولیه باید در دانشگاه ها انجام شود و اصول استفاده از این تکنولوژی ها در جامعه ثابت شود و در این راستا از موازی کاری ها جلوگیری و هم افزایی افزایش یابد.

وی اضافه کرد: معماری این موضوع بیشتر در دست محققان و پژوهشگران کشور است و کسانی که در مباحث IT فعالیت می کنند باید اولویت بندی را به نحو مطلوب انجام دهند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز