مدیر عامل انجمن خیریه اتیسم در گفت و گو با برنا:

اتیسم عقب ماندگی ذهنی نیست

۱۳۹۳/۱۲/۰۴ - ۱۲:۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۷۱۴
اتیسم عقب ماندگی ذهنی نیست
بیماری اتیسم برای بسیاری شناخته شده نیست. مدیرعامل انجمن خیریه اتیسم معتقد است که بزرگترین مشکل مبتلایان به اتیسم، نداشتن آگاهی کافی در جامعه است.

مدیر عامل انجمن خیریه اتیسم گفت:«اتیسم عقب ماندگی ذهنی نیست»

سعیده صالح غفاری، مدیر عامل انجمن خیریه اتیسم در حاشیه نمایشگاه مدیریت شهری به خبرنگار برنا گفت:« اتیسم طیفی از اختلالاتی است که معمولا زیر یک سالگی تشخیص آن امکان پذیر نیست. بزرگترین شاخصه اتیسم،  نداشتن مهارت‌های اجتماعی یا کلامی است.»

وی افزود: «هنوز علت این اختلال مشخص نیست و درمان قطعی ندارد. بچه‌های اتیسم دارای اختلالات دیگری مثل سرع، بیش فعالی، تشنج و غیره هستند. داروهایی که این بچه ها مصرف می کنند برای این بیماری نیست.»

سعیده صالح غفاری در ادامه افزود: «یکی از عواملی که باعث شده به قضیه اتیسم در جهان پرداخته شود، افزایش پیش از حد اتیسم در جهان است که آمار آن یک به هشتاد می‌رسد.» 

مدیر عامل انجمن خیریه اتیسم  خاطر نشان کرد:« بزرگترین نگرانی این موسسه نداشتن سطح آگاهی مردم است. اتیسم عقب ماندگی ذهنی نیست. اگر سطح آگاهی مردم بالا رود و مادرانی که قصد بارداری دارند یا کودکانی که تازه دنیا آمده اند آموزش داده شوند، می‌توانند با آموزش‌های مداوم در رأس و درمان به مهارت‌های خود یاری برسند، خود ایستا باشند و نیازهای اولیه خودشان را فراهم کنند. چشم‌انداز انجمن، دسترسی جامعه اتیسم به حداقل خدمات استاندارد اولیه است و برای اینکه به این چشم‌انداز برسیم، باید سطح آگاهی عمومی بالا رود. خواسته انجمن حمایت از بیماران اتیسمی از ارگان ها و نهادها بستر سازی مناسب برای این اختلال و ایجاد محیط سالم برای حضور این افراد در جامعه است. وزارت بهداشت که متولی اصلی سلامت جامعه است باید برای تشخیص زود هنگام اتیسم راهی پیدا کند.»

صالحی افزود: در حال حاضر مراکزی در تهران برای نگهداری کودکان اوتیسمی وجود دارد ولی شبانه روزی نیست هزینه های درمانی و نگهداری این کودکان بسیار بالاست.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز