جانشین رییس پلیس کشور:

قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به ۷۰سال پیش است

۱۳۸۹/۱۰/۱۵ - ۱۲:۰۳:۰۰
کد خبر: ۳۸۹۳
قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به ۷۰سال پیش است
سردار احمد رضا رادان گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوط به سال 1312 است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، سردار احمد رضا رادان در حاشیه همایش روسای پلیس مبارزه با قاچاق کالا در جمع خبرنگاران با اشاره به این مطلب افزود: قانون مبارزه با قاچاق کالا مربوطه به سال های 1312 و 1350است و تنها دو بخش از آن که به مبارزه با مشروبات الکلی اختصاص دارد اصلاح شده است. این قانون مسیر خوبی برای مبارزه نیست چرا که مجازات ها به هیچ وجه بازدارنده نیست. ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدام خوبی را صورت داد و با شناسایی موانع جدید قوانین را بررسی و مسیرهایی که می شد صاحبان سرمایه و قاچاقچیان را شناسایی کرد احصا شد.

وی ادامه داد: مجلس اگر این قانون را تصویب کند واحدهای کاشف و شاکی و اجرای هدفمند کردن یارانه ها از سوی دولت می توانند ازقاچاق کالا جلوگیری کنند.

رادان با اعلام تغییر روش پلیس و مبارزه با قاچاق کالا گفت: قصد داریم روی پرونده های کلان سرمایه گذاری کنیم. در گذشته پرونده های بالای یک میلیون تومان قاچاق کلان و زیر یک میلیون تومان قاچاق خرد محسوب می شود. اما پارسال پرونده های زیر یک میلیون تومان را از اولویت خارج کرده و پرونده یک صدمیلیون تومانی راهدف خود قرار دادیم.با تشکیل 1480 پرونده بالای یک صد میلیون تومان شاهد رشد 21درصد کشف و تشکیل پرونده قاچاق هستیم.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از انهدام 10باند بزرگ قاچاق کالا خبر داد و تصریح کرد: در ماه های گذشته موفق شدیم با اقدامات اطلاعاتی و کنترل برخی از مسیرهای قاچاق 10باند بزرگ قاچاق کالا را کشف و پرونده آنها را به مراجع قضایی ارجاع دهیم.تاکنون46هزار پرونده قاچاق کالا تشکیل شده است اما برای پلیس دستگیری متهمان کلان اهمیت دارد.

وی با اعلام کشف 520میلیارد تومان کالای قاچاق تصریح کرد: این میزان کالای قاچاق در 9 ماهه نخست امسال کشف شد که نسبت به سال گذشته رشد 25درصدی را نشان می دهد. قاچاق کالای ممنوعه لوازم صوتی و تصویری و اقلام فرهنگی در دستور کار پلیس قرار دارد.

رادان درباره قاچاق پنهان گفت: مبارزه متوجه صاحبان سرمایه ای است که با استفاده از مسیرهای پیدا و پنهان اقدام به قاچاق می کند. مسیر پنهان می تواند اظهارنامه هایی باشد که افراد از طریق آن اقدام به ورود و ترخیص کالا می کنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برخورد با حمل کنندگان سلاح سرد گفت: با اجرایی شدن فرمایشات رییس قوه قضاییه بسیاری از جرائم کاهش می یابد. دیگر سازندگان سلاح و تهیه کنندگان آنها انگیزه ای نخواهند داشت.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز