مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در گفت‌وگو با برنا

تغییرات اقلیمی نقشی در آلودگی پایتخت ندارد

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۳:۰۸:۰۰
کد خبر: ۴۲۹
تغییرات اقلیمی نقشی در آلودگی پایتخت ندارد
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تغییرات اقلیمی سهم کوچکی در انباشت آلودگی هوا دارد بنابراین نمی توان آن را عاملی برای بروز این مشکل در پایتخت دانست.
  یوسف رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی برنا با بیان این مطلب  اظهار داشت: در حال حاضر پایتخت در شرایط پایدار به لحاظ جوی به سر می برد و میزان قابلیت اتمسفر برای پراکندگی آلودگی کم و ناچیز است اما نمی توان تقصیر آلودگی هوا را به گردن تغییرات اقلیمی انداخت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران افزود: همه دنیا با مشکلات اقلیم و مسائل مرتبط با آن درگیر هستند اما مدیریت و برنامه ریزی برای حل این مشکل باید آنقدر دقیقد و اصولی باشد که در شرایط نامناسب هواشناسی نیز بتوان وضعیت آلودگی هوا را کنترل و مدیریت کرد.

وی با اشاره به بالابودن تولید آلودگی در تهران نیز تصریح کرد: آلودگی و منابع ایجاد آلاینده ها همیشه در پایتخت حضور داشته است و آنچه تاکنون در سال های گذشته برای مهار آن به ما کمک می کرد شرایط مساعد جوی بود که اجازه نمایان شدن آلودگی هوا را نمی داد.


نقش 80درصدی تردد خودروها در آلودگی هوا
رشیدی درادامه با بیان این مطلب که80درصد تولید آلودگی در تهران ناشی از ترددخودرو ها است خاطر نشان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی ، بهبود کیفیت خودروها و نوع خودروهایی که در پایتخت تردد می کنند می تواند تهران را به شرایط مناسب برگرداند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان تهران تصریح کرد: این طرح در سال 83 یک بار بازنگری شد اما به مرحله اجرا نرسید،اما امیدواریم این برنامه به صورت منسجم و مناسب بتواند وضعیت پایتخت را بهبود دهد.

وی در پایان گفت: به طور قطع ادامه این شرایط به لحاظ بهداشتی خسارت های فراوانی را برای شهروندان برجای خواهد گذاشت، بنابراین همه مسئولان باید برای رفع این معضل در اسرع وقت برنامه ریزی کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز