امامزاده داوود مملو از گردشگر، خالی از نیروی‌های امدادی

۱۳۹۰/۰۳/۱۶ - ۱۳:۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۴۳۳۲
امامزاده داوود مملو از گردشگر، خالی از نیروی‌های امدادی
در حالی که امامزاده داوود همه روزها به ویِژه ایام تعطیل مملو از گردشگر است، اما در این منطقه هیچ مامور پلیس راه یا خودروی اورژانسی برای کمک به زائران وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، بیشتر ساکنان تهران نام امامزاده داوود را شنیده اند و شاید هم چند باری به این مکان توریستی زیارتی سفر کرده اند. این امامزاده در ارتفاعات شمال غربی تهران در منطقه ای خوش آب و هوا با پوشش گیاهی متعدد، به خصوص در فصل های گرم پذیرای تعداد زیادی از هموطنان بوده که این موضوع در روزهای تعطیل به خوبی مشهود است.

مسافران از ابتدای جاده کن برای رسیدن به امامزاده داوود باید 25کیلومتر را در جاده ای باریک با گذر از چندین روستا طی کنند که در طول این مسیر یک طرف جاده، کوه و طرف دیگر دره است، اما در این جاده به جز خودروهای شخصی هیچ نوع خوردوی امدادی یا نیروی پلیس نمی توان دید.

جالب اینجاست که همه می دانند روزهای تعطیل گردشگران زیادی به این منطقه مراجعه می کنند که با توجه به حجم بالای جمعیت حضور نیروی پلیس و نیروهای امدادی و اورژانس بسیار ضروری است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار برنا، در بعداز ظهر یکی از روزهای تعطیل به دلیل تخطی برخی رانندگان و عبور از لاین روبرو این جاده برای ساعاتی مسدود شد اما برای هدایت اتومبیل ها ماموران پلیس راه حضور نداشتند و حتی بعد از گذشت ساعتی نیز پلیس در این محدوده حاضر نشد، به ناچار رانندگان خودروها تصمیم به هدایت خودروها گرفتند.

مثال دیگر بروز یک سانحه تصادف در حدود ساعت یازده صبح در شنبه گذشته بود که با وجود داشتن مجروح هیچ نیروی امدادی برای کمک به حادثه دیدگان در محل حاضر نشد و مردمی که در صحنه تصادف حضور داشتند خود اقدام به کمک به حادثه دیدگان کردند. این در حالی است که در نزدیکی این امامزاده یک خانه بهداشت در حال ساخت مشاهده می شود به این معناست که هنوز هیچ پزشک یا نیروی درمانی در این منطقه وجود ندارد.

بدون تردید بی توجهی به نیازهای این منطقه از بعد انتظامی و پزشکی پیامدهای غیرقابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت. مرگ دختر یکساله در اثر تاخیر 4ساعته در رسیدن آمبولانس مثالی دلخراش از این بی توجهی است. سارینا فرزندزوج جوانی كه از قزوین برای زیارت امامزاده داوود به تهران آمده بودند، اگرچه روایتی تلخ است، اما هشداری جدی به مسوولان و دست اندارکارن در حوزه های مربوطه برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی است.

البته نبود ماموران پلیس راه در یک روز تعطیل نیز عامل دیگری برای رقم زدن این ماجرا بوده است تا سفر مادر و پدر سارینا به تلخ ترین خاطره زندگی آنها بدل شود، زیرا وقتی پدر سارینا برای بار سوم با اورژانس تماس گرفت در پاسخ به وی گفته شد؛ مسیر جاده به علت ترافیك شدید بسته است و خودروی اورژانس نتوانسته به محل مورد نظر برسد و سرانجام انتظار 4 ساعته مرگ ناباورانه دختر یکساله بود.


اگر چه قاضی محمد شهریاری، بازپرس كشیك ویژه قتل تهران، پس از تحقیقات در این‌باره دستور انتقال جسد سارینا به پزشكی قانونی را برای تعیین علت اصلی مرگ صادر و از مأموران كلانتری منطقه خواست تا پس از شناسایی عوامل اصلی تأخیر امدادگران اورژانس، آنها را به شعبه اول بازپرسی دادسرای جنایی احضار و تحت بازجویی قرار دهند، اما هیچ یک از این اقدامات نمی تواند زندگی این مادر و پدری که فرزندشان را از دست داده اند به روال عادی بازگرداند.
ضعف در تجهیز این منطقه به امکانات درمانی و انتظامی در حالی به مشکلی در این منطقه تبدیل شده است که امامزاده داوود یکی از مکان های زیارتی و گردشگری است که همواره افراد زیادی از قشرهای مختلف به این محل می آیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز