وزیر آموزش و پرورش خبر داد

تشکیل هیات نظارت بر چاپ کتاب در آموزش و پرورش

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۵:۴۹:۰۰
کد خبر: ۵۶۷
تشکیل هیات نظارت بر چاپ کتاب در آموزش و پرورش
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای نخستین بار، در آموزش و پرورش هیاتی تشکیل شده تا بر چاپ کتاب های غیردرسی در آموزش و پرورش نظارت کند، بنابراین از این پس هیچ کتابی بدون تایید این گروه اجازه چاپ و انتشار نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حمیدرضا حاجی بابایی در مراسم تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان پژوهشگر که در کانون فکری کودکان و نوجوانان حجاب برگزار شد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به علت داشتن فعالیت های متعدد به طور ذاتی نهادی پژوهشگر است و شغل معلمی سرآمد تحقیقات به شمار می رود.


وی ادامه داد: کار تعلیم و تربیت بدون پژوهش امکان پذیر نیست؛ به طوریکه در آیه های قرآن، انسان به تدبر و تحقیق تشویق شده است.


وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا همه مدیران به طور کلی همه آموزش و پرورش وارد حوزه پژوهش و تحقیق شوند.


وی تاکیدکرد: از همه فرهنگیان در استان ها نظرخواهی کرده ایم تا بهترین موضوع برای پژوهش که گره گشای آموزش و پرورش است مشخص شود. به همین علت در همه استان ها معاونت پژوهشی راه اندازی شده و ساختار  تحقیق نیز به 442 شهرستان ابلاغ شده است.


وزیر آموزش و پرورش گفت: از این پس تمام مدارس ابتدایی باید در کلاس های خود کتابخانه ای با تعداد 100تا200کتاب داشته باشند و این امر راهی برای ترویج فرهنگ پژوهش و کتابخوانی در کشور است.
 

حاجی بابایی با اشاره به تجهیز مدارس به سیستم ICT خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم همه مدارس کشور هوشمند شوند و از این طریق پژوهشگری را در مدارس توسعه دهیم.


وی بیان کرد: اعتبارات، ساختارهای لازم  و ساختمان برای حمایت و یا تربیت افراد پژوهشگر در آموزش و پرورش مهیاست؛ بطوریکه در تلاش هستیم کمیت پژوهش ها را کاهش دهیم؛ اما به کیفیت آن بیفزاییم.


حاجی بابایی تاکید کرد: در هیچ استانی کتابی چاپ نخواهد شد مگر اینکه هیات تشکیل شده این کتاب تایید کند.


وی افزود: چاپ کتابهای متعدد و بدون برنامه باید از آموزش و پرورش حذف شود و به جای آن کتبی که گره گشای کار آموزش و پرورش است، باید در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

نظر شما
پرونده ویژه