دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش:

تقویت هویت اسلامی ایرانی یكی از وظایف اصلی معلمان است

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۸:۰۳
کد خبر: ۶۲۶۵۱
تقویت هویت اسلامی ایرانی یكی از وظایف اصلی معلمان است
دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: وظیفه‌ی تمامی معلمان كشور تقویت هویت است.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مهدی نوید ادهم در دوره‌ی تامین مدرس كشوری طرح آموزش مبتنی بر رویكرد تربیتی دروس راهنمایی در مركز تربیت معلم نسیبه تهران اظهار كرد: بحث اصلی این روزها در آموزش و پرورش تحول بنیادین است كه به معنای تحولی همه جانبه، نظام‌مند، ریشه‌ای، آینده‌نگر و مبتنی بر مفاهیم اعتقادی ـ دینی است و با وجود این تحول در آموزش و پرورش، مبانی نظری و محتوایی نیزباید تغییر كند.

وی ادامه داد: حدود 6 سال گذشته سند ملی آموزش و پرورش با انجام كار كارشناسی از سوی 600 متخصص و صاحب‌نظر تدوین شد و هم اینك در شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بررسی و تصویب است.

نوید ادهم با اعلام اینكه توجه و بازنگری رویكرد تربیتی یكی از مولفه‌های سند ملی آموزش و پرورش است، تصریح كرد: برای اولین بار فلسفه تعلیم و تربیت تدوین شد و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید كه در آن با نگاه جدید به آموزش و پرورش، كاركردها و وظایف آن نیز مشخص شده است.

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش اضافه كرد: با آسیب‌شناسی صورت گرفته در تدوین سندملی آموزش و پرورش حدود 700 نقطه ضعف در 18 مورد شناسایی و طبقه‌بندی شد كه این موارد از اولویت‌های اجرایی در تحول بنیادین هستند.

وی با اشاره به اینكه دغدغه اصلی سیستم آموزشی باید تربیت انسان باشد، افزود: در این فضا باید با تغییر در زیرساخت‌های آموزش و پرورش یك تحول بنیادین در راستای تربیت انسانی ارزشمند ایجاد شود.

نوید ادهم تاكید كرد: رویكرد فرهنگی ـ تربیتی به معنای فراهم آوردن زمینه تربیتی در دانش‌آموزان متناسب با فرهنگ دین اسلام است.

دبیركل شورای عالی وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینكه مفهوم تربیت در آموزش و پرورش ایران با مفهوم آن در آموزش وپرورش سایر كشورها متفاوت است، تصریح كرد: دلیل این امر آن است كه فرهنگ ما ایرانیان با فرهنگ سایر كشورها متفاوت است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز