چمران در روز ملی حجاب و عفاف گفت:

اعتراض شورای شهر نسبت به خریداری نشدن خانه شهید بهشتی

۱۳۹۰/۰۴/۲۱ - ۱۶:۰۵:۲۶
کد خبر: ۶۲۷۱۳
اعتراض شورای شهر نسبت به خریداری نشدن خانه شهید بهشتی
رئیس شورای شهر تهران گفت:‌تلاش‌های زیادی برای خرید خانه مرحوم بهشتی صورت گرفته است اما مالک فعلی این منزل قصد دارد با قیمت بالایی آن را به شهرداری بفروشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، صبح امروز در نخستین جلسه شورای شهر تهران بعد از تعطیلات تابستانی با اشاره به روز ملی حجاب و عفاف گفت: امروز حرکت‌هایی در دنیا به دنبال محو حجاب و عفاف و از بین بردن همبستگی خانوادگی در جهان شکل گرفته است که امیدوارم ما با آن مقابله کنیم و فراتر از آن عفاف و حجاب خودمان را به دنیا بنمایانیم.

وی همچنین به ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان اشاره کرد و افزود:امیدوارم جوانان ما از این الگوی زیبا تبعیت کنند و همه جوانان کشور به راه مستقیم هدایت شوند.
در ادامه جلسه یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نسبت به اجرایی نشدن مصوبه خرید خانه شهید بهشتی اعتراض کرد.

احمد مسجد جامعی گفت: این مصوبه به شورای دوم باز می گردد که براساس آن خانه‌های شخصیت‌های ارزشمندی چون مطهری، چمران و ... خریداری شد اما از آن دوره تا اکنون هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

وی با اشاره به هفته قوه قضاییه خواستار: اجرایی شدن مصوبه خرید خانه شهید بهشتی شد و افزود :مرحوم بهشتی تلاش بسیاری در رابطه با قوانین مربوط به شوراها و نهادهای مردم‌نهاد انجام داد و باید در این زمینه توضیحاتی ارائه شود.
 
به گفته این عضو شورای شهر تهران،بهشتی مظلوم زیست، مظلوم مرد و همچنان مظلوم ماند. با توجه به فرصت کوتاه شورای سوم بهتر است این مصوبه اجرایی شود.
در این زمینه تقوی نماینده شهرداری در شورا البته توضیح داد که تلاش‌های زیادی برای خرید خانه مرحوم بهشتی صورت گرفته است اما به دلیل آنکه این خانه دیگر در اختیار فرزندان شهید بهشتی نیست و مالکان مختلفی آن را خریداری کردند، مالک فعلی این منزل قصد دارد با قیمت بالایی آن را به شهرداری بفروشد.

وی افزود: شورا خود این رقم را نپذیرفت. همچنین در قسمت‌های ورودی راهرو و مکان ملاقات آن شهید با مردم نیز تغییراتی ایجاد شده است که در این رابطه مسجدجامعی پیشنهاد کرد،می‌توان این بنا را ثبت ملی کرد تا از تغییر کاربری‌ها جلوگیری شود و تملک آن نیز آسانتر شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز گفت:‌ می‌توان از ماده 9 در این رابطه استفاده کرد و کارشناسان دادگستری در خصوص قیمت این خانه اظهار نظر کنند.
همچنین معصومه آباد عضو کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نسبت به وجود ساختمان بلندی که در حریم پارک پردیس بانوان است اعتراض کرد.

وی به بازدیدش از پارک پردیس بانوان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه شورا 160 هکتار از فضاهای شهری باید به بوستان بانوان اختصاص یابد که این بوستان‌های ویژگی‌های خاص خود را دارد.

وی افزود: در حریم این پارک نباید ساختمان‌های بلند قرار داشته باشد اما متاسفانه در حریم پاک پردیس بانوان ساختمان بلندی که مشرف به این بوستان نیز هست در حال ساخت است که لازم است شورا در این رابطه تذکر دهد.

در این زمینه عباس شیبانی پیشنهاد داد که شیشه‌های مشرف به پارک دودی شود که چمران درپاسخ گف: اگر پنجره‌ها باز شود این بوستان قابل مشاهده است باید برنامه ریزی‌های دقیق‌تری در این زمینه انجام پذیرد.

معصومه ابتکار نیز با بیان اینکه مردم ایران پرچمدار گسترش آگانه و آزادانه حجاب در جامعه هستند گفت: امروز در کشورهای اسلامی که اجباری برای حجاب نیست دختران مسلمان آزادانه حجاب را انتخاب می‌کنند.

وی ادامه داد: حجاب با هویت و شخصیت انسان‌‌ها سر و کار دارد و منشاء شخصیت و آگاهی است. مدیران و متولیان حجاب باید به این نکته توجه کنند که منشاء حجاب رفتارهای درونی است.

به گفته ابتکار، باید مواظب باشیم برخی از رفتارها آسیب نرساند و ما را از حرکت اصلی منحرف نکند.تجربیات زیادی در این زمینه وجود داشته اما متاسفانه مدیران براساس تجربیات گذشته رفتار نمی‌کنند.

وی به تعرضات اخیر و حادثه کشتن یک دختر روی پل مدیریت اشاره کرد و گفت: احساس می‌شود خطری بالقوه بانوان تهرانی را تهدید می‌کند که باید امنیت دختران جوان ما در گذرگاه‌های شهری مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است که در این جلسه پیش بینی شده بود شهردار تهران گزارشی در خصوص اجرایی شدن برخی از تبصره‌های مصوب بودجه سال 90 توضیحاتی ارایه دهد که به دلیل آماده نبودن این گزارش شهردار در جلسه امروز شورا حضور نیافت.


نظر شما