در پایان هفته نخست اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام شد

افزایش چشمگیر مسافران حمل و نقل عمومی

۱۳۸۹/۱۰/۰۵ - ۱۷:۰۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۰
افزایش چشمگیر مسافران حمل و نقل عمومی
در هفته نخست اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی بسیاری از شهروندان به جای استفاده از وسیله نقلیه شخصی با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کردند.
به گزارش سرویس اجتماعی برنا، افزایش چشمگیر مسافران حمل و نقل عمومی در پایان هفته نخست اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها به نحوی بود که هر سه بخش حمل و نقل شهری یعنی مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی شاهد افزایش قابل توجه مسافران بودند.

بر اساس این گزارش تعداد جا به جایی‌های مترو با 20 تا 25 درصد افزایش برای نخستین بار در تاریخ حمل و نقل ریلی پایتخت از مرز دو میلیون نفر در روز عبور کرد و انتظار می‌رود در هفته‌های آتی این افزایش هم‌چنان روند صعودی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید متوسط جا به جایی از سوی ناوگان اتوبوسرانی نیز به طور میانگین 6/13 درصد افزایش داشت و به ویژه در برخی از خطوط اتوبوس‌های تندرو (BRT )این افزایش از مرز 20 درصد نیز فراتر رفت.

بنا بر این گزارش میزان جا به جایی به وسیله تاکسی‌ها 8 تا 10 درصد افزایش پیدا کرد، چرا که با کاهش نسبی تردد خودروهای شخصی و تسهیل در تردد تاکسی‌ها افزایش تعداد مسافران تاکسیرانی امکان‌پذیر شده است.

گفتنی است برابر دستور شهردار تهران نرخ کرایه مترو و اتوبوس‌های بلیتی تا پایان امسال بدون تغییر باقی خواهد ماند و در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها و نیز مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌های خصوصی و مناسب‌سازی آن‌ها با نرخ سوخت نیز دو لایحه جداگانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است.

 

نظر شما