معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان به برنا خبر داد

برگزاری جام ملت های اکو

۱۳۸۹/۰۹/۰۹ - ۲۲:۲۸:۰۰
کد خبر: ۶۵۰۱
برگزاری جام ملت های اکو
معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان نتایج نخستین اجلاس وزرای جوانان کشورهای عضو اکو را تشریح کرد.

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا، پرویز کرمی در حاشیه برگزاری نخستین اجلاس وزرای جوانان کشورهای عضو اکو با اشاره اینکه این اجلاس نتایج خوبی به همراه داشته است و می تواند برای جوانان کشورهای عضو اکو که از پیشینه علمی و فرهنگی خوبی برخوردارند ،آغازگر حرکتی نوین باشد ، تصریح کرد: راه اندازی مرکز مطالعات جوانان اکو و برگزاری بازی های ورزشی کشورهای عضو  (جام ملت های اکو) که یک المپیک ورزشی میان کشورهای عضو اکو است را از جمله مصوبات مهم این اجلاس اعلام کرد.


وی افزود: در دیدار وزرای جوانان کشورهای عضو اکو با رئیس محترم جمهور که شب گذشته صورت گرفت ،دکتر احمدی نژاد با تاکید بر تفاوت های فرهنگی اعضای اکو با سایر کشورها بر لزوم همکاری های مشترک کشورهای عضو در زمینه مسائل مربوط به جوانان بویژه ورزش تاکید کردند.


کرمی اضافه کرد: رئیس جمهور در این دیدار به معاونان امور جوانان و ورزش خود تاکید کردند که در اسرع وقت برنامه ریزی های لازم برای برگزاری جام ملت های اکو را انجام داده تا هرچه زودتر شاهد برگزاری نخستین دوره ی بازی های ورزشی کشورهای عضو اکو باشیم.


وی افزود: رئیس جمهور در این دیدار بر حمایت همه جانبه دولت از مصوبات نخستین اجلاس جوانان کشورهای عضو اکو بویژه  برگزاری بازی های ورزشی کشورهای عضو تاکید کردند.


معاون فرهنگی سازمان ملی جوانان در پایان گفت: از نتایج دیگر این نشست می توان به راه اندازی مرکز مطالعات اکو اشاره کرد که می تواند در تقویت اطلاعات و آگاهی های کشورهای عضو در مسائل جوانان موثر باشد.


گفتنی است پیش از این سعیدلو ،رئیس سازمان تربیت بدنی نیز در نشست های دو جانبه با وزیران جوانان کشورهای پاکستان و عراق بر پیگیری اقدامات اجرایی جام ملت های اکو تاکید کرده بود.

لازم به ذکر است اجلاس آینده وزرای جوانان عضو اکو در کشور پاکستان در نوامبر سال 2012 برگزار خواهد شد.

نظر شما