وزیر کشور:

درمان آسان باید در دسترس معتادان قرار گیرد

۱۳۹۰/۰۶/۱۶ - ۱۴:۴۹:۵۵
کد خبر: ۷۵۱۳۸
درمان آسان باید در دسترس معتادان قرار گیرد
وزیر کشور گفت: باید امکانات درمانی در دسترس و آسان را برای معتادان فراهم کرد و آن را به عمق روستاها و شهرستان‌ها کشاند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا، مصطفی محمد نجار با بیان این مطلب افزود: تغییر و تحول خوبی در زمینه مقابله، پیشگیری و درمان در استان صورت گرفته و در این زمینه می توان نمره خوبی را به استان داد ولی این کافی نیست.

وزیر کشور ادامه داد: تغییر و تحول خوبی در زمینه مقابله، پیشگیری و درمان در استان صورت گرفته و در این زمینه می توان نمره خوبی را به استان داد ولی این کافی نیست.

محمد نجار با تاکید بر تقویت ارتباطات در شهرستان ها به وسیله فرمانداران و تشکیل جلسات شورای مواد مخدر در شهرستان ها افزود: به این منظور 400 فرماندار به عنوان روسای شوراهای فرعی مبارزه با مواد مخدر منصوب شدند.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از مبارزه با اعتیاد، بحث پیشگیری است که باید در این بخش از ظرفیت رسانه های دیداری و شنیداری، محیطهای کاری، آموزشی، ائمه جماعات و مساجد، نخبگان، اساتید و خیرین استفاده کرد.

وی با اشاره به صنعتی بودن خوزستان گفت: توجه به محیط های صنعتی موجود در استان از جمله پتروشیمی، نفت، فولاد و نیشکر، برای توسعه آموزش و پیشگیری از سوء مصرف موادمخدر ضروری است.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بر لزوم تسریع در تدوین برش استانی سند جامع پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و بیان کرد: استان خوزستان باید هرچه سریعتر برش استانی خود را در سند جامع تهیه و تدوین کند.

وزیر کشور از راه اندازی مرکز درمان اجباری استان تاکید کرد و اضافه کرد: باید در اسرع وقت مرکز درمان اجباری را در این استان راه اندازی کرد.

وی ادامه داد: باید به گونه ای عمل کرد که معتادان با توجه به ماده 15قانون مبارزه با مواد مخدر، مبنی بر مراجعه اختیاری به مراکز درمانی خود نسبت به ترک اعتیاد اقدام کنند.
 
محمدنجار بر اختصاص درصدی از تعهد ایجاد اشتغال استان به معتادان پاک شده اشاره کرد و گفت: ما وظیفه داریم برای همه اقشار جامعه فکر کنیم و تامین شغل و مسکن از مهمترین محورهایی است که باید برای مردم فراهم کنیم.

وزیر کشور بیان کرد: در راستای پیشگیری، مقابله و درمان باید از خیرین در این زمینه کمک گرفت چراکه هر کجا از توان مردم بهره مند شدیم، موفق عمل کردیم و نتیجه خوبی گرفتیم، بنابراین باید مردم در این صحنه حضور یابند.

وی تاکید کرد: درمان باید در دسترس معتادان باشد، از آنجایی که بسیاری از معتادان وضعیت مالی خوبی ندارند، اگر قرار باشد برای تهیه شربت تریاک یا متادون هزینه کنند و به سختی آن را فراهم کنند، ترجیح می دهند این هزینه را صرف تهیه مواد مخدر کنند.

محمد نجار تصریح کرد: بنابراین باید امکانات درمانی در دسترس باشد و این امکانات به عمق روستاها و شهرها کشانده شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان نیز درباره ارائه گزارشی از عملکرد استان در زمینه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: آمار کشفیات انواع مواد مخدر طی پنج ماهه گذشته در استان، دو تن و 67 کیلو و 142گرم کشفیات بوده است که در این زمینه 5هزار و 135 نفر نیز دستگیر شده اند.
 
سردار محمد رضا اسحاقی افزود: همچنین در این مدت 30 باند در زمینه مواد مخدر منهدم شده اند. همچنین 30 مرحله طرح پاکسازی در سطح استان انجام گرفت که در آن یک تن و 164کیلو از انواع مواد مخدر کشف شده است و 4هزارو 458 نفر نیز دستگیر شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز