دكتر احمدی‌نژاد در دیدار با رییس‌جمهور آذربایجان:

هیچ عاملی نمی‌تواند به روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان خدشه وارد كند

۱۳۹۱/۰۷/۲۵ - ۱۱:۳۴:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۴۹۰
هیچ عاملی نمی‌تواند به روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان خدشه وارد كند
رییس‌جمهور تصریح كرد: روابط ایران و آذربایجان برادرانه و بسیار عمیق و گسترده است و توطئه‌ و هیاهوی دشمنان نمی‌توانند خدشه‌ای در آن وارد كند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، دكتر محمود احمدی‌نژاد بعدازظهر دیروز (دوشنبه) در دیدار «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی خود با بیان اینكه ایران و آذربایجان برخلاف خواسته تمامی شیاطین و دشمنان با یكدیگر رابطه برادرانه داشته و از نقاط اشتراک فراوانی برخوردار است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از استقلال، پیشرفت و امنیت آذربایجان حمایت كرده و پیشرفت ملت آذربایجان را پیشرفت خود دانسته و از آن خوشحال می‌شود.

دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر گسترش بیش از پیش روابط و ارتباطات دو كشور و دو ملت و لزوم تقویت همكاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله انرژی، برق، آب و بازرگانی تصریح كرد: باید تمامی ظرفیت‌های همكاری میان دو كشور را شناسایی و آن‌ها را در راستای پیشرفت و رفاه دو ملت فعال سازیم.

رییس‌جمهور با تاكید بر تقویت و افزایش ارتباطات فرهنگی میان دو كشور گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای تبلیغ و تقویت فرهنگ اسلامی در آذربایجان وجود دارد و دو كشور می‌توانند در جهت تقویت فرهنگ و تربیت اسلامی با یكدیگر تبادل نظر و تجربه داشته باشند.

دكتر احمدی‌نژاد با اشاره به ضرورت تحكیم و تقویت روابط دو كشور در عرصه‌های مختلف گفت: دشمنان ایران و آذربایجان از پیشرفت دو ملت ناراحت بوده و به دنبال ضعف ما هستند، تا بتوانند سلطه خود را اعمال كنند اما دو كشور بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در كنار یكدیگر، اقدامات بزرگی را به سود ملت‌های خود انجام دهند.

رییس‌جمهور تاكید كرد: باید فرهنگ اسلامی خود را تقویت و ترویج كنیم، چرا كه اگر فرهنگ دینی خود را تقویت كنیم، دشمنان نمی‌توانند صدمه و آسیبی به ملت‌های ما وارد كنند.

رییس‌جمهور همچنین بر همكاری دو كشور در عرصه‌های بین‌المللی تاكید كرد و اظهار داشت: همكاری‌های ایران و آذربایجان به‌عنوان دو كشور مستقل در مجامع بین‌المللی به نفع ملت‌های دو كشور و حتی ملت‌های منطقه است.

الهام علی‌اف رییس‌جمهور آذربایجان نیز در این دیدار با تاكید بر اینكه ایران و آذربایجان دارای ریشه‌های، فرهنگی و دینی مشتركی هستند، گفت: سفر رییس جمهوری اسلامی ایران به باكو پیامی برای همه كسانی است كه در صدد بر هم زدن روابط برادرانه ایران و آذربایجان هستند.

رییس جمهور آذربایجان اتحاد دو كشور را عامل مهمی در مناسبات دنیا دانست و گفت: در طول تاریخ نمی‌توانیم دو ملت را پیدا كنیم كه همانند ایران و آذربایجان در كنار یكدیگر باشند و باید دوستی بین دو كشور را بیش از گذشته تقویت كنیم.

الهام علی‌اف خطاب به دكتر احمدی‌نژاد همواره به شخصیت جنابعالی احترام گذاشته و ارتباطات دوستانه و برادرانه شما را موجب اقدامات بزرگ برایی نزدیك كردن دو ملت می‌دانم، گفت: ایران و آذربایجان همسایگان خوبی برای یكدیگر هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند دیگران مناسبات ما را تحت تاثیر قرار دهند.

وی همچنین حضور دكتر احمدی‌نژاد در اجلاس سران اكو را موجب تقویت این اجلاس برشمرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز