رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار نخست وزیر ویتنام؛

ایران همواره همراه و در كنار مردم ویتنام خواهد بود

۱۳۹۱/۰۸/۲۰ - ۱۲:۳۱:۵۲
کد خبر: ۱۰۶۱۸۶
ایران همواره همراه و در كنار مردم ویتنام خواهد بود
احمدی‌نژاد گفت: جمهوری اسلامی ایران در روزهای سخت همراه و در كنار مردم ویتنام بوده و امروز نیز در همین مسیر گام برخواهد داشت.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار «نگوین چان زونگ»، نخست‌وزیر ویتنام با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ایران و ویتنام تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات و روابط همه جانبه با ویتنام ندارد و باید از تمام ظرفیت‌های همكاری دو كشور به نحو مناسب استفاده شود.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری كرد؛ تا مسوولان دو كشور بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب، گام‌های موثری را در جهت گسترش روابط دو كشور در بخش‌های مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و فرهنگی بردارند.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه به واسطه مناسبات یكسویه در جهان و برنامه‌‌ریزی‌های توسعه، بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها آسیب می‌بینند، خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران و ویتنام می‌توانند با ارتقای سطح مناسبات و توسعه روابط و همكاری‌ها، این آسیب‌ها را برای خود به حداقل برسانند.

رییس‌جمهور با اشاره به آرمان‌های مشترک دو كشور در دوستی، عدالت، صلح و برادری گفت: باید از این ارزش‌ها در جهت گسترش روابط همه جانبه استفاده كنیم.

وی همچنین تصریح كرد: در راستای ارتقای سطح روابط اقتصادی باید به گونه‌ای هدف‌گذاری كنیم كه در طول 5 سال بتوانیم سطح مبادلات تجاری را به چندین برابر وضعیت كنونی رسانید.

نگوین چان زونگ نخست وزیر ویتنام نیز در این دیدار تاكید كرد: دولت ویتنام به تمامی توافقات روسای جمهور دو كشور در جهت ارتقای سطح روابط پایبند بوده و تلاش می‌كند در جهت تحقق تمامی توافقات گام بردارد.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تعیین سقف در راستای گسترش مبادلات تجاری میان دو كشور تصریح كرد: وزرای كابینه، راه‌های عملیاتی كردن این پیشنهادات را با مسوولان ایرانی مورد بررسی قرار داده و با جدیت در مسیر اجرای آن حركت خواهند كرد.

نظر شما