روسای جمهوری اسلامی ایران و پاكستان تاکید کردند

ضرورت تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه

۱۳۹۱/۰۹/۰۳ - ۱۷:۰۴:۰۴
کد خبر: ۱۰۷۳۴۸
ضرورت تلاش برای ایجاد صلح و امنیت در منطقه
روسای ایران و پاكستان مهمترین مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی، به‌ویژه تحولات جهان اسلام را مورد بحث قرار داده و بر تلاش برای استقرار صلح در منطقه تاكید كردند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی نژاد پنج شنبه شب در دیدار آصف علی زرداری، با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس دی 8 بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر فعال كردن تمام ظرفیت‌های این اجلاس به منظور پیشرفت روز افزون كشورهای عضو تاكید كرد.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینكه دو ملت ایران و پاكستان دارای روابط تاریخی و بسیار عمیق بوده و هر دو ملت از اشتراكات فرهنگی و اعتقادی برخوردار هستند، گفت: تهران و اسلام آباد با تقویت همه جانبه روابط خود و فعال كردن ظرفیت‌های همكاری می‌توانند ضمن تامین نیازهای یكدیگر، در راستای پیشرفت و رفاه دو ملت و منطقه گام‌های موثری بردارند.

دكتر احمدی نژاد با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد مانع در برابر گسترش روابط كشورهای مستقلی همچون ایران و پاكستان تصریح كرد: دو كشور با تقویت و تحكیم هر چه بیشتر روابط خود می‌توانند بر اراده دشمنان خود غلبه كنند.

رییس جمهور همچنین تحولات منطقه را مورد اشاره قرار داد و با تاكید بر اینكه حق انتخاب، عدالت و احترام حق هر ملتی است، اظهار داشت: مشكلات موجود در منطقه به‌خاطر دخالت‌ها و زیاده خواهی بیگانگان است و این در حالی است كه كشورها و ملت‌های منطقه می‌توانند با تفاهم، گفت‌وگو و همدلی مسایل خود را حل و فصل كرده و صلح و امنیت پایداری را در منطقه برقرار كنند.

آصف علی زرداری رییس جمهوری اسلامی پاكستان نیز در این دیدار بر ضرورت گسترش روابط دو كشور در عرصه‌های گوناگون تاكید كرد و گفت: پاكستان و ایران دو كشور همسایه و برادر بوده و از زمینه‌های فراوانی برای افزایش سطح همكاری‌های خود برخوردار هستند.

وی خاطر نشان كرد: پاكستان مصمم است ضمن تسریع در انجام توافقات گذشته سطح روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران هر چه بیشتر ارتقا دهد.

آصف علی زرداری همچنین با اشاره به تحولاتی كه در جهان اسلام در حال وقوع است، بر ضرورت حل مسایل موجود بر اساس تفاهم و برقراری و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاكید كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز