دکتر احمدی نژاد در دیدار سفیر جدید سوئد:

امروز معیار برتر در جهان، انسانیت و اندیشه است

۱۳۹۱/۰۹/۱۳ - ۱۸:۲۴:۳۶
کد خبر: ۱۰۸۰۴۶
امروز معیار برتر در جهان، انسانیت و اندیشه است
رییس‌جمهور گفت: امروز دوران فرهنگ، انسانیت و منطق است؛ بمب اتم برای دورانی است كه چند كشور می‌خواستند همه جهان را تحت سلطه خود درآورند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دكتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار «پیتر تیلر» سفیر جدید سوئد با بیان اینكه آنچه ملت‌ها را به یكدیگر پیوند می‌دهد، انسانیت آنان است، اظهار داشت: انسان‌ها آزاد هستند تا نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را داشته باشند و مهم این است كه به همه نظرات یكدیگر احترام گذاشته و این باور وجود داشته باشد كه ساختن دنیایی بهتر تنها با مشاركت همه ملت‌ها امكان پذیر خواهد بود.

دكتر احمدی‌نژاد تاكید كرد: هیچكس حق ندارد نظرات و خواسته خود را به دیگران تحمیل كند بلكه باید در تمام مسایل روحیه همكاری و تفاهم حاكم باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینكه تقسیم بندی‌های موجود در دنیا و اینكه عده‌ای خود را معیار بدانند تا سایر ملت‌ها، تلاش كنند به آن‌ها برسند، به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، گفت: ساختن دنیایی بهتر جز با تفاهم، همدلی و همكاری همه ملت‍‌ها امكانپذیر نخواهد بود و دورانی كه برخی دولت‌ها خود را ژاندارم دنیا بدانند، به پایان رسیده است.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه با تاكید بر اینكه اگر خلع سلاح هسته‌ای به طور صحیح و كامل در جهان انجام شود، دیگر مشكلی وجود نخواهد داشت، تصریح كرد: نگرانی آمریكا و متحدین آن به خاطر برخورداری از سلاح اتمی و آگاهی از خطرات این گونه سلاح‌ها است؛ از این رو می‌ترسند كه سایر كشورها نیز به این سلاح دستیابی پیدا كنند.

رییس‌جمهور تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل آنكه بمب اتم ندارد و هرگز به دنبال آن نیست و این سلاح‌ها را ناكارآمد می‌داند، هیچگونه نگرانی ندارد.

وی گفت: بمب اتم هرگز نتوانسته مشكلات اقتصادی و اجتماعی برخی كشورهای اروپایی مثل فرانسه و انگلیس را رفع كند در حالیكه این كشورها هزینه‌های بسیار زیادی را برای نگهداری و تعمیر آن هزینه می‌كنند.

دكتر احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه شرایط جهانی به گونه‌ای است كه دیگر كشوری نمی‌تواند بمب اتم داشته باشد، خاطر نشان كرد: امروز دوران فرهنگ، انسانیت و منطق است؛ بمب اتم برای دورانی است كه چند كشور می‌خواستند همه جهان را تحت سلطه خود درآورند.

رییس‌جمهور اضافه كرد: بمب اتم به دوره توحش تعلق دارد و امروز معیار برتر در جهان انسانیت و اندیشه است.

دكتر احمدی‌نژاد با بیان اینكه امروز موضوع هسته ای ایران به یك موضوع سیاسی تبدیل شده است، گفت: دولت آمریكا 33 سال است با ملت ایران مخالفت می‌كند و این رفتار آنان ارتباطی با مساله هسته‌ای ایران ندارد چرا که پیش از این، همین دولت از یک حكومت دیكتاتور خشن در ایران و برنامه‌های هسته‌ای آن حمایت می‌كرد، اما از روزی كه ملت ایران این دیكتاتور را سرنگون کرده‌اند، دائماً با پیشرفت این ملت مخالفت می‌كند.

رییس جمهور با بیان اینكه آمریكا در طول سال‌های گذشته به بهانه‌های مختلف با ملت ایران مخالفت کرده و امروز نیز موضوع هسته‌ای را بهانه‌ای برای ادامه مخالفت‌های خود قرار داده است، تصریح کرد: تحت فشار قرار دادن آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارایه گزارش‌های سیاسی مشكلی را حل نخواهد كرد.

رییس جمهور با بیان اینکه باید با احترام به موجودیت ملت‌ها، مسایل را براساس دوستی و عدالت حل و فصل كرد، خاطر نشان كرد: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده گفت‌وگو و مذاكره بوده و تاكنون بیشترین همكاری را با آژانس بین المللی انرژی اتمی داشته است.

دكتر احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد: هر اندیشه دوستانه این كه در جهت تقویت روابط با ملت‌ها باشد و هر گامی كه برای برقراری صلح و امنیت در جهان برداشته شود، مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ ایران خواهد بود.

پیتر تیلر سفیر جدید سوئد نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به دكتر احمدی نژاد با اشاره به توسعه و پیشرفت‌های چشم گیر ایران در سالهای اخیر گفت: به عنوان سفیر سوئد نهایت تلاش خود را در جهت گسترش روابط و توسعه مناسبات میان ایران و سوئد انجام خواهم داد.

سفیر جدید سوئد همچنین بر حل و فصل مسایل و موضوعات مرتبط با موضوع هسته‌ای ایران از طریق روابط دیپلماتیک و گفت‌وگو تاكید كرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز