دكتر احمدی نژاد در مراسم بهره برداری از چند پروژه در سمنان:

ملت ایران هرگز با تحمیل فشارهای اقتصادی از مسیر خود بازنخواهد گشت

۱۳۹۱/۱۰/۱۹ - ۱۷:۱۲:۳۱
کد خبر: ۱۱۰۹۰۵
ملت ایران هرگز با تحمیل فشارهای اقتصادی از مسیر خود بازنخواهد گشت
احمدی نژاد گفت: ملت ایران مصمم است سرعت پیشرفت خود را حفظ كرده و آن را افزایش دهد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دكتر محمود احمدی نژاد ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی، صنعتی و درمانی استان سمنان گفت: ‌بهترین مدل برای ساختن كشور آن است كه متكی به امكانات درون كشور باشد و ایران سرشار از استعدادهای مادی و انسانی است.

رییس جمهور تاكید كرد: هرگونه پیشرفت اقتصادی كه گوشه‌ای از آن متكی به خارج از كشور باشد، نقطه آسیب پذیرمان خواهد بود.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه ملت ایران، ملتی با فرهنگ و دارای پیام برای همه جهانیان است، تصریح كرد: ملت ایران در طول تاریخ به ویژه در دوران انقلاب اسلامی كه پرچم توحید و عدالت را در جهان برافراشت برای مردم دنیا پیام داشته است.

رییس جمهور با اشاره به وسعت كشورمان گفت: اگر از ظرفیت‌های غیرفعال كشور به ویژه برخی از معادن، استفاده شود، دیگر نیازی به فروش نفت نداشته و می‌توانیم آن را به كالایی بهتر تبدیل كرده و با سود بیشتر به فروش برسانیم.

دكتر احمدی نژاد تاكید كرد:‌ اگر به منابع و استعدادهای خود متكی باشیم دیگر هیچ كدام از زورگویان عالم نمی‌توانند در برابر اراده ملت بزرگ ایران اقدامی داشته باشند.

دكتر احمدی نژاد با تاكید بر لزوم سازندگی و آبادانی كشور با اتكاء بر توانمندی، امكانات و استعدادهای كشور گفت: ملت ایران ملتی با فرهنگ و دارای پیام برای همه دنیا بوده و باید از همه امكانات و ظرفیت‌های خود به طور هوشمندانه برای ساختن كشور استفاده كند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح دو بیمارستان مجهز در حوزه بهداشت و درمان در استان سمنان تصریح كرد: تجهیزات این دو مركز بسیار پیشرفته و كامل است و امیدواریم پزشكان خوب كشور بتوانند با بهره گیری از این امكانات، خدمات شایسته‌ای را به مردم استان ارایه دهند.

دكتر احمدی نژاد اظهار داشت: استان سمنان باید به لحاظ سلامت در بالاترین سطوح قرار داشته باشد.

رییس جمهور با اشاره به لزوم رسیدگی مطلوب به مراجعه كنندگان مراكز درمانی استان، گفت: سمنان می‌تواند به سرعت به یكی از مراكز آموزشی و درمانی درجه یک كشور تبدیل شود.

دكتر احمدی نژاد همچنین با بیان اینكه در حوزه نیرو، ایران تنها كشوری است كه دارای دو شبكه موازی انتقال نیرو و انرژی است و این موضوع موجب هزینه‌های سنگین و اتلاف انرژی می‌شود، گفت: باید با توجه به وجود شبكه انرژی در تمام كشور، برای هر منطقه نیروگاه مختص به آن منطقه ساخته شود.

رییس جمهور با بیان اینكه امروز خوشبختانه ساخت نیروگاه با ظرفیت 25 مگاوات به طور 100 درصد در داخل كشور انجام می‌شود، تصریح كرد: معتقدم در كشور دیگر نیازی به ساخت نیروگاه های بزرگ وجود ندارد و باید به سمت ساخت نیروگاه‌های كوچک حركت كنیم.

وی با بیان اینكه وقوع هر پیشرفتی نیازمند انرژی است و برق از پاكترین انرژی‌هاست، گفت: امروز به طور رسمی در استان سمنان دو نیروگاه مورد بهره برداری قرار گرفت كه بیش از مصرف استان، ظرفیت تولید دارد و كشاورزان و صنعتگران با توسعه كارها باید از ظرفیت این نیروگاه‌ها استفاده كنند.

دكتر احمدی نژاد ادامه داد: این نیروگاه‌ها حرارتی هستند و باید با ایجاد سیكل تركیبی و استفاده از بخار، ظرفیت تولید نیروگاه‌ها را به بیش از 50 درصد افزایش داد و جوانان ایرانی توانسته اند با ساخت دستگاه‌هایی جلوی هدر رفتن بخار در نیروگاه‌ها را گرفته و باید از این انرژی در نیروگاه‌ها استفاده شود.

رییس جمهور تاكید كرد: نگاه وزارت نیرو باید به سمت صادرات برق باشد، سال‌های 86 و 87 در فصل تابستان، مشكل قطعی برق داشتیم كه با همت وزارت نیرو و بخش خصوصی، امروز به صادر كننده برق تبدیل شده‌ایم.

دكتر احمدی نژاد ادامه داد: امروز به 6 كشور، برق صادر می‌كنیم و وزارت نیرو در سال یک میلیارد دلار صادرات برق دارد؛ ضمن اینكه تلاش در این راستا صرفاً یک كار اقتصادی نیست و زنجیره صادرات ایجاد شده در اطراف كشور موجب تقویت دوستی‌ها و برادری‌ها و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است و با این كار فرصت شیطنت شیاطین كم می‌شود و این نوع صادرات ارزش‌های راهبردی دارد.

دكتر احمدی نژاد گفت: ایران از كشورهای كم بارش است و این استان هم جز استان های كم بارش كشور است و باید ضمن دعا برای بارش باران از خداوند مدد بخواهیم كه بتوانیم از سایر منابع برای تامین آب مورد نیاز استان استفاده كنیم.

رییس جمهور خاطر نشان كرد: دو طرح بزرگ انتقال آب یكی از شمال و دیگری از جنوب در دستور كار دولت است كه هر دو شروع شده‌اند و همه باید برای اجرای این طرح‌ها كمک و پشتیبانی كنند.

دكتر احمدی نژاد تاكید كرد: متاسفانه بعضاً عده‌ای فقط سنگ اندازی می‌كنند اگر قرار به مانع تراشی باشد، جلوی بهترین كارها را هم می‌شود، گرفت و برای آن بهانه‌ای پیدا كرد؛ اما هنر این است كه كمک كنیم تا همه كارها راه بیفتد و اجازه ندهیم سرعت كار در این پروژه‌ها كاهش پیدا كند.

رییس جمهور با توصیه به مردم برای مصرف مناسب آب و برق تاكید كرد: كشاورزان نیز باید با بهره گیری از شیوه‌های جدید آبیاری مصرف را رعایت كنند.

دكتر احمدی نژاد در ادامه به افتتاح پروژه‌های مسكن مهر در استان اشاره كرد و گفت: مسكن نیاز اولیه زندگی است و باید به جایی برسیم كه هر خانواد‌ه‌ای كه تشكیل شد، كلید واحد مسكونی، به آن‌ها تحویل داده شود.

رییس جمهور ادامه داد: استان سمنان دارای زمین‌های فراوان است و باید پروژه‌های مسكن مهر در آینده به صورت ویلایی و در زمین‌هایی با متراژ بالاتر بنا شود.

دكتر احمدی نژاد در ادامه با اشاره به اخلاق حسنه، محبت، برادری و بزرگواری مردم سمنان تصریح كرد: مردم سمنان در طول تاریخ در حاشیه كویر با صیانت از ارزش‌های الهی و آموزه‌های پیامبر(ص) و آل پیامبر به‌دنبال تلاش برای ساختن و آبادانی و عزت ایران بوده و هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز