رییس جمهوری در دیدار معاون دفتر سیاسی حماس:

آزادی قدس به آرمان مشترک همه آزادی خواهان تبدیل شده است

۱۳۹۱/۱۲/۱۵ - ۱۲:۲۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۵۳۳۷
آزادی قدس به آرمان مشترک همه آزادی خواهان تبدیل شده است
احمدی‌نژاد گفت: امروز شرایط در راستای تحقق آرمان ملت‌ها به پیش می‌رود و نگاهی به تاریخ 50 ساله حضور صهیونیست‌ها در منطقه نشان می‌دهد که آن‌ها در سرازیری سقوط قرار دارند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، ˈمحمود احمدی نژاد در دیدار موسی ابومرزوق معاون دفتر سیاسی حماس، آزادی فلسطین و قدس شریف را یک مساله مکتبی و دینی دانست و گفت: حتی اگر نگاه دینی به موضوع فلسطین وجود نداشته باشد، فلسطین یک موضوع سرنوشت ساز برای کل منطقه و جهان بوده و امروز سرنوشت کل منطقه با آزادی قدس شریف گره خورده است.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی صهیونیست‌ها زیر سوال قرار دارد، اظهار داشت: صهیونیست‌ها دیگر از موضع تهاجمی خود ساقط شده و امروز صرفاً تکاپوی آن‌ها دفاع از وضع موجود خودشان است که البته در این عرصه نیز توفیقی نخواهند داشت.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه پیروزی از آن ملت‌ها و انسان‌های مؤمن و عدالت خواه است، تصریح کرد: هر کس برای خدا کار کند، پیروز است و صهیونیست‌ها رفتنی هستند، چرا که شیطانی هستند و شیطان در مسیر نابودی قرار دارد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: شرط پیروزی و موفقیت حقیقی آن است که همه با یکدیگر متحد بوده و فقط برای خدا کار کنند و شاهد این ادعا، پیروزی مقاومت در غزه با تجهیزات اندک در برابر لشکر شیطانی صهیونیست‌ها و حامیانشان است.

وی با بیان اینکه پیروزی مقاومت در غزه گواه پشتیبانی خدای متعال از مؤمنین است، گفت: اگر روحیه ایمان و مقاومت حفظ شود به زودی همه فلسطین آزاد خواهد شد و این وعده خداست که تخلف ناپذیر است.

احمدی نژاد با اظهار امیدواری از اینکه سیر تحولات منطقه به سوی تقویت حمایت از آرمان آزادی فلسطین به پیش می‌رود، اضافه کرد: ملت ایران همواره و تا لحظه آخر با افتخار در کنار ملت مظلوم فلسطین خواهد بود و پیروزی واقعی نزدیک است.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: وقت آن رسیده که همه طرفین در سوریه دست در دست یکدیگر داده و با تفاهم و گفت‌وگو مشکلات سوریه را حل و فصل کنند.

معاون دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار با بیان اینکه پیروزی مقاومت در غزه دیگر برادران فلسطینی را نیز مجاب کرده است که مقاومت تنها راه پیروزی در برابر صهیونیست‌هاست، گفت: مقاومت در غزه، امت فلسطین را در مسیری قرار داده که مملو از پیروزی است.

ˈموسی ابومرزوق با اشاره به اینکه تغییراتی در موازنه منطقه پیش آمده که مسیر آن به نفع مقاومت است، اظهار داشت: احساس می‌کنیم به زمان ثمردهی مجاهدت‌ها و تلاش‌ها نزدیک می‌شویم و البته باید تلاش‌ خود را برای وحدت بین امت اسلامی بیشتر کنیم.

معاون دفتر سیاسی حماس ادامه داد: آرمان قدس باید محور توجهات و دغدغه‌های ما و موضوع همه تلاش‌ها باشد.

وی همچنین با بیان اینکه سوریه هیچ گاه جز در مسیر حمایت از فلسطین و مقاومت نبوده و همواره منبع امید فلسطین و فلسطینیان بوده است بر لزوم تلاش برای بهبودی وضع این کشور براساس تفاهم تأکید کرد.

نظر شما