در دیدار وزرای انرژی افغانستان و تاجیكستان؛

رییس جمهور: امنیت،صلح و آبادانی ،‌ارمغان همكاریهای منطقه ای است

۱۳۸۹/۱۰/۰۶ - ۲۳:۱۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴
رییس جمهور: امنیت،صلح و آبادانی ،‌ارمغان همكاریهای منطقه ای است
رییس جمهوری اسلامی ایران تقویت وحدت، همدلی و گسترش همكاری های ایران ، افغانستان و تاجیكستان را موجب آبادانی و پیشرفت سه كشور دانست و گفت : به میزانی كه ارتباطات سه كشور گسترش می‌یابد به همان نسبت مقتدر و پیشرفته شده و آسیب پذیری مان كاهش خواهد یافت.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در دیدار وزرای انرژی و آب افغانستان و تاجیكستان با قدردانی از همكاری و هماهنگی های مثبت و سازنده وزرای سه كشور در جهت خدمت به مردم اظهار داشت: امروز سه كشور در فضایی‌ برادرانه و متعهدانه به دنبال خدمت به ملت ها و كشورهای خود برآمده‌اند و بی‌تردید این همكاری‌ها موجب پیشرفت ، رفاه و امنیت سه ملت است .

رییس جمهور با تاكید بر اینكه ایران ، افغانستان و تاجیكستان سه ملت و كشوری هستند كه روابط آنها به طور ویژه از اعماق تاریخ به هم پیوند خورده است ،‌گفت : سه كشور به مانند اعضای یك پیكر هستند كه در غم و شادی شریك یكدیگرند.

احمدی نژاد خاطر نشان كرد : ایران ، افغانستان و تاجیكستان دارای فرهنگ ، دین ، زبان و منافع مشترك هستند و امروز شرایطی فراهم آمده است كه می توانند از امكانات یكدیگر برای پیشرفت ، آبادانی و رفاه كشور و ملت های خود استفاده كنند .

رییس جمهور گفت : سه كشور علاوه بر تقویت روابط تاریخی ، فرهنگی و اعتقادی باید در حوزه های اجتماعی ، اقتصادی و زیربنایی نیز همكاری‌های خود را به نفع ملت‌های خود تقویت كنند تا روابط برادرانه و مستحكم سه كشور هر چه بیشتر تثبیت و ماندگار شود.

احمدی نژاد با بیان اینكه سه كشور در زمینه‌های گوناگون فرصت‌های فراوانی برای ارتقاء سطح همكاری‌ دارند، اظهار داشت : هر سه كشور از امكانات و توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردارند كه اگر در كنار هم قرار بگیرد، موجبات پیشرفت هر سه كشور را فراهم خواهد كرد.

رییس جمهور افزایش همكاری در زمینه آب و انرژی را از اهمیت ویژه ای در روابط و مناسبات سه كشور دانست و گفت : ایران آمادگی دارد امكانات و تجربیات خود را در زمینه شیوه استفاده از آب در اختیار افغانستان و تاجیكستان قرار دهد و بی‌تردید برنامه ریزی دقیق و تنظیم مناسب تفاهمات، آسایش و رفاه سه ملت را فراهم خواهد آورد.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و امنیت تاجیكستان و افغانستان را پیشرفت و امنیت خود می داند .

رییس جمهور اضافه كرد : آنچه تاریخ و آینده سه كشور را رقم می زند تلاش هایی است كه امروز از روی برادری و تعهد بین سه كشور در حال انجام است ، اینگونه تلاشها ماندگار بوده و امنیت ، صلح ، دوستی و آبادانی منطقه را به ارمغان می‌آورد.

در این دیدار محمد اسماعیل خان وزیر انرژی و آب افغانستان پیشرفت های ایران را در بخش های مختلف، افتخار امت اسلامی دانست و گفت : اینكه ایران تجربیات خود را كه با هزینه های سنگینی به دست آورده به آسانی در اختیار كشورهای نیازمند قرار می دهد اقدام ارزشمندی است كه باید همه ملت ها و كشورها از آن الگو گرفته و قدر آن را بدانند .

شیر علی گل ، وزیر انرژی و صنایع تاجیكستان نیز در این دیدار با اشاره به همكاری های مناسب تهران و دوشنبه گفت : مردم تاجیكستان هیچ گاه حمایت های ایران را فراموش نخواهند كرد .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز