معاون اول رییس جمهور:

مازندران باید خود را برای حركتی نو در مسیر توسعه و ترقی آماده كند

۱۳۸۹/۱۱/۱۷ - ۱۰:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۴۸
مازندران باید خود را برای حركتی نو در مسیر توسعه و ترقی آماده كند
محمدرضا رحیمی مازندران را یكی از استان‌های مهم كشور برشمرد و گفت: این استان با داشتن ظرفیت‌های فراوان باید خود را برای یک جهش و حركتی نو در مسیر توسعه و ترقی آماده كند.
به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه های ریاست جمهوری در جریان سفر به ساری در جلسه شورای اداری استان مازندران با تبریک ایام دهه مبارک فجر اظهار داشت: یكی از ظرفیت‌های مهم استان مازندران، شیلات است كه می تواند بخش عمده ای از نیازهای مردم ایران در بخش غذاهای دریایی را تامین نماید.

وی تاكید كرد: مسوولان استان مازندران باید در صدد تدوین یک برنامه پنج ساله برای توسعه و عمران این استان باشند تا استان مازندران جایگاه واقعی خود را پیدا كند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینكه استانهای شمالی كشور بیشتر متكی به كشاورزی هستند، خاطرنشان كرد: هنوز به اندازه كافی صنعت به این استانها راه پیدا نكرده است باید تلاش شود تا بخش صنعت در این استانها فعال شود چرا كه لازمه پیشرفت هر استان فعال سازی بخش صنعت آن است.

رحیمی در ادامه زیبایی های طبیعت ، دریا و جنگل را یكی از شاخصه های اصلی استان مازندران برشمرد و گفت: مسوولان باید تلاش كنند تا زیر ساختهای لازم برای سرمایه گذاری در جهت جذب توریست ایجاد شود.

وی با بیان اینكه استانهای شمالی كشور هنوز به اندازه كافی از ظرفیتهای دریای خزر استفاده نكرده‌اند، خاطر نشان كرد: باید با به كارگیری حداكثر ظرفیت‌ها زمینه رشد و ترقی این استانها در این بخش نیز فراهم گردد.

معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه مبارك فجر گفت: اگر امروز شاهد پیشرفت های چشمگیر در بخشهای علمی و فناوری در كشور هستیم و از سوی دیگر قانون هدفمند كردن یارانه ها به اجرا درمی آید، همه اینها متكی بر ولایت فقیه است كه در واقع یكی از اركان اصلی جمهوری اسلامی ایران به حساب می آید.

رحیمی در ادامه از تلاش مسوولان استان مازندران برای اجرای موفق قانون هدفمند كردن یارانه ها قدردانی كرد و گفت: تاكنون با اجرای این قانون، 20 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی داشته ایم و به میزان قابل توجهی از قاچاق سوخت جلوگیری شده است.

وی افزود: این صرفه جویی در تمامی بخش ها به چشم می خورد به گونه ای كه با صرفه جویی و جلوگیری از ضایعات گندم، در آینده‌ای نزدیك دو میلیون تن گندم صادر می کنیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز