رییس‌جمهور در اجتماع مردم استان البرز:

زیباترین عرصه همراهی و اعتماد ملت در هدفمندسازی یارانه‌ها رقم خورد

۱۳۸۹/۱۰/۰۷ - ۱۵:۲۴:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۸
زیباترین عرصه همراهی و اعتماد ملت در هدفمندسازی یارانه‌ها رقم خورد
دکتر احمدی نژاد از همراهی بی‌نظیر ملت در طرح بزرگ و انقلابی هدفمند سازی یارنه‌ها تشکر کرد و گفت: به دنیا اعلام می‌کنم ملت ایران در همراهی با این طرح، یکی از زیباترین عرصه‌های همدلی، همراهی، اعتماد و آگاهی را رقم زد.
به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به استان البرز، محمود احمدی نژاد رییس جمهور در سومین دور از سفرهای استانی در جمع مردم استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از حضور بیگانگان در منطقه اظهار داشت: آنها آمدند تا مردم عراق را از دست حکومت صدام نجات دهند. ولی چه کردند؟ آنها گفتند در افغانستان می خواهیم مردم را از دست تروریست ها نجات دهیم، ولی چه بسیار مردمی که کشته و خانواده هایی که متلاشی شدند. استعمارگران از نیم قرن پیش با فریب کاری فلسطین را اشغال کردند و 65 سال هر روز کشتار و جنایت و خیانت در این سرزمین انجام دادند.

وی تصریح کرد: ولی به فضل الهی این مرام ضدانسانی رو به پایان است و نشانه های شکست و اضمحلال استعمارگران دیده می شود. امروز جهان نیازمند اندیشه نو و فرهنگ نو و انسانی و عادلانه است. متفکرین دنیا و کسانی که جهان را می شناسند، همه چشم امید به سمت ملت ایران دارند و ملت ایران را الگوی خود می دانند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه من به کشورهای بسیاری سفر کرده و با اقشار مختلف صحبت کردم، خاطرنشان کرد: هر روز تقاضاهایی که به سمت ملت ایران فرستاده می شود را مطالعه می کنم.
ساختن ملت ایران فقط ساختن ملت ایران نیست، بلکه گام های بلندتر برای ساختن بشریت و سرشار از یگانه پرستی و توحید خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر نهاد سازندگی و توسعه که در ایران برپا می شود، یک پرچم عزت و افتخار است. یک رابطه عمیق بین ملت ها و ملت ایران برقرار است. در بحث هسته ای دیدیم که ملت های عالم از ملت ایران حمایت کردند و گفتند اگر ملت ایران پیروز شود، راه برای به قدرت رسیدن سایر ملت ها هموار می شود.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: امروز باید ایران را بسازیم، ساختن ایران چند شرط دارد که این شرط ها برای استان البرز هم محسوب می شود. اولین شرط همدلی و وحدت است. خداوند متعال و پیامبر اکرم و تمام برگزیدگان انسان را به وحدت و همدلی دعوت می کنند. شیطان انسان ها را به تفرقه دعوت می کند و هر جا ندایی برای تفرقه است، ندای شیطانی در مقابل ندای همدلی و ندای الهی است.

احمدی نژاد اضافه کرد: همه ما یک ملت و یک خانواده هستیم باید دست در دست هم بدهیم اگر ما همدل و متحد نباشیم، پیشرفت نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: خدا را سپاس گزارم که امروز ملت ایران در فرهنگ علوی و مهدوی در سایه ولایت متحد و همدل است. خدا را شکر می کنم که مردم استان البرز و شهر کرج نماد همدلی و وحدت ملت ایران هستند.

رییس جمهور گفت: شرط دوم کار و تلاش است؛ اگر یک ملت همه فرصت ها، ثروت ها را در اختیار داشته باشد، اما اهل کار و تلاش نباشد، به جایی نمی رسد. انسان ها باید از دست رنج و تلاش خود بهره مند شوند، کار باید به زیباترین عنصر فرهنگی کشور تبدیل شود. مسأله مهم در کار این است که کار باید مفید و حلال باشد.

وی با اشاره به اینکه عنوان و شکل و شمایل کار مهم نیست، خاطرنشان کرد: عنوان کار مطلقا اثری در پیشرفت جامعه نخواهد داشت. هرجا کار مفیدی باشد، ارزشمند است. زیباترین کار کشاورزی و بالاترین کار کارگری است. بهترین کار برای جامعه سخت ترین آنهاست و انسانی که سخت ترین کارها را بر عهده دارد، ارزشمندتر است.

احمدی نژاد همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه داران و استعمارگران می خواهند فرهنگی را ترویج کنند که کار هر چه آرام تر و بی دردسرتر باشد، بهتر است که این بر خلاف سنت الهی و ارزش های ملت ماست. کشور با پشت میز نشستن، ساخته نمی شود؛ بلکه با کار و تلاش ساخته می شود.

رییس جمهور اظهار داشت: کار کسر شأن نیست؛ آیا کشور بدون کارگر و تاکسیران جلو می رود؟ اینها هستند که کشور را می سازند. ساختن ایران نیازمند کار است.

احمدی نژاد شرط سوم را ارتباطات برادران و رفتار کریمانه بین آحاد ملت دانست و گفت: اگر ملتی ثروت داشته باشد، همدل باشد، اما مردم نسبت به هم با مروت و رحم رفتار نکنند، به جایی نخواهد رسید و نتیجه مثل کشورهای غربی می شود که با بوجود آمدن بحران اقتصادی درمانده شده اند. اگر در میان یک ملت هر کسی به فکر خودش باشد، و کاری به کار دیگران نداشته باشد، آن جامعه روی سعادت را نخواهد دید.

وی افزود: ما باید نسبت به هم مهربان، رحیم و دلسوز باشیم، این سنت پیامبر عزیز و ائمه اطهار است. آنها عاشق انسانها و دلسوز انسان ها بودند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ملت ایران، ملتی رحیم، کریم و دلسوز هستند، گفت: ملت ایران نسبت به یکدیگر فداکار هستند و در میان ملت مردم کرج، در فداکاری یک نمونه بارزند.

احمدی نژاد شرط چهارم را اینگونه بیان کرد: یک ملت باید از امکانات، منابع  و سرمایه های خود به درستی استفاده کند، اگر ملت ایران فقط از انرژی خدا دادی خود به درستی استفاده کند، بدون شک، ظرف 5-6 سال ملت ما به بام پیشرفت جهان خواهد نشست و در سراسر کشور دیگر فقر و بیکاری پیدا نخواهد شد.

رییس جمهور در ادامه از همراهی بی نظیر ملت در طرح بزرگ و انقلابی هدفمند سازی یارنه ها تشکر کرد و گفت: به دنیا اعلام می کنم ملت ایران در همراهی با این طرح یکی از زیبا ترین عرصه های همدلی و همراهی و اعتماد و آگاهی را رقم زد.

وی در پایان خطاب به ملت ایران خاطرنشان کرد: شما بالاترین درجه آگاهی را در همراهی و همکاری در این طرح از خود نشان دادید، فقط در نمونه ای عنوان می کنم که در مصرف گازوییل طی 10 -12 روز گذشته 38 درصد مصرف کاهش پیدا کرده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز