سفر رییس جمهور به هرمزگان/۲۱

روحانی:یارانه به نیازمندان پرداخت می‌شود/شیب افزایش قیمت نفت و گاز و انرژی شیب ملایم خواهد بود

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۱۳:۳۵:۱۹
کد خبر: ۱۶۹۶۱۱
روحانی:یارانه به نیازمندان پرداخت می‌شود/شیب افزایش قیمت نفت و گاز و انرژی شیب ملایم خواهد بود
آنهایی که تحت پوشش درمانی نیست تحت پوشش قرار می گیرند و کسانی که تحت پوشش درمان هستند ما تلاش می کنیم ارزش بیمه ها را بالا ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع پرشور مردم جاسک بر توسعه اقتصادی و عمرانی جاسک تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هرمزگان، رییس جمهور در جمع پرشور مردم جاسک با اشاره به اهمیت این منطقه و  دلاور های نیروس دریایی گفت:در کنار ظهور و بروز دلاوری های دریا دلان در کل منطقه های خلیج فارس، دریای عمان و حتی اقیانوس هند،منطقه جاسک تبدیل خواهد شد به یک منطقه اقتصادی مهم انرژی، ما باید ساحل را آباد کنیم، دست به دست هم خواهیم داد و این کار مهم را به سرانجام خواهیم رساند. آنچه من امروز در خدمت شما مردم این بندر زیبا وعده می دهم این است که چند برنامه مهم در طول این مدت عملیاتی و اجرایی می شود.
وی افزود:اولین برنامه ما برنامه جاده ای بین بندرعباس و جاسک است و بخشی از این جاده و منطقه میناب به صورت بزرگراه تکمیل خواهد شد و بخش دیگر تا پایان سال 93 به صورت بهسازی جاده، میناب به جاسک منتقل می شود. این قدم اولی است که برای توسعه این منطقه برداشته خواهد شد. با استفاده از خط لوله گازی که از این منطقه عبور می کند،در این جا صنایع جدیدی را به وجود خواهیم آورد از پتروشیمی گرفته تا فولاد و آلمینیوم و این منطقه تبدیل می شود به یک منطقه صنعتی.
دکتر حسن روحانی ادامه داد:علاوه بر این، بندرگاه قابل ملاحظه ای برای این بندر پیش بینی می شود بندرگاهی که بتواند در سال های آینده حتی بخشی از نفت را صادر کند.امیدواریم این کار در همین دولت آغاز شود و قدم های اولیه برداشته و در دولت دوازدهم تکمیل شود.
رییس جمهور تصریح کرد:برای آبادانی این منطقه مهم و استراتژیک در کنار دریای عمان البته که نیاز خواهیم داشت به فرودگاهی که با توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود. ما اولین قدم را در همین دولت برای توسعه فرودگاه فعلی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین المللی در دولت یازدهم و یا دوازدهم پیش می رویم.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تاکید بر توانایی ها هرمزگان گفت:جاسک استعداد بالایی در رشد و توسعه دارد البته برای این توسعه بزرگ به ناچار در کنار شهر جاسک شهر جدیدی متصل به آن طراحی خواهد شد تا بتوانیم همه نیازمندی های آینده را در این منطقه برآورده کند. البته طرح هایی هم برای سال آینده در دست است که انشالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.
وی افزود:فاضلاب جاسک که طبق برنامه بیش از 26 میلیارد تومان اعتبار برایش پیش بینی شده تا پایان سال آینده تاسیس و اجرا می شود. بیمارستان 32 تخت خوابی جاسک افتتاح و تبدیل به بیمارستان 64 تخت و خوابی خواهد شد.
رییس جمهور تصریح کرد:طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است بحث انتقال آب است و این طرح نیاز به 20 میلیارد تومان دارد ،مبالغ آن پیش بینی شده و سال آینده عملیاتی خواهد شد. بنابراین این سه طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب انشالله وعده های ما برای اجرا توسط مجریان تا پایان سال آینده اجرایی خواهد شد و هم استاندار، فرماندار و مسئولین این قول را از زبان رئیس جمهور شنیده اند و انشالله عملیاتی می شود.
دکتر حسن روحانی با اشاره به موقعیت استراتژیک هرمزگان گفت:من در این جا دو ،سه نکته می خواهم اضافه کنم؛همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش در تعامل و دوستی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوب این منطقه است. ما با همه کشورهای جنوبی با روابط و تعامل بهتر دنبال منطقه ای امن و آماده برای سرمایه گذاری هستیم. همه ایرانیان عزیز داخل کشور و خارج از کشور و یا کارآفرینان دیگر می توانند به آینده منطقه توجه داشته باشند. هر کس دراین راه سرمایه گذاری کند.
رییس جمهور تصریح کرد:اینجا تبدیل خواهد شد به یک مرکز تجاری ، به یک مرکز صنعتی و همچنین به یک مرکز دریایی که باعث پیشرفت این منطقه خواهد شد. البته بخش بزرگی از این جا باید تبدیل به یک منطقه ویژه شود برای اینکه بتوانیم از تمام استعدادهای این منطقه بهره برداری کنیم.
وی ادامه داد:نکته آخر اینکه در چند روز گذشته در خصوص یارانه و مرحله بعد از یارانه سخن گفته می شود. من نکته ای را در این زمینه عرض می کنم هم برای توجه خواهران و برادران عزیزم و هم ملت عزیز ایران،نیازمندان جامعه از یارانه نقدی  بهره مند خواهند شد. اگر خانواده هایی در سطح کشور وضع آنها به گونه ای است که نیاز به یارانه ندارند طبق قانون اخیر مجلس به طور طبیعی فرمی پر می کنند که نیاز به یارانه نخواهند داشت.
رییس جمهور تاکید کرد:در سال آینده به غیر از یارانه نقدی که به خانوارها پرداخت خواهد شددولت به یک بخش دیگر که بهداشت و درمان است توجه خواهد کرد. ما می خواهیم مردم در شهرستان ها و بخش های مختلف و حتی دیگر روستاها که نیازمند به بهداشت هستند به آن رسیدگی شود. قدم اول را درسال آینده برمی داریم و همه مردم را تحت پوشش درمانی قرار خواهیم داد. آنهایی که تحت پوشش درمانی نیست تحت پوشش قرار می گیرند و کسانی که تحت پوشش درمان هستند ما تلاش می کنیم ارزش بیمه ها را بالا ببریم و در مجموع سهم دولت در زمینه بهداشت افزایش و سهم مردم کاهش یابد تا مردم امنیت در زمینه بهداشت و درمان داشته باشند.
وی ادامه داد:نکته دوم اینکه در مورد امنیت غذایی و کالاهای اساسی مردم باید دغدغه نداشته باشند. به غیر از یارانه نقدی، یارانه کالایی هم انشالله خواهیم داشت و با یک برنامه منظم تر و دقیق تر در سال آینده به مساله اهمیت غذایی مردم می پردازیم. چون مساله غذا و بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است و بخشی از یارانه هم صرف کالا خواهد شد. افزایش قیمت نفت و گاز و انرژی شیب ملایمی خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی افزود:امیدواریم همانطور که در این 6 ماه تورم کاهش یافت در سال آینده هم کنترل شود و کاهش یابدکه در کنار اشتغال مساله اصلی مردم است. تورمی که امسال در آغاز دولت 42 درصد بود در پایان سال به 35 درصد خواهد رسید و در سال آینده نیز به 25 درصدکاهش خواهد یافت.
رییس جمهور با اشاره به لزوم وحدت در جامعه گفت:آخرین سخن من وحدت در میان مردم است همه مردم عزیز ایران می دانند که این کشور تحت لوای لااله الا الله و محمداً رسول الله(ص) است در این وحدت ،همه ایرانیان دارای حقوق شهروندی هستند بدون تفاوت بین عقاید و آرای مختلف و مخصوصاً بین شیعه و اهل سنت. ما همه تابع قرآن و همه پیرو راه و سیره پیامبر عظیم الشان اسلام هستیم. ما همه علاقه مند به اهل بیت و خاندان رسالتیم و دارای قبله و خدای واحد هستیم.
وی تصریح کرد:دیشب در جمع علمای شیعه و اهل سنت بندرعباس یگانگی، برادری و وحدت را مشاهده کردم که برای همه مردم و من دلگرم کننده است. ما در یک کشوریم و اگر این کشور توسعه یابد همه از این توسعه استفاده می کنیم .بنابراین برادری و دوستی ما باید همواره مستدام باشد.
 رییس جمهور سخنانش را اینگونه به پایان برد:ما تلاش می کنیم منطقه ای در توازن و تعادل داشته باشیم در شرق هرمزگان محرومیت بیشتر از منطقه غربی آن است و دولت نگاه ویژه ای به شرق این استان خواهد داشت. به امید ایرانی آبادتر و سربلند و جاسک به عنوان بندر توسعه یافته و زیبای این منطقه در ساحل مکران.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز