سفر رییس جمهور به هرمزگان/

روحانی:تا چند سال آینده تورم را به ۱۲ درصد می رساند

۱۳۹۲/۱۲/۰۷ - ۲۱:۳۸:۵۵
کد خبر: ۱۶۹۸۹۲
روحانی:تا چند سال آینده تورم را به ۱۲ درصد می رساند
تحریم نه تنها غیر قانونی است بلکه ضد حقوق بشر است چرا که در بسیاری از مواقع ضروری تجهیزات دارویی و بیمارستانی به ندرت به دست ما رسیده است .

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعد از ظهر امروز با خانواده شهدا و ایثارگران دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به هرمزگان،رییس جمهور با تقدیر از خانواده از ایثارگران و جانبازان گفت: ما چه در دوران پیروزی انقلاب و چه در دوران جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را از این سرزمین تقدیم انقلاب کرده ایم.ایثارگران ما شهدای زنده ای هستند با تحمل سختی های جسمانی و با صبر و مقاومت به همگان درس ایستادگی می دهند.
وی در ادامه گفت:می دانید هم در دوران انقلاب و هم در دوران دفاع مقدس اگر همه مردم برای پیروزی انقلاب به صحنه نمی آمدند نه انقلابی پیروز می شد و نه ما می توانستیم دشمن را از خاک عزیزمان بیرون برانیم. در دوران قبل از انقلاب همیشه رژیم های سفاک پشت دولت بوده اند. اما بعد از انقلاب نه تنها کسی از دولت و ملت ما در مقابل دوران جنگ تحمیلی حمایت نکرد بلکه با تمام توان تجهیزات خود را برای سرکوب ملت ما در اختیار دشمن قرار دادند.
رییس جمهور در ادامه گفت:همانطور که حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اشاره کردند، نسبت شهدای هرمزگان نسبت به مساحت آن بیشترین شهید را تقدیم دفاع مقدس کرده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه من خود در جنگ تحمیلی در جبهه جنگ شاهد حضور همزمان سه تن از فرزندان وزرای آن دوران در جنگ بوده ام گفت:در آن زمان همه برای دفاع از میهن اسلامی به صحنه جنگ آمدند و این راز پیروزی انقلاب بود. اگر ملتی برای یک هدف مقدس دست به دست هم بدهند خداوند آن ملت را برای رسیدن به آن هدف یاری خواهد کرد و یقینا آن ملت پیروز خواهند بود.
و در ادامه اظهار داشت:همانطور که همه ما می دانیم تدافند هوایی جزو وسایل دفاعی و انسانی در جنگ تحمیلی به شمار می رود اما دشمنان ما در جنگ تحمیلی نه تنها این وسیله دفاعی را در اختیار ملت ایران نگذاشتند بلکه با تمام توان از دشمنان ما حمایت کردند و با یک حیله ظاهرا قانونی هواپیماهای خود را به صدامیان اجاره دادند. اینکه کشوری جنگنده خود را به کشوری که در حال جنگ است اجاره دهد، واقعا قابل تامل و تاریخی است.
دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه ما در دفاع مقدس هیچ امیدی به جز خدا نداشتیم در حال حاضر نیز با تاکید مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی همین وضعیت را داریم و با امید خدا روزهای سخت را پشت سر خواهیم گذاشت. شاید روزگار به نظر همه روزگار سختی باشد و زندگی مردم توام با مشکلات باشد. دولت با همه وجود با توجه به آمار و ارقام این را حس می کند.
وی در ادامه افزود:اینکه تورم در کشور 43 درصد باشد ولی در مدت زمان کوتاهی پس از گذشت کمتر از 6 ماه این تورم به 33 درصد کاهش داشته باشد، اتفاق کمی نیست. هر چند ما هنوز خیلی کار داریم تا انشاءالله در طول چند سال پیش رو این تورم را به 12 درصد برسانیم تا مردم شاهد یک زندگی آرام و معمولی باشند.
دکتر روحانی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیر ما مسیر درستی است گفت:ما راه را به حول و قوه الهی به درستی انتخاب کرده و تا آخر دنبال خواهیم کرد و با مشورت با متخصصین و صاحب نظران این راه را به بهترین شکل ادامه خواهیم داد. یک مشکل بزرگ را یک روزه و دو روزه نمی توان حل کرد اما ما در مسیر حل مسایل هستیم و انشاءالله مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر خواهیم گذاشت.
رییس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه مردم ما در سایه تحریم و تورم در فشار هستند و ما این را کاملا احساس می کنیم گفت:تحریم به این معناست که جنسی دو برابر قیمت به دست مردم برسد و یا اینکه برای حمل و نقل در کشتیرانی پول بیشتری بپردازیم تا جنس مورد نیاز مردم را به دست شان برسانیم. فشار تحریم روی دوش مردم است. تحریم نه تنها غیر قانونی است بلکه ضد حقوق بشر است چرا که در بسیاری از مواقع ضروری تجهیزات دارویی و بیمارستانی به ندرت به دست ما رسیده است و یا گاهی به هیچ عنوان به دست ما نرسیده است.
وی در ادامه تاکید کرد:اما چگونه است که فرزندان ما در انقلاب علیرغم دفاع از دولت های بزرگ از دشمنان پیروز شدند این اتفاق مبارک در سایه صبر و ایستادگی و توکل به خدا و مقاومت انجام شد و شهرها و روستاهای ما که زیر توپخانه دشمن قرار داشت، با صبر و مقاومت این فرزندان عزیز آزاد شد. امروز نیز در سایه وحدت میان دولت و ملت و مقاومت روی پای خود ایستاده و در کنار یکدیگر از تمام مشکلات عبور خواهیم کرد.
رییس جمهور در ادامه گفت:اما این بدان معنا نیست که دولت احساس نکند که در مقابل خانواده های ایثارگر دین بزرگی را به دوش می کشد. روزی که با حجت الاسلام شهیدی در شروع دولت خود صحبت کردم تاکید موکد بر این مساله داشتم که رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده های شهدا و ایثارگران را در اولویت قرار دهم. چرا که حق بزرگی به گردن ما دارند.
وی در پایان افزود:ملت ما ملت اصیل، بزرگ و قدرشناسی هستند. همه ما می دانیم که اگر این فداکاری ها نبود چه بر سر کشور ما می آمد. دولت در حد توان و با افتخار از ایثارگران و خانواده های شهدا و ایثارگر دفاع خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز