مصوبه دولت برای تحقق شاخص عدالت در سلامت؛

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه های درمانی

۱۳۹۲/۱۲/۲۱ - ۱۸:۳۸:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۵۷۲
اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه های درمانی
دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مولفه های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دارد.

با تصویب هیئت وزیران مبلغ هجده هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه های درمانی و تحقق شاخص عدالت در سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛جلسه هیئت دولت صبح امروز چهارشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و اعضای دولت به بحث و بررسی در خصوص مهم ترین مسائل ومباحث روز کشور پرداختند. 
در ابتدای ابن جلسه معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در نشست با فعالان اقتصادی درباره سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار،داشت:دولت عزم جدی و راسخی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی مبتنی بر مولفه های اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری دارد وبا تمام توان دراین عرصه وارد شده و دستگاه های مسئول را به تدوین برنامه ها ی زمان بندی شده مامورکرده است.
معاون اول رئیس جمهور همه دستگاه های اجرایی را به پیگیری مجدانه این تکالیف توصیه کرد و با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که با توکل به خدا و شتاب مناسب ، مردم ثمرات شیرین اقتصاد مقاومتی را درهمین دولت خواهند چشید ، اظهار داشت: اعتماد مقام معظم رهبری به دولت برای تحقق سیاست های ، مسئولیت همه ما را سنگین تر می کند و دولت مصمم است که ضمن تحقق همه تکالیف تعیین شده در سیاست ها ی اقتصاد مقاومتی ، کاستی های ناشی از اجرای سیاست ها کلی اصل (144) قانون اساسی را نیز بر طرف نماید و تحول مورد انتظار مقام معظم رهبری را برآورد سازد.
جهانگیری موفقیت دولت در مدت کوتاه مسئولیت که مبتنی برنگرش علمی و بهره گیری از دیدگاه های کارشناسی به دست آمده است و موجب شکل گیری آرامش درجامعه و امید در فعالان اقتصادی شده و از جمله کاهش رشد تورم نقطه به نقطه، ماهانه و سالانه را نشانه ای از اهتمام سنجیده دولت در حوزه اقتصاد دانست و اظهار امیدواری کرد که سال آینده نیز با پیگیری سیاست های اقتصادی و مقاومتی و خروج از رکود ، کاهش آسیب پذیری های اقتصادی کشور را شاهد باشیم.
در ادامه این جلسه ، با تصویب هیئت وزیران مبلغ هجده هزار میلیارد ریال به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بابت کاهش سهم مستقیم مردم در هزینه های درمانی و تحقق شاخص عدالت در سلامت و ایجاد دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی اختصاص یافت.
همچنین هیات وزیران با اختصاص مبلغ نود میلیارد ریال برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی شهر و روستا در هر یک از شهرستان های پارسیان، بندر لنگه ، قشم ، سیریک ، حاجی آباد و بشاگرد موافقت کرد.
با تصمیم هیات وزیران مبلغ دویست و هفتاد و هشت میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال تسهیلات بانکی ومبلغ چهارصد و شصت میلیارد ریال اعتبار هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه ای بابت جبران خسارات ناشی ازسیل ، زلزله و آتش سوزی دراستان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.
تصویب دو آیین نامه از آیین نامه های اجرایی قانون بود جه سال 1393 کل کشور نیز از دیگر مواردی بود که در جلسه امروز هیئت دولت مطرح شد.

نظر شما