در پی سفر وزیر کشور به پاکستان؛

ایران و پاکستان به توافقهای خوبی در زمینه امنیتی و سیاسی دست یافتند

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۳۴:۲۳
کد خبر: ۱۸۵۸۶۷
ایران و پاکستان به توافقهای خوبی در زمینه امنیتی و سیاسی دست یافتند
رحمانی فضلی گفت: میان مقامات دو کشور در بحث‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی توافق‌های خوبی حاصل شد.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، درباره سفر قریب‌الوقوع «نواز شریف» به تهران گفت: با مقام‌های پاکستانی درباره مقدمات سفر نخست وزیر این کشور به تهران با هدف دیدار و گفت وگو با مقام های ارشد کشورمان مذاکراتی صورت گرفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور پس از دیدار با سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان درباره محور گفت وگوها با این مقام ارشد دولت اسلام آباد، اظهار داشت: درباره مقدمات سفر رسمی نواز شریف به تهران و دیدار با دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری جمع بندی‌هایی صورت دادیم.

رحمانی فضلی گفت: میان مقامات دو کشور در بحث‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی توافق‌های خوبی انجام شد.

وی درجمع‌بندی مذاکرات امروز خود و هیات همراه با مقامات پاکستانی، تصریح کرد: در ایجاد یک ساز و کار قانونی برای پیگیری محورهای مذاکره شده میان مقامات دو کشور در بحث‌های امنیتی، سیاسی و اقتصادی توافق‌های خوبی انجام شد.

وزیر کشور در ادامه افزود: امیدواریم دو مقام عالی ایران و پاکستان در تهران روی موضوعات بحث شده توافق نهایی کنند و برای اجرا توسط مقامات ذیربط آنرا طی یک توافق رسمی به دو دولت ابلاغ نمایند.

رحمانی در ادامه تاکید کرد: سفر بسیار مفیدی و موثری به پاکستان داشتیم ، در مسائل منطقه ای ، مرزی و در بحث گسترش روابط اقتصادی با طرف پاکستانی به توافقهای خوبی دست یافتیم که دو طرف در راستای اجرای آنها فعالیت‌های مستمر و برنامه ریزی شده دقیقی را باید طراحی و پیگیری کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای خود با مقام های ارشد نظامی و امنیتی پاکستان بویژه با ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان ، خاطرنشان کرد: گفت وگو های موثری با فرمانده ارتش پاکستان درباره موضوعات امنیتی و همچنین همکاری‌های مرزی صورت گرفت.

در آخرین برنامه سفر وزیر کشورمان در اسلام آباد، سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی با عبدالرضا رحمانی فضلی دیدار و دو طرف درباره مقدمات سفر آتی نواز شریف به تهران گفت وگو کردند.

وزیر کشور و هیات همراه شامگاه گذشته وارد اسلام آباد شد و امروز با نواز شریف نخست وزیر , چودری نثار علی خان وزیر کشور , سرتاج عزیز مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امنیت ملی و امور خارجی و همچنین مقام های ارشد دولتی و نظامی این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

رحمانی فضلی را دراین سفر دو روزه، محمد حسن آصفری دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان، علی عبداللهی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی ناجا و جمعی از مسئولان وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور همراهی می‌کنند.

نظر شما