معاون رییس جمهوری تاکید کرد:

ارتقاء سطح روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران – اکرا

۱۳۹۳/۰۲/۱۷ - ۱۹:۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۸۶۰۱۵
ارتقاء سطح روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران – اکرا
متاسفانه حجم مبادلات میان دو کشور رضایت بخش نیست و ما علاقه‌مند هستیم سطح روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران – اکرا ارتقا یابد.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری با اشاره به ظرفیت های موجود در جمهوری اسلامی ایران و غنا تصریح کرد: متاسفانه حجم مبادلات میان دو کشور رضایت بخش نیست و ما علاقه‌مند هستیم سطح روابط و همکاری‌های تجاری و اقتصادی تهران – اکرا ارتقا یابد.

به گزارش گروه اخبار خبرگزاری برنا، معاون اول رییس جمهوری ظهر امروز( چهارشنبه) در دیدار عبد الرشید پلپو وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا، اظهار داشت: کشورهای آفریقایی و از جمله غنا از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی ایران علاقه‌مند به همکاری و مشارکت فعال در توسعه طرح‌های عمرانی غناست افزود: ایران آمادگی دارد تجربیات خود را در بخش‌های مختلف صنعتی و خدمات فنی و مهندسی در اختیار توسعه اقتصادی غنا قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور و شکل گیری توافقات متعدد، اظهار امیدواری کرد این توافقات با پیگیری طرفین اجرایی شود و زمینه‌ساز توسعه جدی روابط میان دو کشور باشد.

وزیر مشاور در امور خصوصی و عمومی غنا نیز در این دیدار اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را اجلاسی تاریخی توصیف و از انعقاد ۱۰ قرارداد و توافقنامه در این اجلاس ابراز خرسندی کرد.

به گزارش برنا،عبد الرشید پلپو همچنین خواستار ارتباط میان بخش خصوصی دو کشور برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک در بخش های مختلف نفت، گاز، مسائل آموزشی و فرآوری محصولات کشاورزی شد.

وی ابراز امیدواری کرد نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور فصل نوینی در روابط اقتصادی و تجاری ایران و غنا باشد.

نظر شما