در جلسه استانی هیأت دولت؛

رییس‌جمهور بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی پروژه پارس شمالی تأكید كرد

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۱۵:۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۹۹۷۰
رییس‌جمهور بر ضرورت تسریع در فعال‌سازی پروژه پارس شمالی تأكید كرد
رییس‌جمهور، استان بوشهر را دارای ظرفیت‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی فراوانی دانست و بر ضرورت تسریع در پیشرفت و آبادانی این استان تأکید کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور كشورمان در جلسه استانی هیات دولت با قدردانی از حضور گسترده و پرشور مردم استان در استقبال از اعضای هیات دولت، گفت : در روز 22 بهمن مردم ایران با حضور با شكوه خود در خیابان‌ها، صحنه‌ای را خلق كردند كه در اذهان جهانیان باقی ماند و امروز كمتر از یك هفته، مردم سلحشور بوشهر با اجتماع بی‌نظیر خود در استقبال از خادمین‌شان، بار دیگر صحنه‌ بی‌نظیری را به نمایش گذاشتند و بی تردید حضور پرشور مردم این دیار پیروزی بزرگ دیگری برای ملت ایران به حساب می‌آید.

وی در ادامه خاطر نشان كرد:‌ غرب كه متهم درجه اول برپایی حكومت‌های دیكتاتوری در جهان است، امروز متوجه شده كه انرژی عظیمی در بین ملت‌های جهان علیه آنان به وجود آمده است اگر چه با تغییر نقاب قصد دارند این انرژی را به نوعی به نفع خود تخلیه و مصادره كنند اما بدون شك حضور با شكوه مردم ایران درصحنه‌های مختلف تمام نقشه‌های آنان را نقش بر آب كرده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینكه استان بوشهر خط مقدم ایستادگی ملت ایران است اهمیت استان را مورد تاكید قرار داد و گفت: مردم این خطه در مقابل استعمارگران قدرتمند جهانی كه به انواع سلاح‌ها مجهز بودند، ایستادگی كرده و هیبت آنها را در هم ‌شكستند، از سوی دیگر بوشهر دروازه اقتصادی و سیاسی كشور بوده است و با حفظ اصالت فرهنگی خود همچنان در مسیر تعالی و پیشرفت حركت می‌كند لذا ضرورت دارد نوع نگاه به این منطقه اصلاح شده و به عمران و آبادانی آن شتاب بخشید.

وی از وزراء خواست علاوه بر مشاركت دادن مردم در صنایع پایین دستی، پروژه پارس شمالی را هر چه سریعتر فعال كنند.

رئیس جمهور همچنین خطاب به وزرا تصریح كرد مصوبات را به گونه ای در سطح كل استان توزیع كنند كه موجبات خشنودی و رضایت همه مردم استان بوشهر را فراهم كند.

راه‌آهن شیراز–بوشهر، حل مشكلات كشاورزان، رفع مشكلات شبكه آبیاری و همچنین رفع مشكلات آب كشاورزان، رفع مشكلات روستاییان، رفع نیازهای عشایر، ارتقای تقسیمات كشوری در استان، رفع مشكلات ورزش جوانان در استان و تكمیل پروژه‌های عمرانی از جمله موضوعاتی بود كه احمدی‌نژاد در جلسه هیأت دولت بر آنها تأكید و از وزرای مربوطه خواست تا این موضوعات را هرچه سریع‌تر مورد پیگیری قرار دهند.

نظر شما