رییس جمهور در جمع مدیران و مسوولان ماهشهر

همه مناسبات جهانی تحت تاثیر فرهنگ ملت ایران است

۱۳۸۹/۱۱/۲۸ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۲۰۰۷۵
همه مناسبات جهانی تحت تاثیر فرهنگ ملت ایران است
دکتر محمود احمدی نژاد گفت: اگر ملتی توانمندی ها و استعدادهای خود را بشناسد و آنها را باور کند، هیچ قله ای از دسترس او، دور نیست.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به استان بوشهر، محمود احمدی نژاد، در مراسم افتتاح 8 طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن ابراز خوشحالی از سفر به سرزمین شجاعان و مرز آفرینان، خوزستان، گفت: یک ملت اگر بخواهد روی پای خود بایستد و آرمان های خود را محقق کند، باید خود را باور کند.

وی ادامه داد: اگر ملتی توانمندی ها و استعدادهای خود را بشناسد و آنها را باور کند، هیچ قله ای از دسترس او، دور نیست.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز شاهد اوج خودباوری در ملت ایران هستیم، گفت: در بخش های گوناگون هر روز افتخارات زیادی را می بینیم که در صنعت نفت به وضوح مشاهده می شود.

احمدی نژاد با اشاره به افتتاح طرح های تحقیقاتی ضمن با ارزش دانستن این طرح ها، گفت: اگر از محصولات آن به خوبی استفاده کنیم، تحولی بزرگ در فرآورده های نفتی با قیمتی ارزان تر و کارایی بهتر، می توان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه دوره ای بر این کشور گذشت که حاصل حکومت افراد ناشایست بود که سعی کردند سدی در برابر پیشرفت ملت ایران قرار داده و بگویند ایران ناتوان است، خاطرنشان کرد: آنها سعی داشتند ملت ایران نتواند توانمندی های خود را بازیابی کرده و خودباوری در این کشور محقق شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز به لطف خدا، روح خودباوری در کشور بیدار است، اظهار داشت: صنعت نفت ما با سرعت روز افزون در حال پیشرفت است.

احمدی نژاد تصریح کرد: آنها فکر کردند،اگر به ما کمکی نکنند، صنعت نفت ما به مشکل برخورد می کند. اما به فضل الهی به خاطر خودباوری ملت ایران، روزی می رسد که آنها برای همکاری با ما صف می کشند و ملت ایران برای این همکاری شرط می گذارد.

وی با اشاره به اینکه روزی را می بینم که دانش از ایران به نقاط مختلف دنیا صدر می شود افزود: امروز صنعت نفت ما به جایی رسیده که دنیا از پیشرفت های ما در تعجب هستند.

احمدی نژاد تاکید کرد: به همه ملت ایران و همه بخش ها توصیه می کنم که این احساس اعتماد به نفس را محکم کنید. چرا که همین اعتماد به نفس ما را به قله ها می رساند.

رییس جمهور تصریح کرد: اعتماد به نفس نیازمند توکل به خدا و شناختن توانمندی ها و استعداد است.

وی با بیان اینکه موتور حرکت ملت ایران تازه به راه افتاده، گفت: اگر حرکت این موتور به آخرین دور برسد و حرکت ملت ایران سرعت بگیرد، تمام دنیا را تسخیر می کند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز فرهنگ و اندیشه ایران در حال گسترش در دنیاست، یادآور شد: همه مناسبات جهانی، تحت تاثیر فرهنگ ملت ایران، است.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم نام ایران در بالاترین نقطه عالم ثبت شود، باید در جهت حل مشکلات در پایین ترین لایه های اجتماعی به سوی پیشرفت، کار شود.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز نام ایران در دنیا می درخشد، خاطرنشان کرد: روزی نمی گذرد که رسانه های جهان خبر و تحلیلی درباره کشور ما نداشته باشند که در متن آن تحسینی از ملت ایران نباشد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: صنعت نفت موتور حرکت کشور است.

وی افزود: برنامه ریزی ها باید با نگاهی بلند و با اعتماد به توانمندی داخلی انجام شود و امکانات و منابع این کار نیز فراهم است.

رییس جمهور درباره کارهایی که باید در ادامه صنایع بالادستی انجام شود، گفت: امروز زمان آن رسیده تا صنایع پایین دستی را در کل کشور گسترش دهیم.

احمدی نژاد با بیان این که یکی از بهترین محل ها برای سرمایه گذاری، صنایع پایین دستی است، گفت: می شود ظرف 2 سال صنایع پایین دستی پتروشیمی را در کل کشور گسترش داد و به وسیله آن بیکاری را ریشه کن کرد و برای این کار اولویت را در استان های خوزستان و بوشهر قرار دهید.

وی از وزیر نفت، خواست تا از سرمایه گذاران کل کشور دعوت کرده و با پشتیبانی صندوق توسعه ملی، برنامه ریزی کنند تا ظرف 2 سال، کاری انجام شود که محصولات پتروشیمی به جای صادرات مستقیم، به کارخانه رفته و فرآورده ها و محصولات آن صادر شود.

رییس جمهور افزود: این ثروتی است که خدا به ملت ایران داده و باید بیشترین ظرفیت آن در این کشور بماند.

احمدی نژاد ادامه داد: باید این کار در قالب یک نهضت انجام شده و در بخش های دیگر از قبیل کشاورزی نیز این اتفاق بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز