مشاور رسانه ای رییس جمهوری:

باید فرهنگ گفتمان علمی در جامعه نهادینه شود

۱۳۹۳/۰۴/۱۵ - ۱۲:۵۶:۲۵
کد خبر: ۲۰۱۰۸۹
باید فرهنگ گفتمان علمی در جامعه نهادینه شود
محمدرضا صادق: باید زمینه های لازم در بخش های مختلف اجرایی کشور برای اطلاع رسانی اخبار علمی ایجاد شود.

 مشاور رسانه ای رییس جمهوری گفت: به زودی روند جمع آوری، پردازش و انتشار اخبار علمی در دولت بیشتر از گذشته تسهیل می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،«محمدرضا صادق» شنبه شب در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در هتل لاله تهران با بیان اینکه باید فرهنگ گفتمان علمی در جامعه نهادینه شود، افزود: از این رو باید زمینه های لازم در بخش های مختلف اجرایی کشور برای اطلاع رسانی اخبار علمی ایجاد شود. 

صادق در ادامه تاکید کرد: بخش های اجرایی کشور باید تمام اخبار و رویدادهای علمی و فناوری مرتبط با خود را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند تا این حرکت شتابان علمی به نحو درست و مناسب اطلاع رسانی شود.

وی همچنین بیان کرد: حرکت علمی کشور در مسیر مناسب خود قرار دارد و روند موفقیت ها به درستی طی می شود بنابراین باید به دنبال رصد این پیشرفت ها و قرار دادن آنها در کانون توجه افکار عمومی باشیم.

مشاور رسانه ای رییس جمهوریگفت: گزارش های علمی باید در ساده ترین شکل، حرکت های عظیم علمی را به صورت روزانه در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

به گزارش برنا،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون مفاهیم جدیدی در کشور از جمله اقتصاد دانش بنیاد مطرح شده است، گفت: رسانه ها عهده دار نقش مهم و سازنده ای در اصلاح مفاهیم رایج در جامعه هستند.

وی افزود: اقتصاد دانش بنیاد برای کشوری که بر پایه درآمدهای نفتی اداره می شد مفهوم به نسبت ناآشنایی است از این رو باید فعالیت های بسیاری در زمینه فرهنگ سازی مسایل علمی در کشور ایجاد شود.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به تلاش های این معاونت در زمینه آموزش و دانش افزایی خبرنگاران فعال در بخش علمی اشاره کرد و گفت: برنامه ای از سوی این معاونت در این بخش در دست اقدام است.

ستاری خطاب به منتقدانی که معتقدند اطلاع رسانی به صورت یک طرفه از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به رسانه ها انجام می شود، گفت: بحث رسانه ای در این معاونت در ماه های اخیر به صورت جدی آغاز شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در این میان اشتباهاتی هم وجود داشته است اما فعالیت های رسانه ای در این معاونت رقیبی برای دیگر رسانه ها نیست و قصد تصدی گری در هیچ حوزه خبری را ندارد.

نظر شما