جهانگیری در بیست و یكمین همایش بین المللی بیمه و توسعه؛

فراگیری صنعت بیمه یكی از شاخصهای اصلی توسعه محسوب می‌شود

۱۳۹۳/۰۹/۱۳ - ۱۵:۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۴۳۰۹۴
فراگیری صنعت بیمه یكی از شاخصهای اصلی توسعه محسوب می‌شود
اسحاق جهانگیری در بیست و یكمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، صنعت بیمه را نهادی بسیار مهم در فعالیتهای اقتصادی و اقتصاد كشورها دانست.

 اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در بیست و یكمین همایش بین المللی بیمه و توسعه، صنعت بیمه را نهادی بسیار مهم در فعالیتهای اقتصادی و اقتصاد كشورها عنوان كرد و گفت: جایگاه صنعت بیمه و فراگیری آن امروز یكی از شاخصهای اصلی توسعه محسوب می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این دیدار معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینكه تسهیل مراحل دریافت خسارت بیمه گذاران تاثیر زیادی در نحوه نگاه عمومی به صنعت بیمه دارد، اعتماد مشتریان را بزرگترین سرمایه برای این صنعت عنوان كرد و افزود: باید نقش و جایگاه بیمه مركزی در نظارت بر عملكرد فعالان صنعت بیمه و تنظیم مقررات این بخش هر چه بیشتر تقویت شود تا اعتماد به صنعت بیمه پیشاپیش تقویت شده و آسیب نبیند. 

جهانگیری بانك مركزی و بیمه مركزی را دو نهاد مهم نظارتی در عرصه فعالیتهای اقتصادی و كلیت اقتصاد كشور برشمرد و اظهار داشت: تقویت این دو نهاد ضمن افزایش ارتقای كیفیت نظارتی بر عملكرد بانكها و موسسات بیمه ای، كیفیت تنظیم مقررات فعالیت بانكها و بیمه ها را نیز به دنبال دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گسترش مبانی علمی بیمه ها در سالهای اخیر و خروج فعالیتهای بیمه ها از حالت سنتی تصریح كرد: متاسفانه در كشور ما آن گونه كه اقتصاد بزرگ شده، فعالیتهای اقتصادی مكمل رشد نكرده و به عنوان مثال امروز بانكهای ما بعضاً توان پشتیبانی از فعالیتهای اقتصادی بنگاه های بزرگ را نداشته یا بیمه ها پوششهای فراگیر و مناسب برای عرصه های مختلف فعالیت اقتصادی را ندارند. 

جهانگیری یكی از لوازم موفقیت در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی را ایجاد شرایط پایدار برای فعالیتهای اقتصادی دانست و گفت: در حال حاضر صنعت بیمه ایران توان مناسب برای ایجاد شرایط باثبات در فضای اقتصادی كشور را در خود ایجاد نكرده است.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حجم بیش از ۶۵۰ هزار میلیارد تومانی نقدینگی موجود در جامعه در حال حاضر، اضافه كرد: یكی از بهترین عرصه ها برای هدایت این حجم از نقدینگی، عرصه تولید و سرمایه گذاری است و بهترین ابزار برای این كار بازار سرمایه است اما بازار سرمایه به علت نوسانات زیاد و فقدان پوششهای بیمه ای در كنار آن، نتوانسته به این مسئولیت مهم خود عمل كند.

جهانگیری اظهار داشت: اگر مردم اطمینان یابند كه نوسانات بازار سرمایه به دارایی های آنان آسیب وارد نمی كند، حضور در بازار سرمایه را به سرمایه گذاری در بانكها ترجیح می دهند و لذا صنعت بیمه باید پوششهای مناسب و لازم برای بازار سرمایه را طراحی و اجرا نماید.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با اشاره به تشكیل صندوق توسعه ملی ،خاطر نشان كرد: این صندوق در سالهای گذشته تسهیلات ارزی به تعداد زیادی از فعالان اقتصادی اعطا كرده اما نوسانات قیمت ارز باعث شده ضمن اینكه این افراد نتوانند از عهده عمل به تعهدات خود برآیند، بانكهای ارائه دهنده تسهیلات ارزی نیز به دلیل افزایش مستمر معوقات با مشكل مواجه شوند؛ در حالی كه اگر صنعت بیمه در این عرصه حضور می داشت، بسیاری از این مشكلات مرتفع می شد.

جهانگیری با تاكید بر اینكه چاره ای جز جذب سرمایه گذار با حجم صدها میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد كشور نداریم، تصریح كرد: ایران سرزمینی سرشار از استعداد و برخوردار از موقعیت جغرافیایی بسیار منحصر به فرد و كاملاً مهیای توسعه است و ارتقاء صنعت بیمه می تواند تاثیر بسیار سازنده ای در تحقق و اجرای موفق سیاستهای توسعه ای داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه كشور آن را فرصتی پیش روی فعالان صنعت بیمه كشور عنوان كرد و گفت: از همه فعالان صنعت بیمه درخواست می كنم تا در این فرصت ارزیابی دقیقی از وضعیت فعلی صنعت بیمه داشته باشند و كمك كنند تا سیاستگذاری های اجرایی و موثرتری برای ارتقاء صنعت بیمه در برنامه ششم توسعه تدوین شود كه در آن حضور بخش خصوصی جدی تر شود.
 
در این مراسم همچنین با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس كل بیمه مركزی ایران از كتب و طرحهای پژوهشی اجرا شده در یكسال گذشته در پژوهشكده بیمه رونمایی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز