در دیدار روسای جمهور ایران و تاجیکستان مطرح شد

نوروز هویت ملی و همدلی بین ملت‌ها را تقویت می‌كند

۱۳۹۰/۰۱/۰۷ - ۱۲:۴۸:۰۰
کد خبر: ۳۱۱۶۹
نوروز هویت ملی و همدلی بین ملت‌ها را تقویت می‌كند
دکتر محمود احمدی نژاد و امامعلی رحمان اهمیت توجه به نوروز را به عنوان عاملی موثر در تقویت هویت ملی، اتحاد و همبستگی ملت‌های منطقه مورد تأكید قرار دادند.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، رییس جمهور اسلامی ایران در دیدار با رییس‌جمهور تاجیكستان با بیان اینكه دو كشور از فرهنگ و منافع مشترك برخوردار هستند، گفت: نوروز به عنوان یكی از اشتراكات فرهنگی دو ملت از ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی برخوردار است كه می‌توان آن را به عنوان پاسخگوی اصلی نیاز امروز بشریت، در مقابل فرهنگ منحط غربی ارایه كرد.

رییس‌جمهور خاطرنشان كرد: نوروز به همه ملت‌ها تعلق دارد چرا كه سرشار از زیبایی، عدالت، محبت و خوبی است و هویت ملی و همدلی بین ملت‌ها را تقویت می‌كند.

دكتر احمدی‌نژاد همچنین با اشاره به ضرورت گسترش روابط دوجانبه تهران – دو‌شنبه بر فعال‌سازی ظرفیت‌های موجود در دو كشور و تسریع در عملیاتی شدن توافقات انجام شده، تأكید كرد.

امامعلی رحمان رییس‌جمهور تاجیكستان نیز در این دیدار با بیان اینكه فرهنگ و زبان مشترك ،اهمیت افزایش مناسبات دو كشور را مضاعف كرده است، اظهار داشت: تاجیكستان سربلندی و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را موجب افتخار خود می‌داند و برگزاری هرچه باشكوه‌تر جشن جهانی نوروز را عاملی مؤثر در مقابل فرهنگ غرب می‌داند.

وی خاطرنشان كرد: ایران زادگاه نوروز است و آیین‌های نوروز نشان‌دهنده فرهنگ و هویت متعالی این سرزمین در طول تاریخ می‌باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز